Olenko tyhmä, vai enkö vain tajua, miksi tällaisesta uutisoidaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1688807

Eikö Helsingissä hyvänen aika ole ennen ollut usvaa? Ja on pitäny vielä meteorologilta kysyä, miksi Helsinkiin on usva suvainnut tulla.

1688807-usva2.jpg

Onpas dramaattinen fontti.

Itse ilahduin siitä, että sumu oli ihan uutisen aiheena. Muuten olisin voinut olla enemmänkin huolestunut mieheni harkintakyvystä, kun jäi nuoremman poikamme kanssa illalla Sipoon edustan saarelle jumiin sankan sumun takia. Olivat jo valmistautuneet jäämään yöksi karuun saunamökkiin, kun onneksi saivat avun ja pääsivät saattajan kanssa takaisin kotisatamaan.

Oli yllättävän äkillinen ja voimakas sumu, siksi se oli uutinen.

Jos kyseinen toimittaja on katsonut samannimisen elokuvan hiljattain.. tai on niitä kesätoimittajia harjoittelemassa joten juttua saa/pitää tehdä mistä vaan..

Eipä siitäkään uutisoitu kun kerran viimevuonna ajelin sumussa autolla, näin juuri ja juuri sen verran eteenpäin että näkyi kaksi niitä auraustolppia (valkomustia) ei ollut näkyvyyttä juuri ollenkaan..

olihan töi paljon mukavampi uutinen kuin jotkut hoitsujen tekemät tapot... välillä ihan kiva lukee erilaista eikä sen tarvi olla mitään erikoisempaa, jänniä luonnonilmiöitä noi sumut.

Itse asiassa en minä tommoista kerrostalojen korkuista usvaa ole ikinä pääkaupunkiseudulla nähnyt - tuostahan tulee suurkaupunkien savusumu jo mieleen. Yleisempää on sellaiset malata usvat esimerkiksi niittyjen ja matalikkojen yllä, joskus teilläkin niin ettei eteensä näe kun ajaa. Joten on mielestäni ihan uutisen aihe.

Onkos siellä muualla maassa tuollaisia kerrostalojen korkuisia usvia?

Alkuperäinen kirjoittaja no nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Kehä3:
Niin, mutta kun se oli Helsingissä niin pitäähän siitä uutisoida.
Muualla massa samanlaisia sumuja niin ei rivin riviä kirjoitusta.

Tsiisus tätä Helsinki-kateutta...

Oli täälläki usvaa aamulla, mutta ei näy otsikoissa, ei. :D Eikä pidäkään. Kateutta ei ole. Jos Helsinkiin haluaisin, hakisin varmaan asuntoa sieltä? ;)

Seuraava otsikko:

LEPPÄKERTTU NÄHTY ITÄKESKUKSESSA!
Paikalle hälytettiin palokunta ja neljätoista kriisityöntekijää.

Yhteistyössä