Joo, ei vetele tuollainen. Mies saattaa ajatella, että sinä nyt asut vain hänen luonaan. Hän ei välttämättä ymmärrä, että sinullakin on tarve vaikuttaa siihen, miltä ympäristösi näyttää. Ilman sitä on vaikea kokea asuntoa kodiksi.
Jämäkkää viestintää kehiin.
Kerro havaintosi: "Huomasin, että meillä on ollut nyt todella paljon riitoja sisustusasioista."
Kerro, miltä se sinusta tuntuu: "Minusta tuntuu epäoikeudenmukaiselta, etten voi vaikuttaa sisustukseen. Minusta tuntuu, että olen ennemminkin kylässä sinun luonasi kuin asukkaana omassa kodissani. Kyllä minun pitäisi voida tuntea, että tämä on minunkin kotini, ja se ei onnistu, jos en saa vaikuttaa siihen, miltä täällä näyttää."
Kerro, mitä toivot hänen tekevän: "Toivon, että jatkossa pystyt neuvottelemaan sisustuksesta kanssani tasavertaisesti ja kuuntelet myös minun kantaani. Toivon, että suostut uuden sängyn hankintaan, koska se ahdistaa minua eniten."
Anna lupaus tai uhkaus seurauksesta, jos todella tarkoitat sitä: "Jos et pysty suostumaan tähän, joudun miettimään uudestaan, haluanko asua täällä. Se on surullista, mutta en voi enää muutakaan."