Olenko mä huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Mun esikoinen meni tänään päiväkotiin mä jäin kotona vauvan kanssa,esikon ikä on 2v 5kk .Must vaan tunttu etten jaksa enää olla kahden lapsen kanssa kun se on raskasta en ehdi tehdä mitään kotona, mä vaan ajatelin että näin on kaikille parasta jos esikko menee päiväkotiin ja mä olen vauvan kanssa.Mut nyt iski syylisyyden tunne että olen niin huono äiti,että en pysty olla kahden lapsen kanssa,ai nii mull on vielä synn,jälkeinen masennus :ashamed: :ashamed: :'( :x

Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Mun esikoinen meni tänään päiväkotiin mä jäin kotona vauvan kanssa,esikon ikä on 2v 5kk .Must vaan tunttu etten jaksa enää olla kahden lapsen kanssa kun se on raskasta en ehdi tehdä mitään kotona, mä vaan ajatelin että näin on kaikille parasta jos esikko menee päiväkotiin ja mä olen vauvan kanssa.Mut nyt iski syylisyyden tunne että olen niin huono äiti,että en pysty olla kahden lapsen kanssa,ai nii mull on vielä synn,jälkeinen masennus :ashamed: :ashamed: :'( :x

meillä lapsilla 2v3kk ikäeroa, kun vauva tuli taloon vein pojan hoitoon,ja se oli meille hyvä ratkaisu. sen ikäinen tarvitsee päivittäin omanikäistä seuraa ja toimintaa, olisin vienyt pojan vaikka ei olisi ollut sillon vauvaa koska itse en osaa leikkiä ja jaksaisi suunnitella joka päivälle jotain puuhaa, mieti kuinka ikävää esikoisen katsella ku äiti hoitaa vauvaa ja ei ehdi yhtään leikkiä ja vielä kotityöt ym. ei lapsi kehity normaalisti jos koko elämä on äiti ja se lähellä oleva leikkipuisto siihenvasti ku menee eskariin..mun mielestä teit hyvän ratkaisun.

no mun henkilökohtanen mielipide on, että tuo on väärin. tosin jokainen tyyylillään. mulla on kaks lasta ja molemmat oon hoitanut kotona, kerran siihen on mahdollisuus. mutta jokainen tyylillään :) tästä mielipiteestä ei kannata tykätä huonoa, me ollaan kaikki erilaisia tapauksia :)

kiitos teille mun mielialakin on vähän parempi kun mä ajatelin että olen huono äiti kun en pysty tekemään kaikki ja hoita kaks lasta oman masennuksen takia :hug: =)

miksi miksi on niin vaikeaa hoitaa omia lapsia kotona??? ei ymmärrä! nehän on ihan pieniä vielä .mites pärjäät sitten kun ne on murkkuja?vai ajatko iltasin ne pois kotoa kun et jaksa.kannattikohan niitä lapsia sun saadakaan jos et jaksa niitä hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
miksi miksi on niin vaikeaa hoitaa omia lapsia kotona??? ei ymmärrä! nehän on ihan pieniä vielä .mites pärjäät sitten kun ne on murkkuja?vai ajatko iltasin ne pois kotoa kun et jaksa.kannattikohan niitä lapsia sun saadakaan jos et jaksa niitä hoitaa.

:laugh: :headwall: hän tuli kotiin niin onnellisena jopa halua sinne takas päivähoitoon!Eikä hän on mikään pieni 2,5 vuotias :headwall: sen ikäinen tarvitsee päivittäin seuraa :p :p :p ai nii mä kyll haluan lisää lapsia mut en jaksa niitä hoita koko päiviä ,haluan myös oma aika ja töihin mennä jossain koht:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
no mun henkilökohtanen mielipide on, että tuo on väärin. tosin jokainen tyyylillään. mulla on kaks lasta ja molemmat oon hoitanut kotona, kerran siihen on mahdollisuus. mutta jokainen tyylillään :) tästä mielipiteestä ei kannata tykätä huonoa, me ollaan kaikki erilaisia tapauksia :)
Niin mustakin on väärin lasta kohtaan ja päivähoitopaikkoja todella tarvitsevia kohtaan. Toki jos ei yöllä saa paljoo nukuttua ja on päivisin ihan tööt ja lasten päiväunet ei oo yhtäaikaa, on kai sitä pakko levätä joskus.

Etkö vois käydä tän 2 vuotiaan kanssa kerhoissa, muskarissa yms. yhdessä? Olis kiva sille isommalle puuhata äidin kanssa jotain yhdessä ja vauva olis sen ajan vähän toisarvosemmassa asemassa, kun isomman juttuja tehdään. :)

:laugh: :headwall: hän tuli kotiin niin onnellisena jopa halua sinne takas päivähoitoon!Eikä hän on mikään pieni 2,5 vuotias :headwall: sen ikäinen tarvitsee päivittäin seuraa :p :p :p ai nii mä kyll haluan lisää lapsia mut en jaksa niitä hoita koko päiviä ,haluan myös oma aika ja töihin mennä jossain koht:laugh: :laugh: :laugh:

Niin hän nyt tykkääkin, mutta esim. viikon päästä kyllä varmaankin ikävöi äitiä ja ihmettelee, miksei voi olla kotona äitin kaa, kun vauvakin on. Miettisit lasta, etkä ittees. *savu nousee korvista*

Väärin. Niin väärin niitä lapsia kohtaan jotka tarvitsevat OIKEASTi sen hoitopaikan, sen takia, että vanhemmat käyvät töissä.
Mutta kukin tyylillään, kannaittais miettiä kaks kertaa, ennekun alkaa niitä kersoja tekemään, että jaksaako ne hoitaa;)

KKun kerran mielidettä kysyt,niin ä tulee.Itse en veisi esikoistta hoitoon olisin kotona vauvan kanssa, ellei stten lapsella jotain etyistä tuentarvetta. Mutta jokainen kai tekee niinkun parhaaksi näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

Niin hän nyt tykkääkin, mutta esim. viikon päästä kyllä varmaankin ikävöi äitiä ja ihmettelee, miksei voi olla kotona äitin kaa, kun vauvakin on. Miettisit lasta, etkä ittees. *savu nousee korvista*
ai , mä tiesin että saan paskaan niskaan!Jos hän ikävoi sitten on toinen asia,mut mun mielipide että jokaisille lapsille pakko mennä päiväkotiin!!!Ai nii hyi hyi mua kuopusta mä annan päivähoitoon jo silloin kun hän on 10kk ikäinen :p Luletteko että te olette hyviä äitiä jos teijän lapset ovat kotona :laugh: !!!Nii haukukaa mua vielä mä menen lauantaina ravintolaan ja mun pienet muksut jäävät kotona mun äidin kanssa ai ai ai :wave: :p B)

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

Just. näitä viestejä kirjoittelevat sellaiset, jotka itse eivät päivääkään tienanneet, joilla mummot hoitelevat ilmaiseksi lapsia, jotka asuvat synnyinseudullaan. Loiset.

Jos sulla todella on synnytyksenjälkeinen masennus, niin siinä ei ole mitään hävettävää ja hoitopaikka isommalle on varmasti tarpeen. Sitä silti ihmettelen, jos haluat lisää lapsia, ellei voimavarat riitä hoitamaan näitä kahta.

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:

..mut piti sit kuitenkin tulla se tähän pinoon ilmoittamaan.

Yhteistyössä