Olenko uupunut vai onko tämä normaalia (ikääntymistä)?

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
Että ei oikein jaksa ja ehdi mitää. Väsyttää arjen askareet, se, että huoltaa kodin ja silti on aina pölyistä ja likaista, sapuskaa pitäisi vääntää joka välissä.

Onko normaalia että ei jaksaisi kuin joko kodin ja lasten huollon tai pelkästään työssäkäynnin/opiskelun?

Siis kun ikä alkaa nelosella. Olenko masentunut vai onko tämä normaalia (talvi)väsymystä?

"vieras"
Kuulostaa tavallaan normaalilta ja tavallaan ei. Ihan ymmärrettävää, että täysipäiväinen työssäkäynti + lapsiperheen arjen pyörittäminen voi käydä voimille välillä nuoremmallakin.

Mutta jos olet ollut nyt poikkeuksellisen väsynyt, tuskin on enää normaalia. Olisiko masennusta, kilpirauhasen vajaatoimintaa tms?

Ikä alkaa nelosella täälläkin ja sama vaiva. Luulen,että on vaan ihan arkeen kyllästymistä ja väsymistä ja turhautumista omalla kohdalla ja kaipaan jotain piristystä. Tsemppiä, jos pahenee, käy vaikka juttelemassa lääkärissä, jos vaikka saisit vähän lepolomaa ja sitä kautta omaa aikaa olla ihan yksin ilman pakollista touhuamista 18h/vrk.

maissihiiri
Syötkö terveellisesti ja monipuolisesti? Mulla ei ikä ala nelosella, mutta on joskus ollut tuollaista, ja esim. B-vitamiinikuurista (Berocca) on ollut apua.

Voiskohan olla muuten myös vaihdevuosiin liittyvää oireilua?

"a p"
Ennen luuli, että väsymys helpottaa kun lapset eivät ole enää pieniä ja saa käydä vessassa yksin. Mutta ei se siiltä tunnu. Yhtä lailla väsyttää, vaikka omaa aikaa saa kun laittaa oven kiinni. Lapset meillä helppoja, lueskelevat ja ovat rauhallisia.

Siksi mun pitäisi jaksaa hyvin, mutta silti kaikki kodin ja perheen huoltotyöt väsyttää.

Ehkä voisin kiinnittää ruokavalioon huomiota enemmän.

Yhteistyössä