Olenko minä vaan tosikko vai onko mulla oikeus loukkaantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niiskuN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niiskuN"

Vieras
Eli meillä on ennestään yksi lapsi, 6-vuotias tyttö. Mieheni veljellä on myös yksi tytär. Anopin lapsenlapset ovat siis tyttöjä. Olen nyt raskaana ja anoppi on muutaman kerran sanonut "olis nyt poika" "saa nähdä saanko mä vaan pelkkiä tyttöjä" "katotaan nyt oisko se poika" "mikähän siinä pojan saamisessa on niin hankalaa"

Tottakai olisi ihanaa saada pieni poika ja aivan yhtä ihanaa toinen tyttö.

Mua loukkaa nuo sukupuolitoiveet tosi kovaa. Mä en tiedä miksi mä otan niin raskaasti ne. SIIS MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON HÄNELLE TULEEKO TYTTÖ VAI POIKA?! Ei ne edes anopin lapsia ole.

Joka kerta olen ihan itku kurkussa.

Kyllä mä ainakin otin itseeni. Meillä myös tyttöjä koko suku täynnä ja anoppi toivoi poikaa. Kolmas tyttöhän meille sitten syntyi. Anoppi hoki ensimmäisen vuoden "voi ei nyt tullut sitte poikaa" ja plaaplaa.
Taisin kerran sanoa aika rumastikin takaisin sitten lopuksi.

Meillä vuorostaan odotti tyttöä. Toinen poika syntyi meille. Anoppi vaan tuumasi: "ehkä taina tekee mulle sitten tytön. Ohan tässä vielä toivoa"
(mieheni pikkusisko siis)

Voishan tuohon kommentoida jotenkin tyyliin, että ei se tuo poikas osaa poikia tehdä tms.

Olen sen noin miljoona kertaa täälläkin kertonut kuinka mun appiukko oli pettynyt toiseen tyttöön, kuudes lapsenlapsensa sitten on poika.

Tuo on kyllä inhottavaa kuinka odotetaan jompaa kumpaa sukupuolta.

[QUOTE="Sirkkeli";25144488]Noita horinoita kannata kuunnella. Kannattaa karjasta yhden kerran korkealta ja kovaa realiteetit pojan saamiselle, kuin pahoittaa joka tapaamiskerta mieli.[/QUOTE]
Juu no toki noin, mutta tuon tyyppisten ihmisten kohdalla on usein niin, että sitä saisi olla jatkuvasti mieltään pahoittamassa.

Meilläkin odotti anoppi ja appi poikaa. Tyttö syntyi. Anoppi tokaisi jotakin "no outoa, kun yleensä eka lapsi on poika..miten se nyt noin". Mä kans pillahdin itkuun, kun olin synnytyksen jälkeen muutenkin niin herkillä.

Meillä oli taas niin, että anoppi odotti tyttöä. Yksi poika oli meillä ja miehen sisaruksilla kummalakin poika. Anoppi hössöti koko mun raskausajan miten aikoo ommella mekkoja ja vaaleanpunaisia lakanoita yms. Poika syntyi sitten ja anoppi sanoi vaan "emmä saakkaan ommella mitään". Muistaakseni tokaisin, että voihan pojallekkin ommella. Anoppi sanoi, ettei se oli niin kiva. Taisin haistattaa paskat.

Täälläkii anoppi toivoi poikaa. Kaikki lasten lapset ja lastenlastenlapset on tyttöjä. Ukkoni on sen suvun ainut poika!
No siis, anoppi koko raskausajan jankkas että poika se on, pakkohan se on olla jne.
Tyttö tuli. Anoppi tais pettyä, kutsui mein tyttöä pojalle suunitellulla nimellä monta kuukautta. Ukko sit jossain vaiheessa ärähti, tämä on tyttö ja tällä on ihan oma tytön nimikin!

Mulla on kolme tytärtä. Mun appivanhemmat sanoivat kolmannen synnyttyä "on se stana kumma kun et kykene poikia synnyttämään"....
Yllättävän paljon meitä, joilla on sukupuolinatsi anoppi.

Näitähän riittää...Meillä kanssa anopilla toiveita sukupuolesta kovastikkin ensimmäisen piti olla poika no poika tuli, toisesta olisi halunnut tytön mutta poika tuli :) pettymys hällä suuri kun ei pääse niitä mekkoja yms ostelemaan. Nyt toivoo kovin että miehen isoveljen vaimo hälle sen tytön tekisi

Mulla on itsellä isoveli. Muut serkukset isäni puolelta olemme kaikki tyttöjä. Kyllä mun veljeä on aina pidetty suuremmassa arvossa. Poika ollut kaikki kaikessa.
Kun sain esikoiseni, niin sukulaismummelit suurin piirtein hyppi tasajalkaa kun poika tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25144668:
Sano sille anopille että jos nyt ei ole poika niin täytyy vaihtaa miestä kun sinun pojastasi ei ole poikia tekemään
Niinpä. Sekopäisyyteen pitää aina vastata sekopäisyydellä. Näinhän ne asiat aikuisena hoidetaan.

[QUOTE="vieras";25144674]Niinpä. Sekopäisyyteen pitää aina vastata sekopäisyydellä. Näinhän ne asiat aikuisena hoidetaan.[/QUOTE]

Totta :)
Mutta sellainen joka on lapsen kengissä jolla on pätemisen tarve leikkiä niin aikuista on mielummin hiljaa ja itkee tillittää joka asiasta jota toinen jatkuvasti sanoo eikä voi sanoa vastaan.
Kyllä minä mielummin typärään kommenttiin vastaan ihan yhtä typerästi,
turha raskaushormooneissa mennä mieltään moisesta pahoittelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25144686:
Totta :)
Mutta sellainen joka on lapsen kengissä jolla on pätemisen tarve leikkiä niin aikuista on mielummin hiljaa ja itkee tillittää joka asiasta jota toinen jatkuvasti sanoo eikä voi sanoa vastaan.
Kyllä minä mielummin typärään kommenttiin vastaan ihan yhtä typerästi,
turha raskaushormooneissa mennä mieltään moisesta pahoittelemaan.
Eli jos ei jaksa mennä tuollaiseen lapsellisuuteen mukaan, niin on lapsen kengissä, on tarve leikkiä aikuista, on mieluummin hiljaa, mutta silti itkee tillittää joka asiasta? Ei ymmärrä.

No mulla vähän samansuuntaisia kokemuksia lapsen sukupuolesta, tosin oman äidin suusta kuultuna. Kun meille syntyi esikoinen (tyttö) niin anoppi oli exälleni tokaissut kun oli ex oli vauvauutisen ilmoittanut että " ei tullut poikaa" vaikka kyseessä hänen ensimmäinen lapsenlapsensa. No sit kun odotin toista niin kommentti oli " jos se nyt vaikka olisi se poika". Ei nyt mitenkään kauhean pahoja kommentteja mutta ärsyttivät kuitenkin. Lähinnä kai siksi että ko lapset ovat äitini ainoat lapsenlapset muita ei tule enää saamaan.

[QUOTE="vieras";25144696]Eli jos ei jaksa mennä tuollaiseen lapsellisuuteen mukaan, niin on lapsen kengissä, on tarve leikkiä aikuista, on mieluummin hiljaa, mutta silti itkee tillittää joka asiasta? Ei ymmärrä.[/QUOTE]

Ei vaan joskus tai sanoisinko usein ;)
on hyvä napauttaa takaisin samalla mitalla jos jankutusta tapahtunut jo jonkin aikaa ja ei usko, silloin tämä vastaavasti käänteisestio käännetty asia voi saada kyselijän tajuamaan kuinka sammakoita onkaan mennyt suustaan päästelemään ;)

[QUOTE="vieras";25144696]Eli jos ei jaksa mennä tuollaiseen lapsellisuuteen mukaan, niin on lapsen kengissä, on tarve leikkiä aikuista, on mieluummin hiljaa, mutta silti itkee tillittää joka asiasta? Ei ymmärrä.[/QUOTE]

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Tuota ajattelemattomuutta kuulee kyllä niin vanhemmilta kuin nuoremmilta...

Voithan sanoa anopille, että sitä ei nyt vielä tiedä kumpi hän on, mutta hän on jo jompikumpi, mitäs luulet että hän tykkää kuunnella tommoista puhetta jos hän onkin vaikka tyttö? Haluaakohan tulla ollenkaan tommoista mammaa morjenstamaan?

Yhteistyössä