olenko tulossa hulluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupumus iskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupumus iskee

Vieras
Tuntuu että pää ratkee. Meillä on lainaa yli 200 tuhatta. Tili tuli eilen ja maksin laskuja. ja vielä olis maksettava, käteen mulle jää 200-300 sataa loppu kuukaudeksi. Lainanlyhennys on samanverran kuin minun kuukauden tili. Mies saa kahdesta viikosta sen mitä minä kuukaudesta. Hetki sitten se osti kannettavan, ei olis välttämättä tarvinnut kun on tämä toinenkin "iso" malli. Minä olisin tarvinnut talvitakin ja kengät; mutta ei mulla ole varaa ostaa: ja anteeks tähän väliin; sain jonkun säädön päälle pitäis tulla piste ja pilkku; niin tulee tolleen hassusti enkä osaa säätää!!! mies on töissä viisi/kuusi päivää viikossa ja tekee n:kaksitoista tuntista päivää: minä olen osittaisella hoitovapaalla ja teen kolmivuorotyötä: yhteistä vapaata meillä ei juurikaan ole: miehellä vapaata viikon loppuisin; mulla vapaata viikolla ja viikonloppuisin töissä: olen pyytänyt että pitäis enemmän vapaata; mutta ei kuulemma pysty kun tarvii sitä rahaa: minusta tunuu että olen joko töissä tai sit kahdestaan koton parivuotiaan lapsen kanssa: joka päivä lapsi kysyy isi? ja minä vastaan että töissä: minusta vaan tuntuu; että en jaksa: hermot on kokoajan kireellä ja olen väsynyt usein makaan sohvalla ja nukun päiväunia kun lapsi nukkuu; vaikka olisin yöllä nukkunut yhdeksänlin tuntia: kun mies on kotona ja puran kiukkuani niin sanoo että ei tapella nyt kun kerrankin on yhteistä aikaa: kenelle minä sit puran kiukkuani ja pahaa oloa???? sänkyhommat ei ole kiinnostanut pitkään aikaan; en vaan jaksa: pääsääntöisesti minä hoidan kodin ja lapsen; välillä mies auttaa: minä maksoin lapsen hoitomaksun kun miehellä ei nyt ollut rahaa; niin osti sen kannettavan hetki sitten: mies ei juo ei polta; ei suutu ikinä ei ole väkivaltainen ja on kiltti kuin kumisaapas: eli ihanne mies siis? anteeksi kirjoitus virheet; niitä tulee kun on pakko purkaa kiukkua jonnekin ja sormet sauhuten kirjoittaa:

pitääkö sun tolla jäljelle jääneellä rahalla maksaa kaikki talousmenotkin? Eli jos mies ei osallistu mitenkään normaali kuluihin niin taitaa olla juttelun paikka. Meillä mies maksaa ison osan laskuista ja mä sen verran ku pystyn ja sit katotaan et mun tilille jää ruoka yms. rahat.

mä en ole koskaan ymmärtäny tollasta et kaikki pistetään puoliksi vaikka toisella puolet pienemmät tulot....
kannattas varmaa jutella sun sen miehen kanssa ja jakaa noita menoja....yms...meillä on yhteinen tili miehen kanssa johon tulee meidän molempien palkat ja siitä maksetaa kaikki laskut....raha tilanteen mukaa....ei siis että sä maksat ton j mä ton

Ikävää mutta tota se on monella..ja huonomminkin. Sä oot väsynyt ja uupunut..kaikki on samaa päivästä toiseen.
Mutta lainanotto,työ ja lapsenteko on jokaisen omia valintoja joten kait ootte tienny mihin ryhdytte?? Jos haluaa tietyn elintason niin sen eteen on tehtävä töitä..harva täällä saa mitään ilmaseks.
Sullahan tuntuu olevan ihana mies..talot,lapsi ja työtäkin..periaatteessa kaikki on ihan hyvin!?? Yritä puhua miehes kanssa ja kertoa ettet jaksa..etteköhän keksi jotain. Viettäkää ilta kahden,puhukaa. Tai lähde ulos tuulettumaan,tee jotain itseksesi. Kyllä se siitä!!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mistä tuo velka on tullut? Asuntolainaako? Mulle tulee ekana mieleen, että jos asunnosta niin myyntiin, pienempiki riittää.

no ei kai kukaan halua kotiaan myydä :o jos ei aivan pakko ole :/

ap, puhukaa kunnolla miehen kanssa rahan käytöstä!! toi läppäri oli täysin turha ostos, etenkin jos toisella ei ole varaa takkia ja kenkiä hommata, hitto että jotkut miehet on niin putkiaivoja :kieh:

asunnosta kyllä: ihan perus omakotitalo; ei yleellisyyksiä; ei kalliita materiaaleja ja makkareita kolme: nykyään rakentaminen on kallista: talo rakennettiin viime talvena ja minäkin lyhennän lainaa:

ehdotettiin että viettäisin iltaa miehen kanss ja mentäis ulos tuulettumaan; viettäisin mielelläni jos vaan olis yhteistä aikaa: tiedän myös sen; että periaatteessa mulla on kaikki hyvin: oma talo tervelapsi ja töitä; oen yrittänyt vääntää itselleni sen rautalangasta etytä mun asiat on hyvin mutta en näytä ymmärtävä: ahdistaa väsyttää itkettää ja tuntuu että pää ratkee; ei vaan meinaa jaksaa!

Yhteistyössä