Olenko mä huono äiti?

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mä harkitsen laitta toista lasta päiväkotiin ja mennä itse töihin,kun on todella paljon työpaikkoja jotka alkavat aamulla.Kun tätä työ mä en jaksa,mitä nyt teen,koska aamulla olen kuin rätti väsynyt.jos joku kysyy,miks mun pitäis mennä töihin,niin vastaus on liika lainoja ja muutakin,mutta en enempää komentoi :ashamed:

Kiitoksia!Mutta suositelkaa jotain ,hän on vast 10kk ikäinen koht,eli aika pieni.Pitäisikö olla pieni ryhmä?Jos joku on Turusta suositelkaa hyvää päiväkoti vaikka yksityinen!Vielä yks asia,kun monet täällä kirjoitavat ,että se on rasittava lapsen psyykkille,siis päiväkoti.Onko tämä totta? :/

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muistelen, et sulla kaks lasta..? Missä se toinen sitten ois päivät?

päiväkodissa,mutta hän on jo melkein 3v =)

Ok. eli hän on jo päiväkodissa? Itse en raskisi laittaa pienempää vielä, mutta jokainen tekee niinkuin on parhaaksi. Päiväkotiin laittaminen ei kuitenkaan tee sinusta missään nimessä huonoa äitiä =)

Kyllä ne kai päiväkotiin ottaa tonkin ikäsiä. Siellä on ihan hyviä hoitajia, eikä se nyt sen enempää rasita lapsen psyykeä, kuin että jos äiti on aina väsynyt ja ahdistunut työstään.

Voisit laittaa pienemmän perhepäivähoitajalle, niitä on siellä teidän lähellä kai aika paljonkin =). Mutta myös päiväkoti on ihan hyvä vaihtoehto: meidän pojan päiväkodissa on 9 kk ikäinen vauva, jota varten palkattiin yksi uusi hoitaja. Nyt lapsia on 14 (joista kerrallaan paikalla yleensä noin 10, usein vähemmänkin) ja aikuisia 4. Pienten ryhmät on yleensä aika pieniä.
Et sinä ole huono äiti. :hug:

Mites sama päiväkoti missä vanhempi lapsi on?

Mun mielestä päiväkoti tai perhepäivähoitaja on parempi vaihtoehto kun rasittunut työtään inhoava äiti.

Meijän pojun tarhassa yksi pienokainen aloitti 9kk.

Mulla on huonoka kokemuksia perhepäivähoitajista mieluummin se päiväkoti. usein noin pienent saa eri kohtelun kuin isommat, ainkin meidän lapsoset sai kumpikin kun olivatsuunnilleen tuon ikäiisä kun aloittivat päiväkodin, olivat kummatkin pojat silloin koko päiväkodin nuorompia. pääsivät tätien kanssa jopa kahvipöytään :D

Mun mielestä on parempi mennä töihin ja jaksaa sitten vapaa-aikana viettää lasten kanssa aikaa, kun olla kotona jos tuntuu ettei siihen ole varaa ja tehdä töitä, josta ei pidä ja pää hajoaa siihen.
Eli mene vaan töihin! Jos vaikka laittaisitte pienemmän lapsen perhepäivähoitajalle?
Olisko mahdollista että tekisit lyhyempää työviikkoa, eli esim kolme päivää viikossa? Ainakin aluksi. Olisi pikkuiselle helpompi niin.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Mulla on huonoka kokemuksia perhepäivähoitajista mieluummin se päiväkoti. usein noin pienent saa eri kohtelun kuin isommat, ainkin meidän lapsoset sai kumpikin kun olivatsuunnilleen tuon ikäiisä kun aloittivat päiväkodin, olivat kummatkin pojat silloin koko päiväkodin nuorompia. pääsivät tätien kanssa jopa kahvipöytään :D

:D kuulosta hyvältä

Kuka on perhepäivähoitaja?Paljonko se maksaa? =)

Maksaa saman verran kuin päiväkoti. Perhepäivähoitaja on täti joka hoitaa omassa kodissaan lapsia (yleensä lapsia on 4). Kysy vaikka esikoisen päiväkodin johtajalta että miten haet pienemmälle perhepäivähoito-paikkaa.
Onko esikoisen päiväkodissa muuten Jussi-setä tai Seija-täti? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mun mielestä on parempi mennä töihin ja jaksaa sitten vapaa-aikana viettää lasten kanssa aikaa, kun olla kotona jos tuntuu ettei siihen ole varaa ja tehdä töitä, josta ei pidä ja pää hajoaa siihen.
Eli mene vaan töihin! Jos vaikka laittaisitte pienemmän lapsen perhepäivähoitajalle?
Olisko mahdollista että tekisit lyhyempää työviikkoa, eli esim kolme päivää viikossa? Ainakin aluksi. Olisi pikkuiselle helpompi niin.
On tottakai,pakko vaan saada töitä ensiksi jostain,olin katsonut netissä,että nyt on aika paljon töitä tarjoilla,mihin minäkin voin päästä,koska mikään yö työ,mä en enää jaksa,liian rasittava olla strippari yöllä ja aamulla äiti :( ja vähän inhottavakin,oikeasti...

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kuka on perhepäivähoitaja?Paljonko se maksaa? =)

Maksaa saman verran kuin päiväkoti. Perhepäivähoitaja on täti joka hoitaa omassa kodissaan lapsia (yleensä lapsia on 4). Kysy vaikka esikoisen päiväkodin johtajalta että miten haet pienemmälle perhepäivähoito-paikkaa.
Onko esikoisen päiväkodissa muuten Jussi-setä tai Seija-täti? :)
Mä en muista hänen nimi :ashamed: mutta mies hän on ja aika kiva :D Voinko mä saada hänelle perhepäivähoitajan päiväkodista?Sorry jos tyhmät kysymykset :(

On tottakai,pakko vaan saada töitä ensiksi jostain,olin katsonut netissä,että nyt on aika paljon töitä tarjoilla,mihin minäkin voin päästä,koska mikään yö työ,mä en enää jaksa,liian rasittava olla strippari yöllä ja aamulla äiti :( ja vähän inhottavakin,oikeasti...

Ymmärrän :hug:
Eihän sitä kukaan jaksa valvoa päivät ja yöt, nukkua vaan muutaman tunnin unia siinä välissä!
jos tää linkki toimii, niin käypäs lukemassa!
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=9814&culture=fi-FI&contentlan=1

Ymmärrän :hug:
Eihän sitä kukaan jaksa valvoa päivät ja yöt, nukkua vaan muutaman tunnin unia siinä välissä!
jos tää linkki toimii, niin käypäs lukemassa!
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=9814&culture=fi-FI&contentlan=1

:hug: kiitoksia!Musta kyll tunttu nyt etten mä enää kestää ja ahdistava olo tulee,kun näen esikoista nykyään vain 2tunttia ja en voi edes leikkia eikä mitään hänen kanssa kun aina pakko valmistatua.Mä ajatelin ensiksi että kyll mä kestän ja mieskin auta,muttei näin mennyt,eli parempi aamutyö ja joku muu =) kiitos mä katson toi linkki heti