Olenko vaimo vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo?

Vieras
Siis sanokaa mulle miten tämä menee.Me ollaan oltu 10v yhdessä miehen kanssa ja meillä 3 lasta.Minä koen että olisi kiva mennä naimisiin joskus.Tai no olen ollut sitä mieltä jo viimeiset 8v mutta armas mieheni ei ole samaa mieltä hänestä kun ei siihen tarvita virallista papin aamenta.No kuitenkin mies pitää minua vaimona ja puhuttelee minua vaimona ja olen kavereillekkin sen vaimo.Ja minä aina väitän että en tavallaan ole sun vaimo oikeasti kun ei olla naimisissa.Tottkai olen esim avovaimo mutta se on ihan eri asia minun kategoriassa.Ja mun pointti on että enkö olekkin vasta sitten oikea vaimo kun ollaan naimisissa?

avovaimo ja aviovaimo, sama kai se minkä etuliitteen jättää pois, ei kukaan kuitenkaan puhu AVIOvaimostaan....

mie oon ollu vaimoke ennen naimisiin menoa tai emäntä. nykyään ukko puhuu vaimostaan, mutta ihan helv sama se mulle on...

Minäkin olen sitä mieltä että aina vasta olen oikea vaimo kun on se papin aamen,muuten olen vain joku muu mutta en se virallinen vaimo.Nyt esim olisi helppo ja helppo erota kun sitten kun olisi se papin sanoma vaimo.

Kyllä sitä avopuolisoa sanotaan vaimokkeeksi tai kumppaniksi tms. Vaimo on se vihitty vaimo. Vaimo ja aviovaimo on synonyymejä. Aviovaimosta ei juuri missään yhteydessä puhuta, vaan sanalla vaimo tarkoitetaan sitä aviovaimoa. Ja ap, miehelles sanoisin että jos haluaa puhua vaimosta pitää viedä vihille ekaksi.

Ketään ulkopuolista ei kiinnosta oletko avo vai avio.
Joskus tuntuu, että ihmiset oikein haluavat korostaa, että puoliso on AVOvaimo tai -mies, ei siis ihan oikea vaimo/mies.

no olet sä vaimo. Avovaimo. Mun mielestä hullua sitä nyt olis puhua vaikka naisystävästä tai tyttöystävästä jos on jo kauan ollut avoliitossakin ja on lapsia. Kumppanikin on vähän... kökkö. "Kumppani pyysi hakee lapset tänään tarhasta....."

No ei siihen aviovaimon statukseen edes papin aamenta tarvita, maistraatti riittää, eikö sekään sovi? Nopea ja helppo toimitus, ja sitten olisi asemakin virallinen... joskus ihmettelen mikä siinä avIoliitossa on niin kamalaa...

En ymmärrä miten mies uskaltaa hankkia lapsia ja sitoutua niihin ja ei kuitenkaan uskalla mennä naimisiin ja siten sitoutua lastensa äitiin. Sitoutumiskammoa se on, ei kumaan pelkää toimitusta niin. Ja jos rakastaa puolisoaa niin haluaa mennä naimisiin etenkin jos tuleva vaimo niin toivoo.

Yhteistyössä