Olenko vainoharhainen hullu vai sinisilmänen idiootti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hullu vai idiootti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hullu vai idiootti?

Vieras
Tilanne on se, että eräs mieheni entisen työkaverin, sanotaan häntä vaikka Pirkoksi, ex-mies, sanottakoon häntä Pekaksi, tuli kertomaan baarissa minulle, että minun mieheni on syy heidän eroonsa. Että Pirkolla ja miehelläni on ollut suhde ja hän selvitti minulle hyvin yksityiskohtaisesti, kuinka ja missä oli nähnyt/yllättänyt heidät.

Mieheni luonnollisesti kiisti kaiken. Siitä huolimatta, että tuona Pekan väittämänä ajankohtana ja ennen sitä mieheni vietti KAIKEN aikansa töissä. Pirkon kanssa. Mieheni mukaan Pekka on hullu ja keksii juttuja.

Kuulin sitten eräältä ystävältäni, että Pirkko oli kertonut hänelle mieheni ja hänen suhteesta. Tästä kuultuaan mieheni pillastui, sanoi, että nyt tästä paskanjauhamisesta tehdään loppu ja lupasi kohdata tilanteen ja selvittää sen. Sanoa Pirkolle "suorat sanat". Päätin sitten soittaa tuolle Pirkolle saman tien, mieheni oli läsnä. Kun kysyin Pirkolta suoraan, onko hänellä ollut suhde mieheeni ja miksi hän levittelee tällaisia juttuja, oli vastaus, että mun pitää kysyä sitä mieheltäni. Hän ei kieltänyt eikä myöntänyt, kehoitti vaan jutteleen mieheni kanssa. Sanoin, että no jutellaan, ja laitoin kaiuttimeen puhelun. Tulos oli se, että mieheni pillastuminen häipyi kuin tuhka tuuleen ja yhdessä tuumin hän Pirkon kanssa lässytti, että joo, eihän meillä ole ollut koskaan mitään. Nyt siis Pirkkokin kielsi homman.

Seuraava käänne olikin sitten se, että tuon Pekan hyvä kaveri, sanotaan häntä nyt Paavoksi, jota hädin tuskin tunnen muuta kuin ulkonäöltä, päätti kertoa minulle, että Pekka puhuu totta. Mieheni tuntee Paavon joten kuten ja heillä on jonkinlaista kanssakäymistä.

Mieheni sai jälleen kilarit tästä, että Paavo levittelee hänestä tällaisia juttuja. Ja uhosi rinta rottingilla tehdä siitä ja kanssakäymisestään hänen kanssa lopun. Mutta ei sitten tehnytkään. Kanssakäyminen jatkuu, niinkuin ei mitään. Miksi? Mun mielestä siksi, että mies ei kehtaa mennä sanoon mitään Paavolle, koska hän ja Paavo tietävät, että Pekka on oikeassa.

Olenko ihan hullu ja vainoharhainen, kun olen 99 % varma, että mies on pettänyt mua sen Pirkon kanssa? Vai sinisilmäinen idiootti, jos uskon miestä ja unohdan koko jutun?

"Kun kysyin Pirkolta suoraan, onko hänellä ollut suhde mieheeni ja miksi hän levittelee tällaisia juttuja, oli vastaus, että mun pitää kysyä sitä mieheltäni. Hän ei kieltänyt eikä myöntänyt, kehoitti vaan jutteleen mieheni kanssa."

Tuossa Pirkko paljastaa heidät. Jos ihminen on syytön, eikä mitään suhdetta ole ollut, ei ikinä sanoisi: kysy mieheltäsi, vaan saisi raivarin, hermostuisi, olisi paniikissa että herran jestas mistä minua syyttään kun olen syytön.

Alkuperäinen kirjoittaja jode:
"Kun kysyin Pirkolta suoraan, onko hänellä ollut suhde mieheeni ja miksi hän levittelee tällaisia juttuja, oli vastaus, että mun pitää kysyä sitä mieheltäni. Hän ei kieltänyt eikä myöntänyt, kehoitti vaan jutteleen mieheni kanssa."

Tuossa Pirkko paljastaa heidät. Jos ihminen on syytön, eikä mitään suhdetta ole ollut, ei ikinä sanoisi: kysy mieheltäsi, vaan saisi raivarin, hermostuisi, olisi paniikissa että herran jestas mistä minua syyttään kun olen syytön.

oon samaa mieltä!

Jos ihminen on syytön, eikä mitään suhdetta ole ollut, ei ikinä sanoisi: kysy mieheltäsi, vaan saisi raivarin, hermostuisi, olisi paniikissa että herran jestas mistä minua syyttään kun olen syytön.

Mä oon kyllä todennut, kyllästyneellä äänellä, että kuule, kysy siltä mieheltäsi: selvitä asiat sen kanssa äläkä sotke mua teidän ongelmiinne. Ja mulla ei siis ollut suhdetta ko. miehen kanssa & naisen vainoharhaisuus sekä nauratti että ärsytti, mutten todellakaan jaksanut tai kokenut tarpeelliseksi alkaa panikoimaan että mua syytetään turhaan tms, koska asia oli täysin merkityksetön mun elämäni kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jos ihminen on syytön, eikä mitään suhdetta ole ollut, ei ikinä sanoisi: kysy mieheltäsi, vaan saisi raivarin, hermostuisi, olisi paniikissa että herran jestas mistä minua syyttään kun olen syytön.

Mä oon kyllä todennut, kyllästyneellä äänellä, että kuule, kysy siltä mieheltäsi: selvitä asiat sen kanssa äläkä sotke mua teidän ongelmiinne. Ja mulla ei siis ollut suhdetta ko. miehen kanssa & naisen vainoharhaisuus sekä nauratti että ärsytti, mutten todellakaan jaksanut tai kokenut tarpeelliseksi alkaa panikoimaan että mua syytetään turhaan tms, koska asia oli täysin merkityksetön mun elämäni kannalta.

Toisaalta tuokin voi pitää paikkaansa.

Miehelläsi on melko suurella varmuudella ollut suhde "Pirkon" kanssa ja ikävää on, että valehtelee ja kieltää kaiken. Miksi ihmiset keksisivät tuollaisia juttuja?! Ja vielä useampi kuin yksi ihminen?

olet mielestäni hyväuskoinen, jos päätät uskoa miehesi sanoihin.

mitä teet? Sen päätät itse. Pettämisen ei ole pakko johtaa eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä minä nyt teen? Voi paska paska paska paska.

Sun pitää puhua miehesi kanssa. Yrittää saada hänet tunnustamaan. Tiedän, että se voi olla vaikeaa tai mahdotonta, mutta sinä ansaitset kuulla totuuden.

Mitä se Pirkon mies näki? Meinaan, että jos oma mieheni on vaikka poliisi ja hänellä on Pirkko niminen työkaveri, niin toki heitä tapaisi yhdessä kylällä paljonkin. Eli ONKO mahdollista, että Pirkolla on ollut ihastus mieheesi ja on puhunut miehestäsi paljon, jonka perusteella Pirkon mies olisi vainoharhainen hullu?

Periaatteessa tuo Pirkon lausahdus on kyllä aika raskauttava.

Mutta tässä ap:n tarinassa oli se osuus, jossa Pirkko oli kertonut ystävälleen suhteestaan, mikäli oikein ymmärsin ja nämä puheet olivat sitten ap:n korviin kantautuneet. Sinä et olisi sellaisia puheita pistänyt liikkeelle.

Peesailen tätä.. jos Pirkon mies onkin se vainoharhanen hullu ja Pirkko on jo lopenkyllästynyt jauhamaan hänen ja sun miehen oletetusta suhteesta...

Jos sun ystäväsi on kuullut tästä pirkolta, sen mies kertoo samaa samoin kun 3 henkilö.....eipä tässä ole epäilyksen sijaa. Mikä syy voisi olla näille 3.lle ihmiselle valehdella? 1 voi vielä olla hullu mutta 3????
Ja joo tiedän tunteen kun saa tietää pettämisestä, kovasti sitä aivot yrittää työstää asiaa siihen suuntaan että ei ole totta, vaikka olisi totta ei niin vakavaa, ja vaikka olisi vakavaa siihenkin sitä koittaa jotain keksiä....kova isku minuudelle, itsetunnolle...
voimia

Niin, se mun ja Pirkon puhelu ei ollut ihan lyhyt, tivasi, että kuka on kertonut tällaista. Mutta tosiaan ääni muuttui kellossa, kun kuuli mieheni äänen kaiuttimen kautta ja jotenkin ne yhdessä tuumin ja sulassa sovussa kielsi, että joo, eihän meillä ole ollut mitään suhdetta.

Niin ja! Pirkko totesi puhelun loppuun vielä, sitten kun lopulta oli kiistänyt jutun, että on ollut ihastunut mieheeni, mutta suhdetta ei ole ollut.

En tiedä, mitä uskoa. Ja miten voisin antaa anteeksi sellaista, mitä ei ole edes pyydetty?

Yhteistyössä