Olenko outo kun minusta peruna ja kana ei sovi yhteen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mun mielipide: peruna sopii muusina kanaFILEIDEN kera (mielellään iiiiiihanalla sinappikermakastikkeella:)) Kanasuikaleet menee meillä mieluiten pastan ja kastikkeen kanssa, tortilloiden sisällä tai risotossa. kanankoipien kanssa kyllä toi riisi on se ah, ainoa oikea :D Kukin toki tyylillään!!!! keitetyiden perunoiden kanssa en kyllä kanaa laittaisi itse.....

vieras
En oikeen ymmärrä tätä meidän suomalaisten perunainnostusta muutenkaan.... eihän perunassa oikeasti ole millään tavalla katsottuna tärkeitä ravintoaineita, joita ei paljon paremmin saisi esim. muista vihanneksista.

lieköhän se meidän kouluaikojen ravintovalistus vaan aivopessyt meidät:) peruna on aika turha lisä ihmisen ruokavaliossa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En oikeen ymmärrä tätä meidän suomalaisten perunainnostusta muutenkaan.... eihän perunassa oikeasti ole millään tavalla katsottuna tärkeitä ravintoaineita, joita ei paljon paremmin saisi esim. muista vihanneksista.

lieköhän se meidän kouluaikojen ravintovalistus vaan aivopessyt meidät:) peruna on aika turha lisä ihmisen ruokavaliossa....
Pula-ajan jäänne. Peruna on oivaa pula-ajan ruokaa. Halpaa energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

mut se pitää nälkää :D

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

mut se pitää nälkää :D
Todellako? Ei ainakaan minulla.

kanan kanssa mulle maistuu parhaiten riisi tai sit pasta, mutta joskus jossakin ravintolassa olen ottanut ranskalaiset juuri ton grillatun kanan kanssa, kotona kuitenkin aina riisiä, mä syön kyllä muutenkin perunaa tosi huonosti :/

Mumma
Kanan kanssa pitää olla riisiä :p
Moni tuntuu syövän kuitenkin kanan kanssa perunaa.
Kokeilepa peruna-kanalaatikkoa Sinappikanaa. Hyvää!
Sinappikana
2 kanaa
1kg perunoita
2-3 dl vispikermaa
3-4 rkl sinappia (esim. Turun)
suolaa
emmentalraastetta noin 2 dl
Keitä kanat kypsiksi suolalla, sipulilla tms maustetussa vedessä (2-3 t). Irrota lihat luista. Kuori ja viipaloi perunat kahteen uunivuokaan n. 3 cm kerros, ripota suolaa päälle ja paista n. 200 asteessa, kunnes kypsiä. Levitä perunoiden päälle kanapalat, tarvittaessa suolaa, niiden päälle kevyesti vaahdotettu kerma, johon on lisätty sinappi. Ripottele juustoraaste päällimmäiseksi. Paista n. 250 asteessa, kunnes pinta on hieman ruskistunut.
Voi pakastaa, syödä loput huomenna tai tehdä puolivalmiiksi eilen.

Yhteistyössä