Olenko nipo vaimo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies lähtee marraskuussa kahdeksaksi päiväksi ulkomaille harrastusreissulle. Tästä sovittiin jo keväällä, se on minulle OK. Tiedän kuinka tärkeä reissu miehelle on.

Mutta. Nyt mies olisi pääsemässä ensi kuussa opiskeluittensa kautta yhdeksäksi päiväksi ulkomaille. Ilmaiseksi. Kuuntelemaan alansa luentoja. Ja nyt se mököttää, kun en ollut kauhean innoissani, että kuukauden sisään olisi yhteensä yli kaksi viikkoa pois, kun mullakin on omien opintojeni kanssa hyvin hektinen aika ja lapsi hyvin raskaassa uhmaiässä. Tuo opiskelujen kautta tuleva reissu ei siis ole mikään pakollinen, siitä ei saa edes opintopisteitä. Ja ihan varmaan muuten ''antaisin'' mennä, mutta kun heti perään on tuo toinen matka. Ja vaikka matkat, aamiainen ja yksi lämmin ateria maksettaisiinkin järjestäjän taholta, menisi tuohon reissuun kuitenkin rahaa, jota ei nyt mitenkään liikaa opiskelijaperheellä ole.

Nipo or not nipo?

[QUOTE="Ninni";27191129]No jos teillä rahasta on kiinni se ni sitten, muuten antasin mennä molempiin reissuihin.[/QUOTE]"Antaisit"?

Täytyy olla todella säälittävä mies ja harhainen nainen jos parisuhteessa "annetaan" miehen mennä johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä helvettiä:
"Antaisit"?

Täytyy olla todella säälittävä mies ja harhainen nainen jos parisuhteessa "annetaan" miehen mennä johonkin.

Kyllähän se on jossakin määrin on antamista, kun jää yksin hoitamaan yhteistä lasta. Ei sitä vanhempana niin vaan lähdetä kaikkeen mihin mieli tekisi.

Antaisin lähteä, nuo on kuitenkin harvinaisia tilaisuuksia vaikka sitten osuukin kaksi lähekkäin. Mutta tuo oli hyvä idea että sitten on sinun vuorosi, joko lähdet johonkin vaikka tyttöporukalla tai sitten muuten vaan saat extra vapaa-aikaa ja mies huolehtii lapset vaikkapa viikon. Sen jälkeen mieskin ymmärtäisi, mikset ole niin innoissasi tästä.

Kyllä tuo kuulostaa niin hienolta tilaisuudelta, ettei sitä kerta kaikkiaan voi mieheltä kieltää. Ei olisi sydäntä kieltää. Sitä paitsi tuosta voi olla hirveästi hyötyjä opintojen ja uran kannalta.

Meillä mies kyllä lähtisi jos rahat antaisi periksi, sitten vastavuoroisesti mies hoitaisi lapsia enemmän ennen ja jälkeen reissujen.

Nyt kun mies oli tän viikon työreissussa niin tuolla se touhuaa lasten kanssa ja minä sulkeuduin netin ihmeelliseen maailmaan :) Niin ja huomenna lähtee vanhemmilleen että voin olla kotona yksikseen ihan rauhassa. Niin ja ihan työmatkalla mies oli, painoi pitkää päivää yms, ettei nyt vaan hengailemassa - silti mies 'antaa' mun olla omassa rauhassa nyt. Mies myös kyllä haluaa olla lasten kanssa, kun oli monta päivää poissa.

On se nipottamista, kaksi matkaa peräkkäin vain toiselle aiheuttaa ehkä kateuttakin kun toinen ei ole hoitamassa arkea vaan joudut itse vastamaan kaikesta ellet saa apua arjen pyörittämiseen miehen matkaillessa..miehet haluavat vaimojensa olevan tyytyväisiä ja yleensä välttelevät riitoja ja nyt miehesi on möksis ihan ymmärrettävästi - yksi matka sinne tänne elon pitkässä kulussa ei pitäisi arkea kaataa tai kaksi viikkoa kuukaudesta..mukavuusalueilta joutuu joskus joustamaan

Nipo. AIka harvoin noita ulkomaanmatkoja keskimäärin kuitenkin ihmisille tulee, joten mitä sitten, vaikka nyt kaksi sattuisi peräkkäin. Eikä edes ollut mitään järkevää syytä, siis muuta kuin se "minä täällä yksin riudun uhmaikäisen kanssa pla pla...".

Yhteistyössä