Olenko omituinen kun en halua enempää lapsia siksi että rahat eivät riittäisi enää tähän elintasoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kolmatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kolmatta

Vieras
Onko itsekästä? Nyt voimme ostella lapsille paljon kaikenlaista, pukea kauniisti, viedä eri paikkoihin...lapsia siis kaksi kappaletta. Itsellkin jää kivasti rahaa, saa pitää kauniita vaatteita, käydä leffassa tai syömässä...mitä milloinkin. Ei tartte joka senttiä laskea. Emme halua enempää siksi, että silloin rahat eivät enää riittäisi niin hyvin ja pidämme siitä että lapsilla on hyvä elintaso. Ja sitten ei olisi varaa ehkä kustantaa harrastuksia yms. Onko typerää vaiko viisasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ei kolmatta:
Onko itsekästä? Nyt voimme ostella lapsille paljon kaikenlaista, pukea kauniisti, viedä eri paikkoihin...lapsia siis kaksi kappaletta. Itsellkin jää kivasti rahaa, saa pitää kauniita vaatteita, käydä leffassa tai syömässä...mitä milloinkin. Ei tartte joka senttiä laskea. Emme halua enempää siksi, että silloin rahat eivät enää riittäisi niin hyvin ja pidämme siitä että lapsilla on hyvä elintaso. Ja sitten ei olisi varaa ehkä kustantaa harrastuksia yms. Onko typerää vaiko viisasta?

Oletteko molemmat töissä vai miten teillä voi riittää hyvään elintasoon rahat, jos on kaksi lasta? Meillä riitti vielä kun oli vain yksi lapsi. Nyt ei riitä enää. Vai onko teidän lapset vielä pieniä molemmat?

Töissä molemmat. En tiedä mikä sitten on hyvä elintaso. Mun mielestä se ettei tartte joka senttiä laske, jää hauskanpitoonkin rahaa ei vain välttämättömään.Lapset ovat alle kouluikäisiä.Olen kauhulla katselut suurperheiden elämää (4-6 lasta). Vanhemmille ei jää oikein mitään omaa rahaa kun lapset kuluttavat kaiken. On se tietty ihailtavaa, mutta minusta ei olisi siihen. Tarvitsen jotain itsellenikin.

Jotkut ihmettelevät miksi emme tee enempää lapsia kun olemme vielä nuoriakin Ja sanovat että lapsi tuo leivän tullessaan. Ei se kyllä minusta niin ole, se vie sen mennessään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Töissä molemmat. En tiedä mikä sitten on hyvä elintaso. Mun mielestä se ettei tartte joka senttiä laske, jää hauskanpitoonkin rahaa ei vain välttämättömään.Lapset ovat alle kouluikäisiä.Olen kauhulla katselut suurperheiden elämää (4-6 lasta). Vanhemmille ei jää oikein mitään omaa rahaa kun lapset kuluttavat kaiken. On se tietty ihailtavaa, mutta minusta ei olisi siihen. Tarvitsen jotain itsellenikin.

No meillä on 2 lasta eikä enempää tule (ei riitä henkiset eikä taloudelliset voimavarat), mutta kun toinen vaan on töissä ja toinen työtön, ei ole rahaa mihinkään ekstraan.

Jokainen tyylillään, mutta minun mielestäni tuollainen ajattelu vain on snobbailua ja "menestyvän" ulkokuoren väkisin pystyssä pitämistä. Oletko koskaan ajatellut tekeväsi lapsistasi piloille hemmoteltuja?

Jotkut ihmettelevät miksi emme tee enempää lapsia kun olemme vielä nuoriakin Ja sanovat että lapsi tuo leivän tullessaan. Ei se kyllä minusta niin ole, se vie sen mennessään.

Lapsi ei todellakaan tuo leipää tullessaan.
Ja totuus on se, ettei taloudellisissa vaikeuksissa ole mitään romanttista tai luonnetta jalostavaa. Joojoo, lapset ovat rikkaus ja blaablaablaa, mutta kaksi lasta on ihan yhtä suuri rikkaus kuin viisikin lasta :)

tätä minäkin ihmettelen. Joku on ehdottanut uuden lapsen tekoa työttömyyteen. Palkkatyötä haluaisin vain rahan takia, mielikuvitus riittää kyllä pitämään minut kiireisenä nykyistenkin lasten ja omien touhujen parissa. Uusi lapsihan veisi ne viimeisetkin pennit. ja ajan. Työtä on jo omasta takaa, mutta palkkatyöt olisi kiva saada sen rahan takia.

Et ole. Mä voisin tällä hetkellä antaa mitä tahansa kynsihoidosta, ja viikko sitten juuri ennen kauppojen sulkeutumista ryntäsin kenkäostoksille itkettyäni ensin kotisohvalla puoli päivää itsesääli itkua siitä, kun en saa itselleni koskaan mitään: ostan lapsille, kokkaan lapsille, siivoan, pyykkään jne jne mutta en saa itselleni koskaan mitään omaa ja tavallaan turhaa. Ja voin kertoa että oon ollut niistä 140 euron saappaista onnellisempi kuin ikinä mistään. :D
Meidän lapsiluku on kyllä kanssa tässä. Vaikuttanee siihen se raskausajan vaikeuskin, mutta osittain myös mukavuudenhalu. Tunnustan.

Nuo ihmiset elävt jotain vuotta 19xx tai jotain vastaavaa kun lapsista sai verovähennykset ja talot oli lähes ilmaisia verrattuna nykyisiin hintoiihin ja kun lapsille ei osteltu mitään vaan heidät sen sijaan pantiin töihin.

Et ole omituinen, jokaisella on omat perustelunsa lapsiluvulleen ja tuo on ihan yhtä hyvä kuin muutkin. Meilläkään kolmatta lasta ei tule, koska asunto kävisi ahtaaksi ja auto menisi vaihtoon, ja matkat (mm. isovanhempien luo ulkomaille tulisivat tajuttoman kalliiksi (= ISOA rahanmenoa), sen lisäksi meillä ei myöskään ole mitään tukiverkkoja lähettyvillä joten kaksi lasta jaksamme hoitaa hyvin, kolme olisi resursseillemme jo liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole omituinen, jokaisella on omat perustelunsa lapsiluvulleen ja tuo on ihan yhtä hyvä kuin muutkin. Meilläkään kolmatta lasta ei tule, koska asunto kävisi ahtaaksi ja auto menisi vaihtoon, ja matkat (mm. isovanhempien luo ulkomaille tulisivat tajuttoman kalliiksi (= ISOA rahanmenoa), sen lisäksi meillä ei myöskään ole mitään tukiverkkoja lähettyvillä joten kaksi lasta jaksamme hoitaa hyvin, kolme olisi resursseillemme jo liikaa.

Veit sanat suustani. Kaksi lasta menee hyvin, mutta syistä jotka juuri mainitsit, kolme olisi meidänkin mittapuullemme liikaa... Tosin meillä onneksi toiset isovanhemmat asuvat lähellä, joten emme ole aivan yksin.

ihan hyvä perustelu. sama kuin mulla. meillä on nyt yksi lapsi ja mietin toisen tekemistä noiden seikkojen perusteella sekä myös ajankäytön. yksi on tosi "kätevä" kaikkialla mukana sekä sille saa lähes aina hoitopaikan. kaksikin vielä varmasti menisi, rahaa vielä piisaisi matkusteluun, harrastuksiin ja kaikkeen ekstraan arkisinkin. mutta sen enempää en taatusti tee. haluan elämän olevan myös mukavaa enkä halua olla lastenhoidossa kiinni kovin montaa vuotta.

Meilläkin lapsiluku jää kahteen, koska muuten menisi hankalaksi. Haluan, että lapsillamme on omat huoneet. Jos lapsia tulisi lisää, niin sitten pitäisi ostaa isompi talo ja auto, eikä niihin ole varaa. Nyt pärjäämme ihan mukavasti, eikä tarvitse kituuttaa.

Meillä lapsiluku jää näillä näkymin kolmeen...näin mahdumme vielä koko perhe samaan autoon eikä meidän kummankaan tarvitse vaihtaa autoa isommaksi.
Matkustelua pystytään toteuttamaan periaatteella kerran vuodessa kaukomaille ja sitten jotain pienempää kerran tai kaksi vuodessa.
Ja kaikki muukin ns luksus niin pystymme vielä ylläpitämään tällä kokoonpanolla, mutta yksi tai kaksi lasta lisää ja voisimme vilkuttaa liki kaikelle mihin olemme tottuneita nyt.
Ennen kuin kukaan älähtää sanasta luksus...niin meille se on sitä, että voimme mennä syömään johonkin ihan normi perheravintolaan koko perheen kera ilman että kenenkään tarvitsee miettiä voiko ottaa kunnon pihvin vai pitääkö ottaa joku ns tarjouksessa oleva annos jos mieli kuitenkin tekee muuta. Eli ei mitään pitkän kaavan illallisia tms.
Ja juurikin noista vaatteista ja harrastuksista...joskus ne pienet asiat eli juuri se määrätty paita tai muu vaatekappale saattaa tehdä minut hyvinkin pitkäksi aikaa todella onnelliseksi.

Mutta jokainen tavallaan.

Minun ajatusmaailmassa olet :D Itse tarjoan lapsille mieluummin sisaruksia kuin uudet reimatecit joka vuosi, tai ulkomaanmatkoja. Sisaruksista on seuraa ihan joka ikinen päivä ja aikuisena tukea ja turvaa, minun mielestä noita asioita ei voi rahassa määrittää. Mutta hienoa että ihmiset analysoi asioita ennen kuin lapsia tekee, jos tietää katkeroituvansa kun ei saakaan enää tehdä jotain tai elämä ei ole enää niin "helppoa" niin eihän niitä lapsia kannata tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Melko järkevältähän tuo kuulostaa.
Mutta ei toi varmaan ihan ainoo syy oo sille että ette hanki lisää lapsia. Jos todella haluaa kolmannen lapsen, niin kyllä silloin on valmis elintasosta joustamaan vähäsen.

Jellicat is having a ball
Asiasta seinään...heti isken kun huomasin et oot palstalla...miten himskatissa tehdään sellainen valkoinen kreemi unelmatortun väliin ?

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Mutta ei toi varmaan ihan ainoo syy oo sille että ette hanki lisää lapsia. Jos todella haluaa kolmannen lapsen, niin kyllä silloin on valmis elintasosta joustamaan vähäsen.

Asiasta seinään...heti isken kun huomasin et oot palstalla...miten himskatissa tehdään sellainen valkoinen kreemi unelmatortun väliin ?

:laugh: Hitto kuin imartelevaa! :flower:
Mä itte inhoon tota kreemijutskaa, mut joskus oon tehnyt tälläin:
150 g voita
2 1/4 dl tomusokeria
3 keltuaista
1 rkl vaniljasokeria

Sekoitetaan kuohkeaksi.
Voi myös maustaa jollain hillolla tms.

En voi sanoo että tulis hyvää ku tosiaan ite inhoon yli kaiken. B)

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:

:laugh: Hitto kuin imartelevaa! :flower:
Mä itte inhoon tota kreemijutskaa, mut joskus oon tehnyt tälläin:
150 g voita
2 1/4 dl tomusokeria
3 keltuaista
1 rkl vaniljasokeria

Sekoitetaan kuohkeaksi.
Voi myös maustaa jollain hillolla tms.

En voi sanoo että tulis hyvää ku tosiaan ite inhoon yli kaiken. B)

Eli sitä siis todella sekoitetaan vatkaimelle ihan reippaasti eikä vain paria minuuttia....mutta kiiiiitos.

Yhteistyössä