olenko turhamainen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sylettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sylettää

Vieras
Kyse on siitä että minä haluaisin laittaa meidän yhteistä kotia minun tyylillä,mutta mies haluaa et nikutaan samassa sängyssä mikä ollu hänellä ja exällä 10v ja yölamput haluaa pitää jne...mua niin vituttaa ettei veri kierrä.:( mun astioita ei oteta käyttöön vaan käytetään heidän entisiään.mulle taitaa riittää tämä homma,ei auta vaik kuinka nätisti olen asiasta sanonu.

Et ole turhamainen. Tässä ei ole kyse siitä että haluat omat esille, mä haluuuuuuun-jutusta, vaan ihan muista asioista: siitä että haluaisit kodin tuntuvan kodilta, haluaisit exän muistot pois asunnosta, haluaisit asunnon olevan hieman edes sinun näköinen.
Lisäksi vituttaa miehen joustamattomuus.

Eli ihan muusta kyse kuin turhamaisuudesta. PIDÄ PUOLESI hyvä nainen, latele reilut säännöt ja niillä pelataan.

Joo, ei vetele tuollainen. Mies saattaa ajatella, että sinä nyt asut vain hänen luonaan. Hän ei välttämättä ymmärrä, että sinullakin on tarve vaikuttaa siihen, miltä ympäristösi näyttää. Ilman sitä on vaikea kokea asuntoa kodiksi.

Jämäkkää viestintää kehiin.

Kerro havaintosi: "Huomasin, että meillä on ollut nyt todella paljon riitoja sisustusasioista."

Kerro, miltä se sinusta tuntuu: "Minusta tuntuu epäoikeudenmukaiselta, etten voi vaikuttaa sisustukseen. Minusta tuntuu, että olen ennemminkin kylässä sinun luonasi kuin asukkaana omassa kodissani. Kyllä minun pitäisi voida tuntea, että tämä on minunkin kotini, ja se ei onnistu, jos en saa vaikuttaa siihen, miltä täällä näyttää."

Kerro, mitä toivot hänen tekevän: "Toivon, että jatkossa pystyt neuvottelemaan sisustuksesta kanssani tasavertaisesti ja kuuntelet myös minun kantaani. Toivon, että suostut uuden sängyn hankintaan, koska se ahdistaa minua eniten."

Anna lupaus tai uhkaus seurauksesta, jos todella tarkoitat sitä: "Jos et pysty suostumaan tähän, joudun miettimään uudestaan, haluanko asua täällä. Se on surullista, mutta en voi enää muutakaan."

M32:n ehdotus on tosiaan hyvä, sano noin! :)

Paitsi tuon viimeisen kohdan jätät POIS:" Anna lupaus tai uhkaus seurauksesta, jos todella tarkoitat sitä: "Jos et pysty suostumaan tähän, joudun miettimään uudestaan, haluanko asua täällä. Se on surullista, mutta en voi enää muutakaan."

- Kuulostaa liikaa erolla uhkailulta ja se vahingoittaa parisuhdetta aina. Kerrot vaan että et halua asua tuollaisessa asunnossa, et ole tyytyväinen nykyiseen tilaan. Sen on riitettävä miehellesi.

Niin, juuu, tuo kuulostaa erolla uhkailulta, koska se todella on sitä. Kun tilanne on päässyt todella pahaksi, minusta on tärkeää viestittää toiselle, että suhde tulee päättymään, jos asiat eivät tule muuttumaan. Näin tietenkin siinä tapauksessa, että tuo on todella kynnyskysymys. Ei pidä luvata sellaista, mitä ei aio tarvittaessa toteuttaa. Seuraus voi tietenkin olla jotakin muuta, vaikka muuttaminen takaisin omaan kämppään.

10 vuotta vanha sänky nyt saisi muutenkin jo joutaa menemään. Tai ainakin se kaipaa uudet patjat.
Perustelet uuden sängyn hankkimista terveyssyillä. Selkä tykkäisi jne.

Kyllä muakin korpeis jos mies kynsin ja hampain pitäisi kiinni kaikesta vanhasta. En tuntisi oloani kotoisaksi.