Olenko ymmärtänyt oikein..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isäkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isäkk

Vieras
Meinaako isäkuukausi nyt sitä että äidin pitäis mennä silloin töihin kuukaudeksi ja sen jälkeen halutessaan jatkaa hoitovapaalla?

Jos se on näin ni miten se käytännössä menee, milloin pitää ilmoittaa että on tulossa kuukaudeksi töihin, joutuuko sijaiseni sitten kuukaudeksi pois??

Entäs jos en halua mennä (tai menisin vain 2 vkoa) isäkuukauden aikana töihin vaan haluamme viettää yhteistä aikaa perheen kanssa, olenko sitten työttömänä?

Selviäisi tietysti myös kelasta, mutta ajattelin että täällä voisi olla kokemusta jollakin :)

Ei tarvitse mennä äidin töihin isäkk aikana,sinä et saa silloin kelalta mitään rahoja,,eli molemmat vanhemmat eivät saa yhtäaikaa avustusta kelalta.Itse käytin lomapäiviä mitkä oli kertyny töistä ja mieheni oli isäkk:lla.Itse jatkoin myös hoitovapaalla tämän jälkeen :)

muistaakseni meni meillä näin isäkuukausi on 2+2 viikkoa. isä eli minä olin nk äitiys lomalla 2 viikoa jolloin emäntä olis pitän olla töissä ei ollut eli oli tulotta. seuraavat kaks viikoa nk. bonus lomaa mulle ja äiti sai hoitovapaan korvaukset koska hoitovapaa alkoi. eli isä pitää äidin viimeiset kaksviikkoa äippä lomaa. jotensakin näin. meillä kolme lasta käytin isä kuukauden vain viimeisen kanssa. olisi pitänyt käyttää kaikkien niin mukavaa se oli.