M
Mitä tehdä?
Vieras
Olen kolmen lapsen 34v äiti. Yksi amk-tutkinto takana ja saman alan yo-opintoja myös jokunen kurssi. Sittemmin yliopisto-opinnot jäivät kesken... Nyt olen ollut jo kohta 6v kotona, joten hain opiskelemaan ihan muuta alaa monimuotokoulutuksena.
Vuodenvaihteesta olen opiskellut (2-3 lähiopetuspäivää kuukaudessa) enemmän tai vähemmän. Opiskelu ei ole vaikeaa, mutta en saa aikaiseksi mitään
Päivät kuluvat vähintään yhden lapsen kanssa (täyttää syksyllä 3v), muut osapäivähoidossa. Nyt en ole saanut juuri muuta aikaiseksi kuin lähipäivät käytyä. Illalla on mahdotonta luke, kun lapset hulinoivat ympärillä. En jaksa kirjoittaa enää esseitäkään, niitä on tullut tähän mennessä ihan tarpeeksi väännettyä. Suurin osa opinnoista koostuu siis esseistä (8-10 sivua). Alussa olin tosi innostunut opiskelusta pitkän tauon jälkeen, mutta nyt tökkii ja pahasti.
Syksyllä kaikki lapset olisivat hoidossa, mutta sitten tulee taloudellinen puoli vastaan. En pärjää pelkällä opintotuella. Opintolainaa taas en halua, koska miehenkin lainat maksamatta vielä...
Olen ihan umpikujassa... Saanko edes töitä näin pitkän kotonaolon jälkeen?
Vuodenvaihteesta olen opiskellut (2-3 lähiopetuspäivää kuukaudessa) enemmän tai vähemmän. Opiskelu ei ole vaikeaa, mutta en saa aikaiseksi mitään
Syksyllä kaikki lapset olisivat hoidossa, mutta sitten tulee taloudellinen puoli vastaan. En pärjää pelkällä opintotuella. Opintolainaa taas en halua, koska miehenkin lainat maksamatta vielä...
Olen ihan umpikujassa... Saanko edes töitä näin pitkän kotonaolon jälkeen?