olenko outo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
Olen kahden lapsen yh äiti. Tykkään olla kotona lasten kanssa ja touhuta kaikenlaista, leikkiä ja askarrella ja lukea heille yms mitä kaikkea nyt lasten kanssa voikaan tehdä. Samalla hoituu kotihommat ilman kummempia kitinöitä. Lapset siis kohta 3v ja 3kk. Mielelläni en anna heitä hoitoon, silloin tällöin vanhempi kävi mummolassa hoidossa ja yökylässä,mutta korkeintaan yhden yön kerrallaan, nuorempi ei ole vielä mihkään hoitoon päässyt. Toki joskus on "pakko" antaa heitä hetkeksi hoitoon,että pääsee gynelle tai jollekin muulle asialle,mutta itseleni en juurikaan kaipaa omaa aikaa,mulle riittää että välillä saan istua ja hengähtää tässä koneella kun molemmat nukkuu.

Siis olenko mä jotenkin outo? Moni kaveri ihmettelee miten mä jaksan ja miksi en halua antaa lapsia hoitoon useemmin. Heillä,etenkin noilla muutamalla yh tuttavallani lapset on jatkvuasti hoidossa jotta äidit pääsevät bilettämään. Siis kun ihan oikeeesti olen alkanut pohtimaan et onko tää nyt normaalia? Hyvin tuo esikoinen aina mummon ja ukin luona on viihtynyt,eli en koe hänen mistään paitsikaan jäävän.

No et ole, jos se toinen vaihtoehto on bilettäminen.

Mä kyllä voisin pitää vapaata ja mennä vaikka telttailemaan.

Mutta, siis, jokaikisellä on makunsa ja fiksu tekee sitä mistä tykkää. =)

Mä tykkään kansa samalla tavalla touhuta lasten kanssa ja koen sen kaikista mukavimpana asiana elämässäni. Ihan vaan lasten keskinäisen leikkimisen katseleminen saa hymyn huulille:)
Ooks mä ihan outo kun olen kaiken lisäksi mies! :o

Mitä outoa on jos haluaa olla omien lapsiensa kanssa?
Mä olen huomannut kuinka monilla yksinhuoltajilla on huomattavasti enemmän omaa aikaa mitä perheellisillä äideillä. Eli yh´n lapsi saattaa olla päiväkodissa + vielä viikonloppusin mummulla yökylässä. Ja samaan aikaan toinen äiti on 24/7 kotona lapsensa kanssa. Niin toisella naisella on toki mies, joka ei välttämättä osallistu kodin tai lapsenhoitoon. Mutta silti kukaan ei ole huolissaan miten se toinen äiti jaksaa. Mutta yh´lle tarjotaan jatkuvasti apua.

Mutta siis musta ei ole outoa haluta hoitaa omat lapsensa, oli yh tai ei. Varsinkin kun lapset eivät kauaa ole pieniä.

Yhteistyössä