Olenko mä kohtuuton??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt rantapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt rantapallo

Vieras
Sanokaas muut äidit mulle, olenko mä kohtuuton?

Olen raskaana loppusuoralla, ja maha on todella _iso_ vaikka muuten olen pieni ja hoikka. Näin ollen oloni on jokusen viikon ollut melkoisen tukala, liitoskivut ovat kovat ja vauva painaa jo kovasti tuonne alas. Pelkkä kävely joinakin päivinä on todella hankalaa. Lisäksi minulla on täällä kotona 2-vuotias esikoinen, jolla pahin mahdollinen uhmaikä päällä.

No, mieheni on keksinyt lähtevänsä parin viikon päästä sukujuhliin mökille, jossa juhlitaan samalla 80-vuotiasta isoisää. Ne ovat siis toisella puolella Suomea, 450 km päässä. Minulla on viikkoja silloin 38...

Oleno kohtuuton pirttihirmu kun sanoin, etten halua että mies lähtee? Minua ei niinkään hirvitä se, jos synnytys alkaisi, vaan jo se, etten yksinkertaisesti pärjää tuon esikoisen ja tämän mahan kanssa montaa päivää putkeen jos sattuu taas niitä kipeämpiä päiviä! Jos olen touhunnut päivän aikana yhtään enemmän, on olo illalla niin kipeä etten oikeesti pääse sohvalta ylös. :(

Mä olen aika kärsivällisesti katsonut miehen iltamenot milloin minkäkin pallon perässä ja hoitanut kodin ja lapsen, mutta tää reissu ajoitettuna noille viikoille oli mulle liikaa.

Mitä te muut ajattelette asiasta? Kysyn ihan vilpittömästi kun en tiedä kummalla meistä ei nyt oikein järki kulje.

Antaisin mennä jos miehesi ottaa esikoisen mukaan. Sä saisit sillä aika levätä ja nauttia elämästä. Muuten en päästäisi. Ei olisi kohtuullista mun mielestä! Entä jos synnytys käynnistyisi? Milä rv:llä esikoinen syntyi?

samaa mieltä...että olisi vapaa menemään, mikäli ottaisi lapsen mukaansa ja sinä saisit lepoa ja aikaa levätä.jos ei ota, niin sitten ei myöskään mene.ei olisi kohtuullista jättää sinua pärjäämään yksinään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Antaisin mennä jos miehesi ottaa esikoisen mukaan. Sä saisit sillä aika levätä ja nauttia elämästä. Muuten en päästäisi. Ei olisi kohtuullista mun mielestä! Entä jos synnytys käynnistyisi? Milä rv:llä esikoinen syntyi?

Just samaa ajattelin!

Et ole kohtuuton: jos et pärjää niin sitten et pärjää. Minulla oli pari kuukautta sitten loppuraskaudessa niin pahaa turvotusta etten pärjännyt 2,5 vuotiaan poikamme kanssa ja äitini tuli meille auttamaan aina kun mieheni oli treeneissä tms.

Voisitteko kysyä jos joku muu voi tulla teille siksi aikaa asumaan kun mies on reissussa? Jos ette, niin mielestäni miehen pitää jäädä kotiin.

Et tosiaan ole kohtuuton, mun mielestä miehen pitäis automaattisesti tajuta että ei mene. Tai edes kysyä ja antaa reilusti mahdollisuus sinulle sanoa ei. Tietysti sitten antaisin ehkä mennä jos ottaisi lapsen mukaan, silloinkin vain ehkä ja hyvin harkiten koska entäs jos synnytys alkaa juuri sillon ja tarvitset miestäsi kotona.

Itsekin loppuvaiheessa raskaana ja tulossa olisi kahdet häät pohjanmaalla. Onneksi ei itse tarvitse mennä mukaan(ei pysty, jaksa, voi..) ja ukkokin on tajunnu ettei hän voi mua yksin jättää.Joten meillä jää koko perhe kotiin. Ei ukkoakaan houkuta tuntikausien ajelu lasten kanssa ees taas..Eikä edes harmita!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No kyllä mua suoraan sanottuna vituttais mieheni ajattelemattomuus ja itsekkyys tossa vaiheessa. En todellakaan olis tyytyväinen, jos lähtis esikoisen kanssa tai ilman.

Mä ajattelen samoin. Tosin senkin takia, että mulla on viimeistään noilla viikoilla käynnistynyt synnytys.

Mun mielestä vois kyllä olla menemättä. Meillä mies yritti, että lähtee Tallinnaan kahden vanhemman lapsen kanssa, kun mulla oli viikkoja n. 37 ja mun kanssa ois jääny sillon 2-vuotias uhmaikänen. Ei tullu kauppoja :D Ja vauva sit syntyki jo 37+3 :) Ei tossa tilassa oikeesti jaksa juosta kenenkään perässä, ku ton ikästä viel saattaa joutuu kantamaan jos ei tottele jne..!

Joo, tuota mies ehdottikin, että ottaa esikon mukaan - mutta tajusi pian itsekin että se olisi mahdoton ajatus. Se on ihan pikkumökki, jossa ei nukkumapaikkoja ole oikeastaan kuin muutama. Varmaan pistäisi siellä lapsen nukkumaan tuvan sohvannurkkaan aikuisten remutessa siinä vieressä.. ei siis tulisi mitään. Lisäksi tuo lapsi ei ole oikein ollut minusta erossa pitempiä aikoja ja just nyt on aika äitivaihe päällä. Myös ajomatka hirvittää (lapsi vielä yksin takapenkillä).. Eli huolta mulle varmaan enemmän teettäisi se, että lapsi lähtisi mukaan! ;)

Mutta joo. Jotenkin mua kanssa nyppii eniten tuo, että se ei edes KYSYNYT multa, kunhan ilmoitti että on sitten menossa. Ja jo silloin sanoin, että mulla on viikkoja 38 ja en oikein jaksa pidennettyä viikonloppua tuon esikoisen kanssa kahden. Meni aikaa, luulin että oli jo unohtanut koko jutun kun tänään sivulauseessa mainitsi että kun sitten parin viikon päästä lähtee sinne... Eli on siis yhä menossa muina miehinä!! :kjeh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Kyllä mua nyppisi.

Saisitko jonkun kaverin avuksesi? Voisitte viettää aikaa tyttöjen kesken, saunoa ja muuta kivaa. :)

Päästäisin kyllä miehen menemään. Ei mun mielestä miehen tarvitse kuukausikaupalla päivystää, että koska lähtö sairaalaan tulee. Mutta tuo jonkun kaverin kutsuminen avuksi/seuraksi olis mustakin hyvä idea.

Kyllä mua nyppisi.

Saisitko jonkun kaverin avuksesi? Voisitte viettää aikaa tyttöjen kesken, saunoa ja muuta kivaa. :)

Tääkin olisi kiva idea, mulla noi lapsista ymmärtävät kaverit on vaan vähän harvassa.. Lähinnä sinkkunaisia, joista ei sitten oikein olisi hyötyä noissa pesemisissä, pukemisissa ja nukuttamisissa ;)

Mutta joo, miehet.
Niin joo, esikoinen syntyi viikolla 38.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mua nyppisi.

Päästäisin kyllä miehen menemään. Ei mun mielestä miehen tarvitse kuukausikaupalla päivystää, että koska lähtö sairaalaan tulee. Mutta tuo jonkun kaverin kutsuminen avuksi/seuraksi olis mustakin hyvä idea.

Joo, en tosiaan edes niin paljoa ajatellut sitä synnyttämään lähtöä... Samaa mieltä oon siis yleisesti ottaen tuosta päivystämisestä.
Mutta se, etten jaksa tuon esikoisen ja mahan kanssa kun on paljon kipuja.

Yhteistyössä