Olenko syönyt liikaa vai vieläkö voisin syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihtuuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihtuuko

Vieras
Aamulla kauhallinen kaurapuuroa jota hieman maustettu suolalla. Joukkoon kaadoin sokeritonta mehukeittoa. Puolikas omena. Kaksi isoa kupillista kahvia rasvattomalla maidolla.

Päivällä pari kauhallista jauhelihaperunasoselaatikkoa ja päälle laitoin fetajuuston palasia noin kymmenen. Lasillinen rasvatonta maitoa.

Iltapäivällä noin 2 dl sokeritonta mehukeittoa.

Illalla kaksi isoa kauhallista kaurapuuroa jota maustettu hieman suolalla ja joukkoon kaadoin sokeritonta mehukeittoa. Kaksi näkkileipää; toisessa päällä sipaus Creme Bonjourin katkaraputuorejuustoa ja pari viipaletta kevyttä kalkkunameetwurstia, toisessa pelkkää katkaraputuorejuustoa.

Lisäksi olen maistanut palasen uunilohta. Kivennäisvettä olen juonut paljon.

Liikuntaa on tullut 20 minuuttia kuntopyöräilyä ja 30x suorat/vinot vatsalihakset.

No ei kuulosta paljolta. Riippuu mitä vielä haluaisit syödä? Suosittelen lämpimästi kirjaamaan noita syömisiä kiloklubin ohjelmaan, siitä näkee kätevästi syödyt kalorit, oman energiavajeen, ja sen, onko tullut syötyä tarpeeksi hedelmiä ja kasviksia, proteiinia ja hyviä rasvoja. =)

eihän tossa määrässä ole kovinkaan paljon kaloreita ..
kuitua on..
jatka samaan malliin..

Alkuperäinen kirjoittaja laihtuuko :
Aamulla kauhallinen kaurapuuroa jota hieman maustettu suolalla. Joukkoon kaadoin sokeritonta mehukeittoa. Puolikas omena. Kaksi isoa kupillista kahvia rasvattomalla maidolla.

Päivällä pari kauhallista jauhelihaperunasoselaatikkoa ja päälle laitoin fetajuuston palasia noin kymmenen. Lasillinen rasvatonta maitoa.

Iltapäivällä noin 2 dl sokeritonta mehukeittoa.

Illalla kaksi isoa kauhallista kaurapuuroa jota maustettu hieman suolalla ja joukkoon kaadoin sokeritonta mehukeittoa. Kaksi näkkileipää; toisessa päällä sipaus Creme Bonjourin katkaraputuorejuustoa ja pari viipaletta kevyttä kalkkunameetwurstia, toisessa pelkkää katkaraputuorejuustoa.

Lisäksi olen maistanut palasen uunilohta. Kivennäisvettä olen juonut paljon.

Liikuntaa on tullut 20 minuuttia kuntopyöräilyä ja 30x suorat/vinot vatsalihakset.

Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
entäs hedelmät / vihannekset? puoli kiloa päivässä, vai miten se nyt oli. mä oon tykästyny naposteluporkkanoihin ja rypäleisiin. sit raejuustoo tai maitorahkaa mehukeitolla :p

Tuossa minulla onkin opeteltavaa; meinaa hedelmät ja vihannekset jäädä liian vähälle. :ashamed:

Olen tuonne Kiloklubiin rekisteröitynytkin mutta jostain syystä se sivusto tökkii minulla lähes aina. Ei aukaise sivuja, jumittaa yhtäkkiä, ym. Monesti olen kokeillut ja useasti tekee niin.

Lisääkin vinkkejä otan mielelläni vastaan, kymmenen kiloa olisi tarkoitus ensi alkuun tiputtaa.

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Olen tuonne Kiloklubiin rekisteröitynytkin mutta jostain syystä se sivusto tökkii minulla lähes aina. Ei aukaise sivuja, jumittaa yhtäkkiä, ym. Monesti olen kokeillut ja useasti tekee niin.

Lisääkin vinkkejä otan mielelläni vastaan, kymmenen kiloa olisi tarkoitus ensi alkuun tiputtaa.

Pelkkä ruuan tarkkailu tai vähentäminen ei riitä. Liikuntaa pitää lisätä ja tehdä koko hommasta elämäntapa. =)

Unohda hiilihydraatit ja kaikki kevyttuotteet, syö paljon proteiinia ja opeta elimistösi käyttämään rasvaa polttoaineena hiilareiden sijaan. Varmasti laihdut.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Pelkkä ruuan tarkkailu tai vähentäminen ei riitä. Liikuntaa pitää lisätä ja tehdä koko hommasta elämäntapa. =)

Kuinka paljon ja millaista liikuntaa minun pitäisi tehdä että laihtuisin/kiinteytyisin? Olen ihan alussa tässä "projektissa".

Hmm. Mullakin se on kyllä joskus tökkinyt (yleensä päivittämällä sivun ongelma ratkeaa ), mutta kyllä se yleensä toimii. Ja on hyvä, koska sinne on helppo kirjata kaikki syömiset ja liikunnat, ja se antaa suuntaviivoja siitä miten menee ja mitä pitäisi muuttaa. Ikävää että sulla ei toimi...

Kuinka paljon ja millaista liikuntaa minun pitäisi tehdä että laihtuisin/kiinteytyisin? Olen ihan alussa tässä "projektissa".

Jos olet alussa niin varmaan kannattaa aloittaa pitkillä reippailla kävelylenkeillä 1h. Sitten kun vähän totut liikuntaan niin tee juoksupyrähdyksiä välissä. Sauvakävely on kanssa hyvä.

Ui, sekin on onhyvää liikuntaa.

Perusvatsa- ja selkälihaksia kottona tai ota salikortti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm. Mullakin se on kyllä joskus tökkinyt (yleensä päivittämällä sivun ongelma ratkeaa ), mutta kyllä se yleensä toimii. Ja on hyvä, koska sinne on helppo kirjata kaikki syömiset ja liikunnat, ja se antaa suuntaviivoja siitä miten menee ja mitä pitäisi muuttaa. Ikävää että sulla ei toimi...

Mulla ei päivittäminenkään auta. En tiedä miksi ei toimi kunnolla. Yritin eka kerran reilu vuosi sitten ja jo silloin tökki. Siksipä en sivustolla enää käynytkään kunnes taas keväällä yritin uudelleen. Jälleen tökki.

Jos olet alussa niin varmaan kannattaa aloittaa pitkillä reippailla kävelylenkeillä 1h. Sitten kun vähän totut liikuntaan niin tee juoksupyrähdyksiä välissä. Sauvakävely on kanssa hyvä.

Liikunta kodin ulkopuolella on minulla lasten takia lähinnä rattaiden työntelyä, salille en pääse. Kotona on kuntopyörä ja stepperi, niitä pystyn siis hyödyntämään.

Tästä on varmasti yhtä monia mielipiteitä kuin on vastaajiakin, mutta minun mielestäni oleellisen tärkeää on löytää liikuntamuoto tai vaikka useampi, josta pidät/nautit. Esim. itse vihaan juoksemista yli kaiken, mutta tykkään kävelystä, reippaastakin, ja oikeasti nautin myös esim. pilates- ja body combat-tunneista. Jos liikkuminen on täyttä pakkopullaa, sitä luultavimmin ei jaksa kauaa. Kuinka paljon liikut nykyään? Voit alkaa lisätä sitä liikuntaa ihan vaan vähän kerrallaan, ei tarvi heti repäistä ja alkaa käydä salilla 8 kertaa viikossa... =)

Liikunta kodin ulkopuolella on minulla lasten takia lähinnä rattaiden työntelyä, salille en pääse. Kotona on kuntopyörä ja stepperi, niitä pystyn siis hyödyntämään.

polje sitten pyörällä 1 h päivä ja ei mitään mateluvauhtia vaan kunnon hiki päälle. Vastusta mielummin vähemmälle mutta pidä kunnon vaihti päällä. Sitten teet vaunujen kanssa kävelylenkki.

Tykkäisin käydä juurikin jollain ohjatuilla tunneilla mutta miehen työn vuoksi ei sellainen nyt onnistu.
Kuinkakohan pian uskaltaisin alkaa toivoa tuloksia jos tosiaan pyöräilisin päivittäin ja kärryttelisin? Ja ruokavalion yrittäisin pitää kurissa. :ashamed:

Yhteistyössä