A
ankea lapsuus
Vieras
Kun vanhempani saivat esikoisensa, tämä oli tyttö. Olivat onnellisia tästä, mutta seuraavaksi lapseksi isäni oli päättänyt haluta pojan.. No, poikaa ei tullut, vaan tulinkin minä. Koko lapsuuteni ajan sain tästä kärsiä. Piti pukea poikamaisia vaatteita, jotka olivat serkun vanhoja poikienvaatteita. Mekkoja en saanut pitää kuin juhlassa korkeintaan ja nekin olivat aina jotain tummia.. Siskollani oli pitkät, vaaleat hiukset, ja hänelle leikattiin vain otsatukka välillä, minulta isä kyni hiukset todella lyhyeksi. Aina lähdettiin kampaajalta itku silmässä, sanoin että en halua lyhyitä hiuksia, isäni vain käski pitää suun kiinni. Siskoani ei koskaan lyöty kotona, eikä veljeäni, minua isä hakkasi, potki, kuristi, sylki päälle, meuhkasi huoneessani kuin joku villieläin sotkien ja penkoen tavaroitani, hän jopa heitteli niitä summamutikassa roskiin. Ala-asteen ensimmäiseltä luokalta asti, olen kuullut asioita kuten "et voi tehdä/saada sitä ja tätä, koska et ole poika" "jos olisit poika, niin asia olisi ihan erilainen" ja "sinusta piti tulla poika". Vielä tänäkään päivänä, nyt kun olen 21, en kelpaa isälleni näin. Hän olisi halunnut pojan.
Jotenkin minulle on tästä tullut sellaiset traumat, etten halua omaa poikaa. Mikä siinä pojassa olisi niin upeaa ja hienoa? Haluaisin nimenomaan tytön, saadakseni näyttää tälle että hän on ainutlaatuinen ja ihana juuri siksi, koska hänestä kasvaa nainen. En yrittäisi tehdä hänestä jotain mitä hän ei ole.
Jotenkin minulle on tästä tullut sellaiset traumat, etten halua omaa poikaa. Mikä siinä pojassa olisi niin upeaa ja hienoa? Haluaisin nimenomaan tytön, saadakseni näyttää tälle että hän on ainutlaatuinen ja ihana juuri siksi, koska hänestä kasvaa nainen. En yrittäisi tehdä hänestä jotain mitä hän ei ole.