Olenko sika, jos en vastaa työsähköpostiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkia sitä kuulee:
Ihminen vetää omat rajansa. Ei niitä kukaan muukaan vedä. Se tässä ihmetytti myös, että kuinka kollegasi suunnittelevat pitävänsä lomansa, vaikka sinun lomasi peruuntui. Ja miten ylipäätäänä 4 voi lomailla samaan aikaan. Sehän on 80 % työntekijöistä. Ettekö te ole yrittäjinä keskenänne samalla viivalla?

Toki loistavaa, että töitä on NOIN paljon!
4 ei lomaile samaan aikaan vaan 2. Ne 2 muuta ei tiedä hölkäsen pöläystä tästä hommasta, mistä nyt on kyse, vaan tekevät ihan muita hommia.

Tota samaa pohdin jo viime kesänä eli miksi muiden lomat pitää, mutta mun lomat ei. Yksi syy siihen on, että on eräs työtehtävä, joka kuuluu mulle 24/7. Muilla ei ole tällaista ympärivuorokauden päivystystä. Kollegani siis tietävät, että mä en voi lähteä lomallanikaan minnekään kauas - tai jos menenkin, niin läppäri mukana - vaan joudun tarvittaessa tekemään tiettyjä asioita vaikka klo 03 yöllä. Näistä mä tosin saan sitten rahatkin itselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Koska mä en osaa pitää puoliani vaan teen töitä, jos kerran mua tarvitaan :D Nyt sitten mietin, pitäisikö mun pitää puoliani edes tänä yhtenä päivänä vai teenkö tänä ainokaisena lomapäivänäkin töitä.

Pidät puolias nyt ja opettele pitämään puoliaisi myös jatkossa!!!

Nauti päivästä ja unohda koko sähköposti :flower: !

Nyt on homma tehty, mutta koska en osannut sanoa kuopukselle, kuinka kauan menee, niin lähti jo kavereineen ulos. Joten se siitä pihan laittamisesta. Vaan mikäs kiire tässä, kesä tulee ensi vuonnakin :D

Nyt on homma tehty, mutta koska en osannut sanoa kuopukselle, kuinka kauan menee, niin lähti jo kavereineen ulos. Joten se siitä pihan laittamisesta. Vaan mikäs kiire tässä, kesä tulee ensi vuonnakin :D

Niin tuttua... tai siis mä muistan omasta lapsuudesta tuon että oltiin sovittu äitin kanssa jotain mutta se ei päässytkään kun piti tehdä jotain hommia, olivat yrittäjiä.
Nyt on mun vuoro ja oikeasti, musta tuntuu että mä olen samanlainen. "piipahdan vain töissä" on sama kuin 4 tuntia....
oon mä jo itse mokannut pari "omaa juttua" eli jonkun kasvohoidon kun olin saanut lahjakortin ja ajattelin käyttää sen tiettynä päivänä. Mukava hoitola, antoivat lisäaikaa kortille kun pari ekaa kertaa jouduin perumaan. Sitten kolmannella jouduin kesälomalla tekee pari työasiaa ja olisin myöhästynyt 20 min, soitin hyvissä ajoin että nyt käy näin. Ei käynyt enkä saanut enää lisäaikaa kortille... 50 euroa meni siinä kankkulan kaivoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Jatkoa ajatellen: luo itsellesi toinen sähköpostiosoite tytärtä (ja muita) varten. :) Voit sitten olla avaamatta työposteja ainakin joinakin yksittäisinä päivinä.
Olen kokeillut joskus tuotakin, mutta sitten ne asiakkaat lähettelee edelleenkin sähköpostia siihen "hotmail"-osoitteeseen, kun pitäisi lähettää jo taas työsähköpostiin. Ja kun pitää etsiä myöhemmin jotain tiettyä meiliä, pitää alkaa kaivella myös sieltä "hotmailista". Joissain sairaaloissa on myös henkilökunnalle esto eli sairaalan puhelimista ei pääse soittamaan kännykkänumeroihin. Ja harva palkansaaja haluaa omasta henkilökohtaisesta kännykästään soitella työpuheluita. Ihannetilannehan olisi, että jos jotain akuuttia tulee, soittavat mulle. Tyttären puhelinlaskun voisin Meksikon ajalta maksaakin, ettei tulisi puheluiden hinta siinäkään esteeksi. Mutta että alkaisin maksaa asiakkaidenkin puhelinlaskuja..hmm.... :D

Jatkoa ajatellen: luo itsellesi toinen sähköpostiosoite tytärtä (ja muita) varten. :) Voit sitten olla avaamatta työposteja ainakin joinakin yksittäisinä päivinä.
Olen kokeillut joskus tuotakin, mutta sitten ne asiakkaat lähettelee edelleenkin sähköpostia siihen "hotmail"-osoitteeseen, kun pitäisi lähettää jo taas työsähköpostiin. Ja kun pitää etsiä myöhemmin jotain tiettyä meiliä, pitää alkaa kaivella myös sieltä "hotmailista". Joissain sairaaloissa on myös henkilökunnalle esto eli sairaalan puhelimista ei pääse soittamaan kännykkänumeroihin. Ja harva palkansaaja haluaa omasta henkilökohtaisesta kännykästään soitella työpuheluita. Ihannetilannehan olisi, että jos jotain akuuttia tulee, soittavat mulle. Tyttären puhelinlaskun voisin Meksikon ajalta maksaakin, ettei tulisi puheluiden hinta siinäkään esteeksi. Mutta että alkaisin maksaa asiakkaidenkin puhelinlaskuja..hmm.... :D

Eijeijei, kun siihen "hotmailiin" vain tyttären ja muiden ei-työhenkilöiden posteja. Ei asiakkaiden tietenkäään :attn:

Se olisi vaikka keittionoita@hotmail.com, eikä mikään asiallinen B)

Eijeijei, kun siihen "hotmailiin" vain tyttären ja muiden ei-työhenkilöiden posteja. Ei asiakkaiden tietenkäään :attn:

Mutta kun mä päivystän kahta sairaanhoitopiiriä 24/7, niin ne työjutut on pakko tulla johonkin meiliin. Eli nää kaks asiakasta on hommia, joita muut meidän firmassa ei tee lainkaan, ja siten hoidan ne hommat lomallakin. Ja sitä en koe rasitteeksi, koska he eivät vaivaa mua turhaan vaan ainoastaan silloin, kun on oikeasti jotain tärkeää... esim merkitty vauva eläväksi, kun todellisuudessa vauva syntyi kuolleena. Jos väärä tieto menee Väestörekisteriin, kuolleen vauvan vanhemmat saattavat saada seurakunnalta iloisen onnittelun lapsen syntymästä ja muuta yhtä "mukavaa". Joten näitä hommia kun teen, en rutise yhtään, vaikka lomapäiväni siihen menisikin tai 40 asteen kuumeessa istuisin koneen ääreen korjaamaan tehdyn virheen.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Niin tuttua... tai siis mä muistan omasta lapsuudesta tuon että oltiin sovittu äitin kanssa jotain mutta se ei päässytkään kun piti tehdä jotain hommia, olivat yrittäjiä.
Nyt on mun vuoro ja oikeasti, musta tuntuu että mä olen samanlainen. "piipahdan vain töissä" on sama kuin 4 tuntia....
oon mä jo itse mokannut pari "omaa juttua" eli jonkun kasvohoidon kun olin saanut lahjakortin ja ajattelin käyttää sen tiettynä päivänä. Mukava hoitola, antoivat lisäaikaa kortille kun pari ekaa kertaa jouduin perumaan. Sitten kolmannella jouduin kesälomalla tekee pari työasiaa ja olisin myöhästynyt 20 min, soitin hyvissä ajoin että nyt käy näin. Ei käynyt enkä saanut enää lisäaikaa kortille... 50 euroa meni siinä kankkulan kaivoon.
Tuttua, tuttua :D Mä en mielelläni enää edes mene käymään työpaikalla ( teen siis pääasiassa etätöitä ) , koska sieltä nyt ei ainakaan pääse ajoissa lähtemään.

Mutta kun mä päivystän kahta sairaanhoitopiiriä 24/7, niin ne työjutut on pakko tulla johonkin meiliin. Eli nää kaks asiakasta on hommia, joita muut meidän firmassa ei tee lainkaan, ja siten hoidan ne hommat lomallakin. Ja sitä en koe rasitteeksi, koska he eivät vaivaa mua turhaan vaan ainoastaan silloin, kun on oikeasti jotain tärkeää... esim merkitty vauva eläväksi, kun todellisuudessa vauva syntyi kuolleena. Jos väärä tieto menee Väestörekisteriin, kuolleen vauvan vanhemmat saattavat saada seurakunnalta iloisen onnittelun lapsen syntymästä ja muuta yhtä "mukavaa". Joten näitä hommia kun teen, en rutise yhtään, vaikka lomapäiväni siihen menisikin tai 40 asteen kuumeessa istuisin koneen ääreen korjaamaan tehdyn virheen.

mä taidan nyt tietää missä sä olet töissä :D toi sairaanhoitopiirin päivystäminen paljasti :)

Jos on ns. varaa lomailla, niin lomaile :)

Mä vaan pohdin, että eikö yrittäjillä pakkaa olemaan aina tiukkaa...siis meinaan että joutuvat tekemään niska limassa töitä että pulju pysyy pystyssä ja että saa pidetty asiakkaat ja ehkä haalittu niitä lisääkin.

Jos tilanne ei ole tuo, niin jatka palstailua ja anna muiden hoitaa ne työjutut :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä taidan nyt tietää missä sä olet töissä :D toi sairaanhoitopiirin päivystäminen paljasti :)
:D :D Ei se niin vaarallista ole, vaikka tiedätkin :) Joillekin palstalaisille olen laittanut y-viestinä työpaikkani nettisivujenkin linkin, kun on ollut tarvis todistaa, että olen ihan oikeasti olemassa.

Lisäys: Et sattunut saamaan hiljattain kaksosia? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos on ns. varaa lomailla, niin lomaile :)

Mä vaan pohdin, että eikö yrittäjillä pakkaa olemaan aina tiukkaa...siis meinaan että joutuvat tekemään niska limassa töitä että pulju pysyy pystyssä ja että saa pidetty asiakkaat ja ehkä haalittu niitä lisääkin.

Jos tilanne ei ole tuo, niin jatka palstailua ja anna muiden hoitaa ne työjutut :)
Toi on ihan totta, että yrittäjä tekee sen, mitä asiakas tilaa ja haluaa. Siksi tykkäänkin eniten niistä projekteista, joita teen yksin. Silloin sovinsuoraan asiakkaan kanssa, mitä teen ja milloin. Kun taas teen näitä yhteisprojekteja, joudun taipumaan enemmistön tahtoon.

:D :D Ei se niin vaarallista ole, vaikka tiedätkin :) Joillekin palstalaisille olen laittanut y-viestinä työpaikkani nettisivujenkin linkin, kun on ollut tarvis todistaa, että olen ihan oikeasti olemassa.

Lisäys: Et sattunut saamaan hiljattain kaksosia? ;)

en ole saanut kaksosia, valitettavasti :D

aika harvoin täällä enää käyn ja osallistun keskusteluihin, nyt vaan pisti silmään tämä sinun alotukses niin oli pakko aukasta :) ei ole siis tarkotus levitellä tietoa mihinkään.

en ole saanut kaksosia, valitettavasti :D

aika harvoin täällä enää käyn ja osallistun keskusteluihin, nyt vaan pisti silmään tämä sinun alotukses niin oli pakko aukasta :) ei ole siis tarkotus levitellä tietoa mihinkään.
Ajattelin jo, että olet ystäväni ja entinen työkaverini....palstan luonne ja ajoitus olisi sopinut erinomaisesti kuvioon :) Olisi muuten aika erikoista, jos työni puolesta tuntemiani ihmisiä ei kävisi tällaisella palstalla :)

No kyllä se assertiivisuus sitten on varmaan ihan oikea taito eikä hömppää ja hyväksi meille kaikelle. Joten eiköhän aleta kaikki opiskelemaan nyt sitäkin aluetta kunnolla.
Luulen kyllä, että olet erityisen nopea omaksuja ja tätä rataa, eli eikö olisi syytä jotenkin tuota loman kierrätystä sitten teidän koko tiimin pohtia jo ennen ensi kesää.

Näyttää että ennemminkin työkaverit tekee nyt jotain sikamaisesti, ihan ulkopuolelta katsottuna siis, enkä nyt kunnolla osannut paneutua tohon ekaan viestiin, että täysin voisin väittää ymmärtäväni.

Mutta jos estettä ei ole (niinkuin käsitin) niin pitäisi jokaiselle tiimissä onnistua tuollainen täysin vapaa pätkä. Työkaverit jotka ei sitä "salli" tai suorastaan vaadi myös sinulle, tuntuvat itsekkäiltä :) Ja ymmärsin kyllä, että tuossa oli tuo erityispäivystys sun osalla vaan joka tapauksessa.

Sellainen erikoisuus, että eikö lähettäjä (sen työsähköpostin) sitten pysty laittamaan sitä vakoilua eli lukuvahvistusta eli että milloin vastaanottaja avaa ja lukee postin. Minä käytän sellaista vakoilua ahkerasti :ashamed: j a olisi vaan kiva tietää tarkalleen mitkä sähköpostiohjelmat ei tuota sisällä lainkaan. Ja jos se kerran näkee, että on avattu, niin kai siitä jo arvaa, että on saattanut tulla luetuksikin...

Alkuperäinen kirjoittaja bonja:
No kyllä se assertiivisuus sitten on varmaan ihan oikea taito eikä hömppää ja hyväksi meille kaikelle. Joten eiköhän aleta kaikki opiskelemaan nyt sitäkin aluetta kunnolla.
Luulen kyllä, että olet erityisen nopea omaksuja ja tätä rataa, eli eikö olisi syytä jotenkin tuota loman kierrätystä sitten teidän koko tiimin pohtia jo ennen ensi kesää.

Näyttää että ennemminkin työkaverit tekee nyt jotain sikamaisesti, ihan ulkopuolelta katsottuna siis, enkä nyt kunnolla osannut paneutua tohon ekaan viestiin, että täysin voisin väittää ymmärtäväni.

Mutta jos estettä ei ole (niinkuin käsitin) niin pitäisi jokaiselle tiimissä onnistua tuollainen täysin vapaa pätkä. Työkaverit jotka ei sitä "salli" tai suorastaan vaadi myös sinulle, tuntuvat itsekkäiltä :) Ja ymmärsin kyllä, että tuossa oli tuo erityispäivystys sun osalla vaan joka tapauksessa.

Sellainen erikoisuus, että eikö lähettäjä (sen työsähköpostin) sitten pysty laittamaan sitä vakoilua eli lukuvahvistusta eli että milloin vastaanottaja avaa ja lukee postin. Minä käytän sellaista vakoilua ahkerasti :ashamed: j a olisi vaan kiva tietää tarkalleen mitkä sähköpostiohjelmat ei tuota sisällä lainkaan. Ja jos se kerran näkee, että on avattu, niin kai siitä jo arvaa, että on saattanut tulla luetuksikin...
Meillä tämä on jatkunut jo useamman vuoden. Ja aikoinaan mulle kollega kyllä totesikin, että just mun nopean ongelmaratkaisutaidon vuoksi mut tuohon firmaan haluttiinkin. Eikä mulla sinällään ole edes mitään varsinaista syytä olla tekemättä töitäkään...kyse on vaan ollut periaatteesta. Tässä mä kuitenkin kotinurkissa pyörin jokatapauksessa.

Toi lukuvahvistus olisi sinällään ihan hyvä, koska senhän voi jättää luettuaan kuittaamatta eli lähettäjälle ei tule lukuvahvistusta. Tosin nää mun päivystysasiakkaat ei sitä tarvitse, koska tietävät, että mä kuitenkin luen meilini niin lomalla kuin sairaanakin. Se kun on sovittu juttu ja mulle on tärkeää, että nämä asiakkaani pysyvät tyytväisinä.

Itse kuitenkin olen hommani valinnut, joten sikäli en voi muita syyttää. Kunhan vaan vähän kiukkuani välillä puran. Tuleehan tästä rahaa ja mitä enemmän töitä teen, sitä lähempänä on päivä, jolloin voin pistää pillit pussiin.

No et sinä muita syyttänyt olekaan, ihan faktoja latelet...

En tule koskaan tuota lukuvahvista tajuamaan varmaan sitten, minusta se ei vaadi mitään toimenpiteitä ja kuittailuja noissa ilmaissähköposteissa ainakaan, eli että lähettäjä laittaa ja toinen vaan avaa niin se riittää...mutta täytyypä vaikka testata, jos se ei olekaan näin...

Niin, usein jos on erityislahjakkuutta ja kuten tässä ilmiselvästi enemmän kuin kullanarvoinen työnantajalle, niin tavallaan "pystyy vaatimaan" erityisetujakin ehkä helpommin. Mutta menee se sitten niinkin päin, että kyllä kovasti olisi kysyntääkin, ei sitä lomailemaan kukaan päästäis oikein...

Että täytyy olla varmaan mies ja jalkapalloilijan luonne että lähtee enemmän vaatimaan...

Ja silloin varmaan itselles samantekevää, jos urakka menee noin urakkaluontoisesti, että kaikki mitä saat nyt kasaan on sitten tosiaan valmiiden pinossa ja pääset vapauteen sitä aikaisemmin. Niin eihän silloin tunnu että on oikeastaan itseltä pois.

Mutta hyvältä tuntuu kääntää selkänsä työasioille vaikka lyhyemmäksi pätkäksi. Päivystys on jotenkin niin kummallisella tavalla rasittavaa joskus kyllä....

Yhteistyössä