Olenko sika, jos en vastaa työsähköpostiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Työskentelen siis yrittäjänä 5 muun yrittäjän kanssa, joten mua ei koske mitkään loma- tai muutkaan työaikalait. Lomalistan mukaan mun piti olla kesäkuun 2 ekaa viikkoa lomalla, mutta työtilanne oli sellainen, että en pystynyt olemaan. Juhannuksen alla mun piti yrittää olla 2 päivää lomalla, mutta heti ekana aamuna klo 8 soitettiin, että mua tarvitaankin. Eilen ilmoitin, että olen nyt maanantain ja tiistain lomalla, joskin osallistun huomenna sovittuun palaveriin.

Kollegani aloittavat lomansa tämän viikon jälkeen ja pitävät lomaa 4 viikkoa yhteenmenoon. Tänä aikana mä en voi olla lainkaan lomalla, koska jonkun pitää vastata toiminnoista kuitenkin. Eli en voi olla samaan aikaan lomalla kuin nämä 2 muuta. Elokuun alussa käynnistyy projektin seuraava vaihe, joten en voi olla lomalla senkään jälkeen.

Äsken putkahti sähköposti, jossa kerrotun ongelman voisin ratkaista melko nopeasti. Kolleganikin pystyy sen kyllä ratkaisemaan, jos vaan näkee vähän vaivaa asian eteen, mutta siihen voi mennä hänellä useampi tunti. Olenko siis sika, jos olen lomalla ja ikäänkuin en olisi koko sähköpostia nähnytkäään? Vai pitäisikö mun vastata ja sanoa, että mä hoidan homman? Ei mulla oikeasti ole mitään erityisen tärkeääkään tekemistä nyt, kunhan lomailen ja laiskottelen. Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Työskentelen siis yrittäjänä 5 muun yrittäjän kanssa, joten mua ei koske mitkään loma- tai muutkaan työaikalait. Lomalistan mukaan mun piti olla kesäkuun 2 ekaa viikkoa lomalla, mutta työtilanne oli sellainen, että en pystynyt olemaan. Juhannuksen alla mun piti yrittää olla 2 päivää lomalla, mutta heti ekana aamuna klo 8 soitettiin, että mua tarvitaankin. Eilen ilmoitin, että olen nyt maanantain ja tiistain lomalla, joskin osallistun huomenna sovittuun palaveriin.

Kollegani aloittavat lomansa tämän viikon jälkeen ja pitävät lomaa 4 viikkoa yhteenmenoon. Tänä aikana mä en voi olla lainkaan lomalla, koska jonkun pitää vastata toiminnoista kuitenkin. Eli en voi olla samaan aikaan lomalla kuin nämä 2 muuta. Elokuun alussa käynnistyy projektin seuraava vaihe, joten en voi olla lomalla senkään jälkeen.

Äsken putkahti sähköposti, jossa kerrotun ongelman voisin ratkaista melko nopeasti. Kolleganikin pystyy sen kyllä ratkaisemaan, jos vaan näkee vähän vaivaa asian eteen, mutta siihen voi mennä hänellä useampi tunti. Olenko siis sika, jos olen lomalla ja ikäänkuin en olisi koko sähköpostia nähnytkäään? Vai pitäisikö mun vastata ja sanoa, että mä hoidan homman? Ei mulla oikeasti ole mitään erityisen tärkeääkään tekemistä nyt, kunhan lomailen ja laiskottelen. Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Onko sulla sähköpostissa sellainen toiminto, että merkkaat ittes lomalle ja se lähettää viestin: "olen lomalla silloin ja silloin, ota tarvittaessa yhteys.. "

Jos se sulle on oikeasti esim. 5 minuutin homma niin minä vastaisin.

Tai jos pystyt yksinkertaisesti opastamaan työkaverin tekemään sen niin sitten laittaisin hänelle.

Olet kuitenkin postin jo lukenut ja alkanut miettiä työasioita. Ja sinä olet yrittäjä...

Lisään vielä, että nämä 2 kollegaa, jotka pitävät 4 viikkoa lomaa, eivät aio lomallaan vastata sähköposteihin. Mulla on nyt vain tämä yksi ja ainoa lomapäivä, seuraava mahdollisuus yhteen lomapäivään on ensi vuonna. Kyse on nyt enemmän periaatteesta kuin siinä, mitä voisin tai en voisi tehdä.

Lisään vielä, että nämä 2 kollegaa, jotka pitävät 4 viikkoa lomaa, eivät aio lomallaan vastata sähköposteihin. Mulla on nyt vain tämä yksi ja ainoa lomapäivä, seuraava mahdollisuus yhteen lomapäivään on ensi vuonna. Kyse on nyt enemmän periaatteesta kuin siinä, mitä voisin tai en voisi tehdä.

No sä olet sen meilin kuitenkin lukenut, miksi luet työsähköposteja jos olet lomapäivällä?

Siinä ajassa kun vatkaat asiaa täällä olisit sen jo hoitanut.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No sä olet sen meilin kuitenkin lukenut, miksi luet työsähköposteja jos olet lomapäivällä?

Koska sinne meiliin tulee myös meilit tyttäreltäni maapallon toiselta puolelta. Ja just viime yönä oli tullut tytöltä meili, joka edellytti multa täällä kotimaassa tiettyjä asioita.

Koska sinne meiliin tulee myös meilit tyttäreltäni maapallon toiselta puolelta. Ja just viime yönä oli tullut tytöltä meili, joka edellytti multa täällä kotimaassa tiettyjä asioita.

No varmaan osaat ne tyttäresi meilit tunnistaa ihan lähettäjän perusteella...

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Miksi kollegoilla on 4 vkoa lomaa ja sinulla 1pvä?
Koska mä en osaa pitää puoliani vaan teen töitä, jos kerran mua tarvitaan :D Nyt sitten mietin, pitäisikö mun pitää puoliani edes tänä yhtenä päivänä vai teenkö tänä ainokaisena lomapäivänäkin töitä.

Totta. Mutta työkaverit ei tiedä, että mä olen ko meilin lukenut. Jos avaisinkin sähköpostini uudestaan ja aloittaisin alusta. Enkä lukisi työmeiliä.

Totta. Mutta työkaverit ei tiedä, että mä olen ko meilin lukenut. Jos avaisinkin sähköpostini uudestaan ja aloittaisin alusta. Enkä lukisi työmeiliä.

No pointtihan on se, että sinä lomapäivällä kuitenkin olet sen työmeilin lukenut.

Joten hoida homma sitten myös.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Siis yksi ainoa lomapäivä ja istut kaksplussan keskustelupalstalla.

Mä tekisin ennemmin niitä töitä.
Mä alan pihahommiin heti, kun tuo kuopus heräilee mun apurikseni. En itse saa näillä nivelillä kaivettua tuota maata niin, että pääsisin istuttamaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
ei sinusta lòydy niin paljon possua ettà jàttàisit vastaamatta :D
Olet oikeassa, vastasin jo :D Mutta turha mun sitten odottaa, että mulla olisi ensi kesänäkään kesälomaa. Kai tässä pitää alkaa tekemään töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Siis yksi ainoa lomapäivä ja istut kaksplussan keskustelupalstalla.

Mä tekisin ennemmin niitä töitä.
Mä alan pihahommiin heti, kun tuo kuopus heräilee mun apurikseni. En itse saa näillä nivelillä kaivettua tuota maata niin, että pääsisin istuttamaan mitään.

Mähän voisin tulla auttamaan, kun on kahdet huonot nivelet liikkeessä, eikös siitä tule yksi kokonainen ihminen? :laugh:

Ihminen vetää omat rajansa. Ei niitä kukaan muukaan vedä. Se tässä ihmetytti myös, että kuinka kollegasi suunnittelevat pitävänsä lomansa, vaikka sinun lomasi peruuntui. Ja miten ylipäätäänä 4 voi lomailla samaan aikaan. Sehän on 80 % työntekijöistä. Ettekö te ole yrittäjinä keskenänne samalla viivalla?

Toki loistavaa, että töitä on NOIN paljon!

Yhteistyössä