Olenkohan liian tiukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkisko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiukkisko?

Vieras
itseäni kohtaan? Eli olen työtön, mutta olen koko kesän ajan laittanut herätyskellon herättämään viimeistään 6.30 paitsi viikonloppuisin. Taka-ajatuksena on ollut se että jos ja kun pääsen töihin ei aamuheräämiset ole sitten hankalia kun on jo valmiiksi säännöllinen rytmi elämässä.
Olen vain saanut aika moneltakin kommenttia että miksi teen noin, että he eivät ainakaan viitsisi nousta joka aamu noin aikasin jos ei ole pakko.
Toisaalta tuosta aikasin heräämisestä on ollut se hyöty että hellekautena silloin aamulla ei ollut vielä niin kuumaa ja jaksoi paremmin tehdä kotitöitä kuin silloin kaikkein kuumimpaan aikaan.
Mutta olenko ihan hassu, tiukkapipo nipottaja?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkisko?:
itseäni kohtaan? Eli olen työtön, mutta olen koko kesän ajan laittanut herätyskellon herättämään viimeistään 6.30 paitsi viikonloppuisin. Taka-ajatuksena on ollut se että jos ja kun pääsen töihin ei aamuheräämiset ole sitten hankalia kun on jo valmiiksi säännöllinen rytmi elämässä.
Olen vain saanut aika moneltakin kommenttia että miksi teen noin, että he eivät ainakaan viitsisi nousta joka aamu noin aikasin jos ei ole pakko.
Toisaalta tuosta aikasin heräämisestä on ollut se hyöty että hellekautena silloin aamulla ei ollut vielä niin kuumaa ja jaksoi paremmin tehdä kotitöitä kuin silloin kaikkein kuumimpaan aikaan.
Mutta olenko ihan hassu, tiukkapipo nipottaja?

minulla taas "sisäinen kello" herättää joka ikinen aamu klo 6 olipa loma ta ei :/

Olet järkevä ja saat varmasti paljon aikaiseksi kun teet noin.. ihailen tahdonvoimaasi että olet pystynyt tuohon.. itse käyn kyllä töissäkin, mutta minulla ei ole mitään rytmiä, vuorotyössä nyt tosin sitä täytyy muutenkin koko ajan vaihtaa.. en pääse millään ikinä aamulla ylös siihen aikaan kun itselleni lupaan jos ei ole mitään pakottavia menoja.. silloin kun oli kotona niin mun oli pakko sopia menoja itselleni aamupäivään, muuten olisin maannut iltapäivään saakka sängyssä..

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No eiköhän jokainen saa herätä justiin sillon kun haluaa :o

Paitsi että kannattaisi viikonloppuisinkin herätä samaan aikaan niin unirytmi ei kokoajan menisi sekaisin.

No, viikonloppunakaan en nuku tosiaankaan puolillepäivin vaan herään silloin jo viimeistään 7.30 ja tuntuu että olenpas saanut nukkua pitkään :)
Eli ei se mun unirytmi sotkeennu juurikaan silloin viikonlopun aikana vaikka en herätyskelloa silloin soimaan laitakaan.
Ja muutenkaan ei viikonloppuna meillä pysty nukkumaan pitkään, koska meillä käy paljon noita naapureita miehen luona milloin mitäkin konetta korjauttamassa tai muuten vaan kahvilla...

Hmm mä oon töissä 17.30- 21.00, et SEN mukaan herättäisin lapset hmm 10.00? Tai 16.00?

Sori. :ashamed:

MÄ en jaksais/jaksa herätä/herättää turhanpäiten, mut ei se mun napaa kaivele, kokainen tavallaan. =)

Et ole. Ihan oikein teet, ja varmasti hyvä mieli kun saat paljon aikaiseksi. Itse myös herään iehen kanssa samaan aikaan klo 06 ja teen kotitöitä kunnes vauva herää, ja jatkan töitä päivän mittaan.

mie herään AINA VIIMEISTÄÄN klo 7, muuten mulla on päivä pilalla. en osaa nukkua pidempään.. Aaamulla on kiva ensimmäisenä täyttää pyyki ja asianpesukoneet j a laittaa kahvit tioppumaan, vaatteet pienemmille odottamaan koulua ja eskaria varten jne. mulla ei oo AIKAA maata koko päivä, enka kyllä siihen pysytyisikään,.

Ett ole tiukkis. meilläkin lapsetkin herätetään lapset viimeistään klo 6.30 kouluupäiväinä. mutta jos menee kahdeksaksi oliis hyvä herätä jo kuudelta

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Hmm mä oon töissä 17.30- 21.00, et SEN mukaan herättäisin lapset hmm 10.00? Tai 16.00?

Sori. :ashamed:

MÄ en jaksais/jaksa herätä/herättää turhanpäiten, mut ei se mun napaa kaivele, kokainen tavallaan. =)

Mun ei tarvitse herättää lapsia aamuisin sen enempää kesällä kuin kouluaikanakaan. Heillä on kaikilla omat herätyskellot, jotka heidät herättää. Toki kouluaamuina seuraan että lapset heräävät silloin kun pitääkin. Poikaa tosin pitää vähän käskeä enemmän, kun tahtoo laittaa torkkukytkimen aina päälle ;) muuten he tekevät aamutoimensa omatoimisesti kun kouluun lähtevät. Ja osaisivat lähteä varmasti ilman että minä olen jo ylhäällä siinä vaiheessa kun he heräävät. On vain mukava katsella sitä tohinaa.

Sunnuntaiaamuna se 7.30:een nukkuminen tuntuu muuuten tosi ylelliseltä. Samoin se aamukahvista rauhassa nauttiminen kun talo on ihan hiljainen :)
Pienet on huvit meikäläisellä...

Yhteistyössä