Olenko outo, kun "annan" miehen viettää aikaa entisten panojen ja muiden naisten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antaa mennä vaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22910299]No nyt mä jaksan ihmetellä, että mies viettää aikaansa muiden naisten kanssa, kuin oman perheensä kanssa.[/QUOTE]

No voi hyvänen aika. Kai se nyt on välillä kiva tavata muitakin ihmisiä, esim. ystäviään:D Puolin ja toisin.

Juuri näin. Omasta halustahan kaikki lähtee. Pitää olla luottamusta. Minusta on kummallista, jos normaalia, sosiaalista kanssakäyntiä ei sallittaisi vastakkaisen sukupuolen kanssa. Olkoonkin ne sitten vaikka entisiä panoja.

Eikö pettäjän sanat usein ole jotain "Se ei merkinnyt mitään!" ? Uskon, että monessa tapauksessa se on niin. En anna itseäni ruveta hysteeriseksi, vaikka tekisikin jotain. Rakkautta kaikissa muodoissaan on maailmassa niin vähän, että olisi pikkusieluista rajoittaa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja antaa mennä vaa;22910132:
Ehkä nyt hieman provosoiva otsikko. Mä olen siis monesti kuullut samanikäisiltä naisilta, miten olen outo ja mahdanko edes välittää miehestäni, kun annan hänen tehdä noin. Olemme 27-vuotiaita, opiskelemme molemmat ja meillä on pääsääntöisesti omat kaverit.

Suurin osa kavereista siis opiskelupiireistä. Miehen kaverit ovat pelkkiä naisia, no yksi miespuolinen ja mun kaverit taas kaikki miehiä. Kaveripiiriin kuuluu miehen entisiä "panoja", joiden kanssa on kavereita nykyään. Hän käy usein kaljalla ja illanvietoissa ystäviensä kanssa, tai muuten vaan kyläilemässä eikä aina edes ilmoita mulle, miksi edes pitäisi ilmoittaa joka liikkeestä?!

Naipuolisten, samanikäisten ystävien mielestä mussa on joku vika, kun sallin tällaisen. Mutta kun eihän tuo ole minulta pois! MInusta on mukavaa, että hänellä on sosiaalista elämää ja ystäviä ja entiset panot ovat entisiä, nyt on nyt ja tilanne toinen.

Toki toivon, että hän ilmoittaa, jos esim. baari-ilta venyy jatkoiksi tms, jotta tiedän hänen olevan kunnossa, mutta en ahdistu hänen menoistaan tai naispuolisista ystävistään. Enkä muutenkaan ole aikuisen miehen menojen kontrolloija.

Minusta outoa sen sijaan on toisen menojen kontrollointi ja naispuolisista ystävistä vihoitteleminen.

Oon ihan samaa mieltä sun kanssa. Ei ole multa mitään pois, kenen kanssa mies vapaa-aikaansa viettää.

Jos olis niin sit varmaan tekisin asialle jotain. Mut kyrpiintyisin myös yhtälailla siihen, jos meidän yhteinen aika ja miehen osallistuminen perheen elämään sekä suhteen ylläpitoon kärsisi vaikka harrastuksen takia, tai ihan jonkun miesporukan illanviettojen, tai yritystoiminnan. Niin kauan kun mies pistää etusijalle mut, en näe syytä valittaa sen enempää nais- kuin miespuolistenkaan ystävien tapaamisesta.

Ja olis muuten aika perseestä pakottaa toinen jättämään koko kaveriporukka siksi, että siihen sattuu kuulumaan ihminen, jonka kanssa on joskus muinoin ollut jotain juttua, tai saattanut jopa päätyä paneskelemaankin.

Eikö pettäjän sanat usein ole jotain "Se ei merkinnyt mitään!" ? Uskon, että monessa tapauksessa se on niin. En anna itseäni ruveta hysteeriseksi, vaikka tekisikin jotain. Rakkautta kaikissa muodoissaan on maailmassa niin vähän, että olisi pikkusieluista rajoittaa sitä.

Niin uskon minäkin. Pettäminenkään ei ole aina ihan niin yksioikoinen asia, vaikka sen voisi helposti sellaiseksi luokitella. Tilanteita on erilaisia ja usein pettäminen ei tosiaankaan merkitse mitään.

En jaksa uskoa, että ihminen olisi luonnostaan myöskään yksiavioinen, joten kiinnostus vieraaseen on sinänsä mun mielestä melko normaalia. Se on sitten eri asia, miten sen houkutuksen käsittelee käsittelee ja arvottaa asiat mielessään.

Tuskin heittäytyisin hysteerikseksi, jos kuulisin, että mieheni pettää minua. Toki kokisin oloni petetyksi, luonnollisesti, surulliseksi ja ehkä vihaiseksikin. Olennaista siinä olisi kuitenkin se, että mieheni kertoisi minulle asiasta.

[QUOTE="vieras";22910299]No nyt mä jaksan ihmetellä, että mies viettää aikaansa muiden naisten kanssa, kuin oman perheensä kanssa.[/QUOTE]

Mikä ero lapsen kannalta siinä on, viettääkö mies aikaa muiden naisten vai muiden miesten vai vaikkapa moottoripyöränsä kanssa? Jos siis tää muiden naisten kanssa ajanvietto on vaimolle ihan ok eikä aiheuta mitään kitkaa perheeseen.

Mä en ikinä lakkaa ihmettelemästä sitä, että sen pitäis olla ok eikä sais valittaa, että mies viettää jonkun jalis-, lätkä- tai sählyporukkansa kanssa aikaa enemmän keskenään (siis ilman lapsia) kuin vaimonsa ja keskittyy heidän seuraansa huomattavasti intensiivisemmin kuin omien lastensa seuraan. Mut sit siitä, että vaikka kerran kuussa näkee jotain kaveriporukkaa, johon sattuu kuulumaan myös naisia, joista joka saattaa sattua olemaan exäkin, saakin sitten ihan oikeutetusti vetää herneet nenään vaikkei ole mitään syytä epäillä etteikö koko suhde olisi lopullisesti ohi ollut jo kauan sitten. Kumpihan näistä onkaan enemmän perheeltä ja lapsilta pois?

:o:o:o

Juu ei :D. Ei saatana!

Siis mielikuvituksen perusteella. Olen mieheni eka, ei sillä ole ollut muita "panoja", mutta jos olisi, niin en hyväksyisi.
Nainen ja mies ei voi olla "vain kavereita" ja piste.

Ap taitaa sallia senkin vaikka ne sen mies ja ne ämmät joskus vähän naia nupsuttaaskin, kun ei se ole vakavaa, huh!

Kyllä nainen ja mies voivat olla keskenään pelkästään kavereita.
Olen nainen, minulla on enemmän miespuolisia kavereita, kuin naispuolisia. En tule kovinkaan monen naisen kanssa edes juttuun (en jaksa vertailla uusia kenkiä ja juosta alennusmyymälöissä).

Tiedän sen, että vaikka nukkuisin miespuolisten kaverieni vieressä alasti saman peiton alla, mitään nukkumista kummempaa ei tapahtuisi. Eihän naisetkaan himoitse jokaista tapaamaansa miestä, niin miksi ihmeessä miesten kuvitellaan himoitsevan kaikkea mahdollista, missä on reikä!

Olen ollut parisuhteessa, missä mulla ei saanut olla miespuolisia kavereita, no, olinpahan sit ilman mitään kavereita. Nykyinen ukko jos alkais vaatimaan mua valitsemaan kaveripiirin sukupuolen perusteella, olis kyllä hyvin pian entinen ukko!
Olen monet kerrat ollut ukkoni miespuolisten kaverienkin luona YKSIN kylässä, koska muutama asuu tuossa ihan lähellä. Ukko on ollut iltavuorossa ja mulla ollut tylsää kotona.

Ja hui kauheeta, mulla on jopa tapana HALATA frendit nähdessäni/hyvästellessäni, voi ei! Siinähän on tarttunut jo vaikka kuinka monta poikabakteeria!!!

Mutta siis, yhteenvetona, mies ja nainen VOIVAT olla pelkkiä ystäviä, ilman seksuaalista jännitettä.

[QUOTE="vierailia";22911186]Miusta kyl kuulostaa oudolta tavata vanhoja panoja,ei meillä kumpikaan tapaa vanhoja seurustelukumppaneita tai panoja.Pelkät ystävät eri asia.[/QUOTE]

Entä jos sattuu kuulumaan samaan kaveripiiriin, jota on tapana tavata porukalla ja on muiden ystäviesi todella hyvä ystävä, alatko sanella muille kavereille että sitä ja sitä ei sitten saa kutsua vai jätätkö koko kaveripiirin, vaikka se tarkoittaisi ettei sulle jää yhtään ystävää?

[QUOTE="vieras";22913914]Entä jos sattuu kuulumaan samaan kaveripiiriin, jota on tapana tavata porukalla ja on muiden ystäviesi todella hyvä ystävä, alatko sanella muille kavereille että sitä ja sitä ei sitten saa kutsua vai jätätkö koko kaveripiirin, vaikka se tarkoittaisi ettei sulle jää yhtään ystävää?[/QUOTE]

No meillä ei vanhat panot kuulu ystäväpiiriin,ei ole ollu tapana paneskella ystäviä.Mutta kukin tavallaan.Tuskin alkaisin sanelemaan kenellekkään ketä saa kutsua,mutta meitä ei kiinosta tavata vanhoja seurustelukumppaneita tai varsinkaan panoja,ne kuuluu menneisyyteen.

no meillä on molemmilla sekä mies- että naispuoleisia ystäviä/kavereita , mutta kumpikaan ei ole kyllä paneskellutnäitä ystäviä/kavereitaan. entisten kumppaneiden kanssa voi olla väleissä, mutta itse en ainakaan tahtoisi viettää heidän kanssaan aikaa. kyllä sitä ihmisellä aina vaan muistoja mielessä on, ja yleensä aika kultaa vielä ne muistot, eli ei muisteta ex-kumppanista niitä huonoja puolia enään niin hyvin.

Ne entiset panot, joista on nyt tullut kavereita, ovat niitä turvallisimpia seuralaisia, tietenkin. Se seksuaalinen värinä ja kemia on jo kokeiltu, siitä vaiheesta ollaan menty yli ja kaveruus voi jatkua.

[QUOTE="vieras";22915283]No meillä ei vanhat panot kuulu ystäväpiiriin,ei ole ollu tapana paneskella ystäviä.Mutta kukin tavallaan.Tuskin alkaisin sanelemaan kenellekkään ketä saa kutsua,mutta meitä ei kiinosta tavata vanhoja seurustelukumppaneita tai varsinkaan panoja,ne kuuluu menneisyyteen.[/QUOTE]

No jos joku kaveri vaikka alkaa seurustella sun vuosientakaisen panosi kanssa ja hänestä tätä kautta tulee osa ystäväporukkaanne, niin pistätkö välit kokonaan poikki? En mä ainakaan viitsisi. Enkä tajua miksi sen pitäisi haitata mua, jos mieheni nyt sattuisi jossain tapaamaan jotakin ihmistä, jonka kanssa on harrastanut seksiä joskus vuonna kivi ennenkuin edes tiesi minun olemassaolostani. Kait se nyt paneskelisi edelleen sen eikä minun kanssa, jos ei olisi yli päässyt.

Sit ihmiset on kuitenkin valmiita kaikenmaailman uusperhekuvioihin missä ne exät ja niiden lapset tunkee ihan omaan kotiin asti, heidät pitäisi vaan avoimesti ja hyvillämielin toivottaa tervetulleeksi ja joutuu pahimmillaan päivittäin itsekin olemaan yhteydessä miehensä "entisen panon" kanssa lasten asioiden takia. Huomattavasti enempi tuo minua häiritsisi että mies olisi pannut aikanaan paksuksi jonkun toisen akan kuin se, että hän olisi sattunut paneskelemaan joskus menneisyydessä jonkun ystävänsä kanssa, jonka kanssa ovat ystäviä vieläkin.

[QUOTE="vieras";22915874]No jos joku kaveri vaikka alkaa seurustella sun vuosientakaisen panosi kanssa ja hänestä tätä kautta tulee osa ystäväporukkaanne, niin pistätkö välit kokonaan poikki? En mä ainakaan viitsisi. Enkä tajua miksi sen pitäisi haitata mua, jos mieheni nyt sattuisi jossain tapaamaan jotakin ihmistä, jonka kanssa on harrastanut seksiä joskus vuonna kivi ennenkuin edes tiesi minun olemassaolostani. Kait se nyt paneskelisi edelleen sen eikä minun kanssa, jos ei olisi yli päässyt.

Sit ihmiset on kuitenkin valmiita kaikenmaailman uusperhekuvioihin missä ne exät ja niiden lapset tunkee ihan omaan kotiin asti, heidät pitäisi vaan avoimesti ja hyvillämielin toivottaa tervetulleeksi ja joutuu pahimmillaan päivittäin itsekin olemaan yhteydessä miehensä "entisen panon" kanssa lasten asioiden takia. Huomattavasti enempi tuo minua häiritsisi että mies olisi pannut aikanaan paksuksi jonkun toisen akan kuin se, että hän olisi sattunut paneskelemaan joskus menneisyydessä jonkun ystävänsä kanssa, jonka kanssa ovat ystäviä vieläkin.[/QUOTE]

en pistäisi välejä poikki, mutta en viettäisi kyseisen henkilön kanssa kahden kesken aikaa.

[QUOTE="vieras";22915874]No jos joku kaveri vaikka alkaa seurustella sun vuosientakaisen panosi kanssa ja hänestä tätä kautta tulee osa ystäväporukkaanne, niin pistätkö välit kokonaan poikki? En mä ainakaan viitsisi. Enkä tajua miksi sen pitäisi haitata mua, jos mieheni nyt sattuisi jossain tapaamaan jotakin ihmistä, jonka kanssa on harrastanut seksiä joskus vuonna kivi ennenkuin edes tiesi minun olemassaolostani. Kait se nyt paneskelisi edelleen sen eikä minun kanssa, jos ei olisi yli päässyt

En laittaisi välejä poikki kaveriin,"vanhaa panoa" varmaan hieman väistelisin.Jos mies nyt sattumalta tapaa "vanhan panon " jossain,mikäs siinä,mies tuskin pahemmin jäisi juttelemaan.Mies kun on sanonut ettei kiinosta jutella "vanhojen panojen" kanssa.

Kyllä näiden entisten panojen kanssa aina on ja pysyy se seksuaaliviritteisyys aivan varmasti ja jos on juotu vähän viinaa niin helpostian sitä lipsahtaa.Kaveruus on jo sitten muuta kuin nämä entiset panot...Taidat todella olla liian sinisilmäinen...

[QUOTE="Peppi";22916052]Kyllä näiden entisten panojen kanssa aina on ja pysyy se seksuaaliviritteisyys aivan varmasti ja jos on juotu vähän viinaa niin helpostian sitä lipsahtaa.Kaveruus on jo sitten muuta kuin nämä entiset panot...Taidat todella olla liian sinisilmäinen...[/QUOTE]

No jaa, sinisilmäinen tuskin, mutta todennäköisesti me katselemme näitä asioita nyt ihan eri tavoilla:). Joskus hädin tuskin 20-vuotiaana katselin näitä (ja muitakin) asioita aika pitkälti tuosta sinun näkökulmastasi. Nyt ymmärrän, että eipä se ihan noin yksioikoista ole. Ihmissuhteet elävät ja muuttavat muotoaan.

Tunnen mieheni hyvin ja en jaksa kuluttaa energiaani tuollaisten asioiden vatvomiseen. Miehelläni on myös elämässään muitakin päämääriä kuin ystäviensä himoitseminen.

Ja vaikka hän himoitsisikin ystäväänsä, niin mitä minä asialle silloin voisin muutenkaan?:D Tuskinpa se asia ainakaan sillä muuttuisi, että kieltäisin aikuista ihmistä tapaamasta ystäväänsä. Mun mielestä suhde perustuu luottamukseen ja vapaaehtoisuuteen.

[QUOTE="Peppi";22916052]Kyllä näiden entisten panojen kanssa aina on ja pysyy se seksuaaliviritteisyys aivan varmasti ja jos on juotu vähän viinaa niin helpostian sitä lipsahtaa.Kaveruus on jo sitten muuta kuin nämä entiset panot...Taidat todella olla liian sinisilmäinen...[/QUOTE]

Voin kokemuksesta sanoa, että ei pysy, eikä lipsahda. Mulla siis tuttavapiirissä aika paljonkin entisiä panoja ja ihastuksia. Yhdenkään kanssa en enää harrastaisi seksiä missään tilanteessa vaikka olisin sinkkukin, koska se jännite on lopahtanut jo vuosikaudet sitten ja tunnen heitä kohtaan nykyään seksuaalista vetoa suunnilleen yhtä paljon kuin veljeeni, eli en ollenkaan, vaikka muuten läheisiä ovatkin. Siihen on syynsä, miksi ne ovat panoina entisiä, vaikka ystäviä vielä oltaisiinkin.

En oikein ymmärrä tuota, miksi pitäisi pelätä miehen pettävän jonkun exänsä kanssa sen enempää kuin jonkun muun. Tai siis miksi mies olisi eronnut tästä exästään ja alkanut seurustella kanssani, jos veri kuitenkin vetäisi vielä exän luo? Ei tuossa tilanteessa minusta suhde ole kovin vahvalla pohjalla muutenkaan kestääkseen, tapahtui mitään pettämistä tai ei.

Ja jos minä tai miehemme oltais semmoisia ihmisiä, jotka noin vaan saattaa lipsahdella harrastamaan seksiä muiden kanssa vähän otettuaan, niin enempi pitäisin aiheellisena kontrolloida sitä alkoholinkäyttöä kuin eristäytyä kokonaan kaikista ihmisistä. Koska varmaan sellaisia uusiakin ihmisiä, joiden kanssa aistii jonkinlaista seksuaalista viritystä kuitenkin löytyy vaikka baarista tai jopa työpaikaltakin aika helposti, vaikkei ne mitään entisiä panoja olisikaan.

Kyllä pitää sanoa ettei tuo nyt ihan noinkaan ole. Mä olen vuonna nakki hutikassa häärännyt seksiä kaverin kanssa kerran ja sitä seksuaalista kiinnostusta ei kyseiseen ihmiseen enää ole.
Ja edelleen kavereita ollaan, on kyllä miehenikin kaveri.

onneksi mulla ja miehelle molemmilla on sen verran muita kavereita ja ystäviä tässä maailmassa ettei tarvi vanhojen panojen kanssa aikaa viettää. On minusta outoa, mutta jokainen tavallaan enkä tuomitse.

Yhteistyössä