Olenkohan jotenkin rajoittunut ja kummallinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
Suukottelen ja halailen lapsiani päivittäin ja lapset minua ja tietysti isäänsä. Olen tosi tarkka siitä,että en koskaan suukota lapsiani suulle vaan aina esim.poskelle. Lapsille olen opettanut,että äiti ja isi vaan suukottaa toisiaan suulle. Mietin siis olenko jotenkin rajoittunut,kun lähes järjestään näen vanhempia jotka suukottaa suulle lapsiaan? Itse en halua missään nimessä tartuttaa lapseeni kariesta,jota itselläni on. Sillä siis perustelen tämän.

No harvemmin sitä (toivottavasti) lapsen kanssa kielarit vetäsee, meillä ainakin muiskautetaan pusu kevyesti huulille. Ei mikään karies kyllä muiskaisusta tartu :)

[QUOTE="vieras";27584207]No harvemmin sitä (toivottavasti) lapsen kanssa kielarit vetäsee, meillä ainakin muiskautetaan pusu kevyesti huulille. Ei mikään karies kyllä muiskaisusta tartu :)[/QUOTE]

No voipa tuo tarttuakin,mutta kukin kai tekee omat valintansa. Ja tuohon ekaan lauseeseen en edes viitsi mitään kommentoida.

Miksi sä kysyt, ootko rajoittunut kun kerran syy siihen, ettet pussaa suulle on se, ettet halua tartuttaa tautia? Tajuat varmaan itekin, ettei se ole rajoittunutta vaan järkevää. Itse olen varmaan sitten oikeasti rajoittunut, koska minäkään en pussaa lapsiani suulle, koska minusta niin ei kuulu tehdä aikuisten ja lasten välillä. Suukottelen ja halailen kyllä päivittäin.

Kukin tavallaan.

Itse annan lapsilleni aina erotessamme suulle pusun (paitsi vauvalle poskelle, kun ei osaa vielä pussata takaisin).

mieheni pussaa poskelle, mutta muutaman kerran lapset ovat kerenneet pussaamaan suulle. pusun jälkeen mies pyyhkii kädellään suunsa ja totea, että olipas lönäinen pusu.

Minustakaan lasten suulle pussaus ei vaan jotenkin edes tunnu luontevalta. Nuorempaan olen kyllä saanut tartutettua karieksen, luulisin, että lusikasta. Yhdessä vaiheessa annoin sille greippiä omasta lusikastani kun en jaksanut hyppiä lusikkalaatikolta hakemaan ja luulin, ettei itselläni ehkä olisi kariesta.

Ei mulla ole ollut edes tuo karies syynä siihen, että en pussaa lasta suulle.. ei vaan minusta ole "soveliasta". Tosin näin juuri vähän aikaa sitten telkkarissa ohjelman jossa äiti suukotti lastaan suulle eikä se nyt todellakaan mikään kamala vääryys ole vaan ihan normaalilta näytti :D , mutta silloin juuri ajattelin että minulle se ei vaan sovi. Käännän aina pään pois ja tarjoan poskea, jos lapsi yrittää suulle pussata.

[QUOTE="mini";27584223]Miksi sä kysyt, ootko rajoittunut kun kerran syy siihen, ettet pussaa suulle on se, ettet halua tartuttaa tautia? Tajuat varmaan itekin, ettei se ole rajoittunutta vaan järkevää. Itse olen varmaan sitten oikeasti rajoittunut, koska minäkään en pussaa lapsiani suulle, koska minusta niin ei kuulu tehdä aikuisten ja lasten välillä. Suukottelen ja halailen kyllä päivittäin.[/QUOTE]

No kunhan nyt halusin keskustella asiasta. Toki tajuan olevani järkevä ja olen myös tuossa sinun kanssasi samaa mieltä,että suulle suuteleminen kuuluis enemmän aikuisten väliseksi jutuksi.

Mä voin ihan hyvin pussata poskelle tai suulle, ei siinä oo mun mielestä mitään ihmeellistä, se on tavallinen pusu. Meillä lapset vielä aina ite pussaa suulle tarkotuksella. Hammaslääkärissä meille sanottu, et ei se karies ihan hirveen helposti tartu, esim. jos lapsi sattuu joskus laittamaan suuhunsa saman lusikan mikä aikuisella ollu ni ei kuulemma kauhee riski oo sillon tällön jos niin käy. Jos lasta suulle pussaa niin tuskin siinä mitään kieltä on mukana, kyllä se pusu on ihan kuiva (ainakin aikusen puolelta, lapselta saattaakin sitten saada mukana vähän kuolaa ja räkää :D ) Mut kukin tavallaan.

Minua kyllä häiritsee, että joku näkee oman lapsen suulle suukottamisen jotenkin vääräksi ja siten, että se kuuluu aikuisten väliseksi jutuksi. Minä pussaan kyllä hieman eri tavalla miestäni kuin lapsiani, vaikka suulle suukon lapselleni muiskautankin. En näe niissä kahdessa pusutavassa mitään yhtenäistä, siksi en näe kyllä mitään väärääkään siinä jos lapsi haluaa moiskauttaa äiskälle suukon suulle. Enhän minä nyt päätä ala kääntämään pois kun toinen lähestyy! :)

En itekään pussaa lasta suulle, tuntuu että se on vain aikuisten välinen juttu. En muista, että meitä olisi lapsena pussattu ollenkaan, joten voipi tämä vaikuttaa tuohon... Halaillaan ja pussaillaan kyllä paljon.

Niin ja en pidä lapsen suulle pussaamista mitenkään likaisena tai vääränä, mutta se ei vaan ole luontevaa minulle.

No en minäkään nyt oksentamaan ala,jos näen jonkun äidin tai isän suukottavan lastaan suulle. En myöskään pidä sitä perverssinä tai muutenkaan arveluttava. Mielipiteeni saanen kuitenkin pitää eli minun mielestäni suulle suuteleminen on aikuisten juttu.

Yhteistyössä