Olenko muka liian laiha jos pudotan tästä 10kg:o

• Viestiketjun aloittaja lihoako sit pitäis
  • Ensimmäinen viesti
lihoako sit pitäis
Mitat 169/70. Tuo 10 kiloa haluan pois, koska alan olla vähän turhan tukevassa kuosissa nyt. Kaikkien mielestä olen hullu ja kuihdutan itseäni ilman mitään järkeä. Just. Karppaan ja harrastan aerobista liikuntaa. Alkupaino oli 72 eli tuo kaksi kiloa on lähtenyt ja ihmiset väittävät huomaavansa sen jo muka isonakin muutoksena.. Itse en juurikaan kyllä huomaa.

Tosin mä olen aika jäntevä vartaloltani (aiemmat harrastukset ja kesätyöt) ja vartalonmalli lähinnä tiimalasia, rasva kerääntyy tasaisesti joka paikkaan, vyötärö erottuu selvästi kapeampana, joten en ole mitenkään hillitön löysä pulla. Mut ylimääräistä on.

vieras
Se on tämä suomalainen mentaliteetti. Mitä rumempi ja paksumpi olet, sitä tyytyväisempiä kanssaihmisesi ovat. Mutta uskallappa laihtua, meikata kauniisti tai pukeutua naisellisesti:D Hoikka, hyvännäköinen nainen on ns. vapaata riistaa, laihuutta saa kauhistella ihan suureen ääneen, h*oritellakin, mutta annapas, jos erehdyt kommentoimaan jonkun kanssasisaresi alati levenevää ahteria..

Oma vartalosi, teet mitä haluat :) Mutta ihmiset näyttää hyvältä eri painoisina, itse varmaan osaat katsoa missä painossa viihdyt. Minulla on kaveri, joka on 170 cm pitkä, ja jos paino menee alle 70 kilon niin kaveri näyttää lähinnä lipputangolta jolla on rinnat. Ja sitten joku saman pituinen ja painoinen voi näyttää ihan makkaraiselta...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Oma vartalosi, teet mitä haluat :) Mutta ihmiset näyttää hyvältä eri painoisina, itse varmaan osaat katsoa missä painossa viihdyt. Minulla on kaveri, joka on 170 cm pitkä, ja jos paino menee alle 70 kilon niin kaveri näyttää lähinnä lipputangolta jolla on rinnat. Ja sitten joku saman pituinen ja painoinen voi näyttää ihan makkaraiselta...
Mä en usko tuohon, että jos joku on vaikka 170cm pitkä, niin ero vaikka kilojen 65-73 välillä olisi niin huima, että näyttäisi pulkannarulta 65-kiloisena. Jokainenhan näyttää terveen hoikkana melkein parhaalta. Ja minun pituinen ja painoinen on jo siinä rajalla, että onko vähän liikaa, vaikka periaatteessa normaali onkin.

Ja ehkä mä mieluummin olen hiukan lipputankotyylinen (siihenhän saa aina jäntevyyttä ja ryhtiä lihaksilla) kuin tällainen ihan ok, ei tarvetta varsinaisesti laihduttaa, mutta hoikempana ois varmaan kauniimpi-tyyppinen.

nauran sulle
Alkuperäinen kirjoittaja pokemoni:
Ja ei sitä vaakaa pelkästään kannata tuijottaa, lihas painaa enempi kuin läski!
Kai tämän nyt jo kaikki tietää. Mutta mistähän tuollainen määrä lihasta tulee normaalille naiselle, jotta olisi 70-kiloisena ja 169-senttisenä hoikka. Kun ottaa huomioon, että tuon pituiset ammattiurheilijat painavat sen about 70, joten kyllä se taitaa normaalia kuntoliikuntaa harrastavalle naiselle olla vähän liikaa. Mua niin huvittaa nää lihaksiin vetoajat, jos kyse ei ole tosiaan liikunnan parissa työskentelvästä ammattilaisesta tai todellisesta aktiiviharrastajasta.

vieras
Tuo nykyinen paino on lähellä normaalipainon ylärajaa, mutta kyllä tuo 10 kg:n pudotuksenkin jälkeen jäät vielä normaalipainoisen painorajojen sisään, tosin sinne alapäähän.

Jos tuo pudotus onnistuu ilman turhia stressejä, niin siitä vaan, mutta älä tee siitä liiallista pakkopullaa. Ja muista, että lihas painaa enemmän kuin läski.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo nykyinen paino on lähellä normaalipainon ylärajaa, mutta kyllä tuo 10 kg:n pudotuksenkin jälkeen jäät vielä normaalipainoisen painorajojen sisään, tosin sinne alapäähän.

Jos tuo pudotus onnistuu ilman turhia stressejä, niin siitä vaan, mutta älä tee siitä liiallista pakkopullaa. Ja muista, että lihas painaa enemmän kuin läski.
Juu, tiedän että lihas painaa, mut mä olen ollut sen 60-65 suuren osan ajasta,nyt olen vain onnistunut herkuttelemaan puolitoista vuotta vähän turhan mallikkaasti, että ei taida ihan olla lihasta tämä.. Hyi minua. Tää hiilariton (tai lähinnä vhh) tuntuu sopivan mulle, ainakin turvotus on tiessään ja saa itsensä oikeasti kylläiseksi vähemmälläkin määrällä. Ehkä se tällä lähtis, vielä kun saisi tuon makeanhimon kuriin. Siinähän saisivat ihmiset sitten kauhistella:D Kun tasan tiedän, että en ole lähelläkään tikkua 60-kiloisena, vaan juuri hyvän hoikka.

vieras
mulla on suhteellisen paljon lihasta, mutta myös ihan silkka ihraa, eikä se todellakaan jakaudu kauniisti:D vatsan ympärys on suurempi kuin lantion ja rinnan, persus on leveä ja litteä ja pohkeet paksut. 169cm 69kg. suhteellisen normaalilta näytän tuossa 60 kilon huitteilla, vatsaa on toki edelleen.

lantio olla pitää, peppu ja reidet
Voihan sitä laihduttaa mut eipä tarvii enää muodoista haaveilla 60 kiloisena sun. Kyllähän naisella saa olla muotoja, se on nättiä ja seksikästä. On ihan mukava, että erottaa aikuisen naisen teinitytöistä. Minustakin oot hyvä eikä tarttis laihdutella

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
no mä olen 20senttiå pidempi ja 60kg,enkä ole liian laiha,vaan sopiva,eli musta tuntuu,että voisit vähän pudottaa painoa todellakin
189cm ja 60kg kuulostaa kyllä kaikella kunnioituksella melkosen laihalta. Tulikohan noi lukemat oikein?

*muoks* Ap:lle semmosta, että mun silmään nuo lukemat ei sinällään mitään kerro, kaikkihan on siinä mielessä omanlaisiaan, mutta ehkä 10kg ei ihan ole tarpeellista, jos vaikka viis?

Itse olen varmaan jonkun mielestä painoindekseineni ylärajoilla, punnitsin itseni anoppilassa, koska en omista vaakaa ja tulos oli 74,7kg ja pituus on 175cm. Punnitus siksi, että olen 5+4 raskaana, joten laihduttamaan en sen vuoksi voi alkaa, enkä kyllä muutenkaan alkaisi. Liikuntaa haluaisin lisätä ja sen teenkin, kunhan paha olo hiukan helpottaa..

vieras
Se on tämä suomalainen mentaliteetti. Mitä rumempi ja paksumpi olet, sitä tyytyväisempiä kanssaihmisesi ovat. Mutta uskallappa laihtua, meikata kauniisti tai pukeutua naisellisesti:D Hoikka, hyvännäköinen nainen on ns. vapaata riistaa, laihuutta saa kauhistella ihan suureen ääneen, h*oritellakin, mutta annapas, jos erehdyt kommentoimaan jonkun kanssasisaresi alati levenevää ahteria..
Niin aivan, ylipainoisista ei kukaan puhu läskeinä tai muuten rumasti, hyvännäköisiä sen sijaan alati haukutaan rumiksi :xmas:

liikunnallinen nainen
Alkuperäinen kirjoittaja nauran sulle:
Alkuperäinen kirjoittaja pokemoni:
Ja ei sitä vaakaa pelkästään kannata tuijottaa, lihas painaa enempi kuin läski!
Kai tämän nyt jo kaikki tietää. Mutta mistähän tuollainen määrä lihasta tulee normaalille naiselle, jotta olisi 70-kiloisena ja 169-senttisenä hoikka. Kun ottaa huomioon, että tuon pituiset ammattiurheilijat painavat sen about 70, joten kyllä se taitaa normaalia kuntoliikuntaa harrastavalle naiselle olla vähän liikaa. Mua niin huvittaa nää lihaksiin vetoajat, jos kyse ei ole tosiaan liikunnan parissa työskentelvästä ammattilaisesta tai todellisesta aktiiviharrastajasta.

Mulla esim. 169 cm pituutta ja painoa 66 kg.
Olen hoikka (ja kuulen sitä ihan päivittäin muittenkin suusta)
Mut arvioidaan yleensä 55-59 -kiloiseksi.

Johtuu ihan ruumiinrakenteesta. Olen suht leveäharteinen, vyötärö erottuu, lantio normaali. Paitakoko C40 ja housukoko C38 tai 29"

Minulla on lihasta paljon. Hauista löytyy vaikka en treenaakaan kuntosalilla.
Lihasmassan määrä normaalin ylärajoilla kehonkoostumusmittauksen mukaan. Rasvaprosentti ihanteellinen, alle 23%.

Haluan säilyttää rintavarustukseni B75-C75, ja siksi en halua laihduttaa.
Rintakehän alueella luut näkyvät tässä painossakin. Kylkiluut näkyvät myös ihan hyvin.

millijamolli
Minusta kuulostaa ihan järkevältä. Itse olen hiukan pidempi ja ihannnepainoni on alle 60 kg. Kyse on siitä, milloin ihmisen on hyvä olla itsensä kanssa. Minä en ainakaan viihdy itseni kanssa enkä koe oloani mitenkään itsevarmaksi ja mukavaksi jos olen indeksien mukaisesti normaalipainoinen.

Mutta hiukan kyseenalaistan ap:n nikkiä, lihoakko sitten pitäis...nehän ne vaihtoehdot juu onkin, laihdu 10 tai sitten liho...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Minusta kuulostaa ihan järkevältä. Itse olen hiukan pidempi ja ihannnepainoni on alle 60 kg. Kyse on siitä, milloin ihmisen on hyvä olla itsensä kanssa. Minä en ainakaan viihdy itseni kanssa enkä koe oloani mitenkään itsevarmaksi ja mukavaksi jos olen indeksien mukaisesti normaalipainoinen.

Mutta hiukan kyseenalaistan ap:n nikkiä, lihoakko sitten pitäis...nehän ne vaihtoehdot juu onkin, laihdu 10 tai sitten liho...
Nimeomaan, silloin kun on hyvä olla, mulla ei nyt ole. Tai siis ei nyt erityisen pahakaan, mutta olisin kauniimpi hoikempana eikä se vatsamakkara olisi tiellä. Pääsyy mulle on kuitenkin se, että näyttäisin paremmalta ja nuorekkaammalta (olenha huimat 25..). Nykyään olen joutunut jo vähän miettimään, minkämallista vaatetta voi laittaa päälle ja mitä ei, silloin solakampana 23-vuotiaana ei tällaista ongelmaa ollut, enkä tykkää tästä yhtään.

:flower:

vieras
kyllä kiloja tärkeämpää on se, miten ne kilot jakautuvat. ei kaikilla ole kaunista tiimalasivartaloa, jossa ylimääräinen kerääntyy peppuun ja tisseihin. mulla kerääntyy mahaan. painan 77 kiloa, vatsanympärys on 117cm. pituus 168. enkä ole raskaana. vyötäröä ei ole tosin hoikkanakaan, vaan kehon malli on suora ja leveäharteinen, melkolailla miehekäs. rintsikoiden koko tässä koossa on 85a.

Yhteistyössä