Olenko liian vaativa naisen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Reetu"

Vieras
Elämä ahistaa ja tulevaisuus mietityttää. Jatkuvia riitoja samoista asioista. Onko oma-alotteisuus ja viitseliäisyys naisissa harvinaista? Olen tehnyt viimisen kaks vuotta kämppäremppaa, pihanlaittoa, ruoanlaiton, siivoukset, pyykinpesun, kesät leikkaan nurmet, syksyl haravoin pihan puhtaaks, talvella pihankolaukset ym ym.... Nainen tekee välillä ruokaa, välillä siivoo, välillä pesee pyykkiä siinä kaikki. Onko liikaa vaadittu että esim talvella nainen osais ihan itse kolata pihaa tai edes osais lakaista oven edustan mun ollessa töissä? Osallistuisi ulkotöihin käskemättä ja tappelematta asiasta. Olis innokas tekemään ulkotöitä vaikka ihan siks että se olis mukavaa yhteistä tekemistä ympäri vuoden. Vaihtais petivaatteet sänkyyn useemmin kun kerran puolessa vuodessa käskemättä ?? Nekin jouduin lopulta itse vaihtamaan kun kyllästyin tappelemaan. Vaihtas puhtaat pyyhkeet meille ja hoitais kotityöt paremmin. Olis kiinnostunu vaikka pitämään kaapit järjestyksessä ettei kaikki olis aina jumalattomassa epäjärjestyksessä ja nekin olen lopulta itse tehnyt kyllästyttyäni. Siivoais vaika uunin kerran kahdessa vuodessa. Osais pestä suihkutilat siis eiks nää ole ihan perusasioita?????? Osais käydä kaupassa yksin autolla edes kerran vuodessa ilman minua mut ei suostu ajaa autoo kun ei tykkää.. Itse joudun kyl yksinkin hoitamaan kauppaostokset. Argh lista on loputon. Vaadinko oikeesti naiselta liikaa? En kuminkaan itse makaa sohval ja käskytä vaan osallistun ihan kaikkeen. Haluan tasa-arvoa!!

Lisäksi nainen vihaa lapsia eikä välttämättä halua omia tai ei ole varma. Minua pelottaa ajatus yhteisestä perheestä koska siinä vaiheessa tarvii molempia todellakin kotitöissä ja kaikessa. Entäs kun lapsi pitäs hakea vaikka tarhasta ja nainen ei voi hakee kun ei haluu ajaa autol? Veikkaan et riitoja tulis ihan helvetisti kun kaikki kaatuu niskaan!!

[QUOTE="Reetu";28464888]Lisäksi nainen vihaa lapsia eikä välttämättä halua omia tai ei ole varma. Minua pelottaa ajatus yhteisestä perheestä koska siinä vaiheessa tarvii molempia todellakin kotitöissä ja kaikessa. Entäs kun lapsi pitäs hakea vaikka tarhasta ja nainen ei voi hakee kun ei haluu ajaa autol? Veikkaan et riitoja tulis ihan helvetisti kun kaikki kaatuu niskaan!![/QUOTE]

Jollet ole provo porvoosta, on loistava hetki vaihtaa kumppani parempaan kun ei ole lapsia kärsimässä.

Virhe naisvalinnassa, et vaadi liikaa. Olen itsekin epäjärjestyksen ihminen ja laiska käskystä tekemään. Innostun kyllä ja teen paljon kuin huomaamatta kun inspiraatio iskee. En myöskään kehtaa vain vetää sohvalla pullaa jos toinen samaan aikaan rehkii.

No jokaisella on omat tärkeät asiansa ja jos tämä on sinulle tärkeä niin tuskin vaadit liikaa. Mutta ei kaikki naiset pidä siivoamisesta ja jos hän ei pidä ulkotöistä niin et voi vaatia häntä pitämään niistä.

Vaihtamalla paranee!
Mun miehen ex oli ollut sellainen ettei edes työttömänä ollessa ollut tehnyt lumitöitä, ruokaa tai saiivousaskareita. Mies oli tehnyt kaiken töistä tultuaan. Oli kuulemma vituttanut aivan suunnattomasti.
Nyt saankin usein kuulla ihmettelyä ja kiitosta siitä että saan aikaiseksi paljon ja olen jopa hieman siivousfriikki :) Nyt on vakka kantensa löytänyt joten suosittelen sinuakin laittamaan eukon kiertoon! :)

Miksi sitten piti muuttaa asuntoon jossa ulkotöitä joutuu tekemään kun ei ole huoltoyhtiötä? Ois voinu sit kertoa ettei tykkää tehä mitään. Minusta se olis kivaa yhteistä tekemistä. Minusta se on laiskuutta jos tulee kotia töistä ja ulkona on kasa lunta ulko oven edessä eikä voi edes niitä lakasta pois ja sit ite joutuu tulemaan perästä ja putsaamaan ennen ku sisään pääsee. Reilua toisen huomioon ottamista!!

Minä laittaisin tuollaisen miehen kiertoon seuraavalle onnekkaalle, joten samaa ehdottaisin sinulle naisesi suhteen. Meillä miehen kanssa on jokseenkin jaettu kotihommat niin, että minä hoidan sisähommat ja mies ulkohommat +autot.. Toki tehdään myös ristiin ja yhdessä kaikkia.. Ja kaksi alle 2-vuotiasta siinä ohella (minulla kotiäitinä toki suurin vastuu tällä hetkellä). Tänään olen aamusta siivonnut makkarin, vaihtanut petivaatteet ja pessyt 3 koneellista pyykkiä, ollut pihalla 3 tuntia lasten kanssa ja käytiin naapurissa aamukahvilla. Tällä viikolla käyn 1-2 huonetta/päivä siivoten kaiken muun ohella. Enkä ole siis mikään siivousintoilija, mutta tykkään siististä.

Illalla kun mies tulee töistä niin ruoka on valmis ja sitten lähdetään pihalle puutarhaan istutushommiin koko poppoo yhdessä. Eilen oltiin 11 tuntia ulkona :D syötiin kaikki ruoatkin pihalla.. Esikoinen nukkui siitä hyvästä 12 tunnin yöunet.

Nyt makaan sohvalla kun vauva on rinnalla ja esikoinen on päikkäreillä.. Otan rennosti pari tuntia.. Minusta tämä minun elämä on mukavan leppoisaa ja rauhallista. Mielestäni olen aika laiska ja mukavuudenhaluinen äiti... Mies on työnarkomaani ja koko ajan jotain touhuamassa ja rakentamassa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Mep: Olis varmaan pitäny tajuta alussa mut muutettiiin yhteen tosi nopeesti ja nainen muutti suoraan kotoansa mun luo josta 6kk jälkeen hommattiin oma kämppä. Onhan tää mulle järkytys koska olen ollut naimisissa täysin erilaisen ihmisen kanssa.

Puheeksi kun ottaa nämä.ongelmat nainen vastaa mulle joo joo tai että et sinäkään täydellinen ole. Enkä mie olekkaan täydellinen. Turhaudun näiden asioiden vuoks ja saatan kyl kuulostaa valittajalta mikä.taas huonontaa suhdetta. Oravanpyörä siis. Olen 30v. Nainen 26v. Aikaisemmin olen myös ollut lapsia vastaan mutta ihan kun olisin aikuistunut yhtäkkiä tai 30 kriisi kun nyt alkaa tuntua siltä et haluisin löytää itselle kivan kumppanin kenen kanssa lapset voisin tehdä ja elämä olisi helpompaa. Uskoisin ettei paremman olisi mahdotonta koska omaan ulkonäköä, olen sosiaalinen. Romanttinen. Tekisin kaikkeni hyvän naisen eteen ja haluaisin saada oman perheen. Kai pieni yksinjäämisen pelko silti estänyt lähtöä ja omistusasunto.

[QUOTE="reetu";28465008]"Laiska ja mukavuudenhalunen äiti" kuulostat liian täydelliseltä. Tuollaiset on harvassa varmasti[/QUOTE]

Samaa mieltä taitaa olla mieskin kun on rinnallaan pitänyt viimeiset 11 vuotta. :)Miehen ex oli sellainen kuin nykyinen puolisosi.. ainakin mieheni kertoman mukaan. Sen lisäksi kulutti miehen rahat mitä töistä tienasi opiskelun ohella ja miehellä on käsivarressa leipäveitsen jälki mustasukkaisuus kohtauksen jäljiltä. Toki miehen ex on todella kaunis ilmestys vielä nykyisinkin, sen myönnän, mutta kun hänen vanhempansa ovat palvelleet ja maksaneet tytön oikut tehden hänelle aika julman karhunpalveluksen ..sai mm. hevosen koska halusi kokeilla ratsastusta.. Loppujen lopuksi kävi kerran viikossa ratsastamassa pikaisesti hevostaan ja vanhemmat maksoivat toisen hoitajan ratsastamaan, hoitamaan ja luomaan lannat. Meno taitaa jatkua samanlaisena nykyisinkin tällä miehen eksällä... Maksumiehet ovat vain vaihtuneet.

Minä olen taas kaikin puolin tavallinen nainen tavallisilla tarpeilla. Ilmeisesti varsin riittävä ja haluttu tällaisena :)

Varmasti löydät haluamasi ahkeran naisen vielä. Mutta ehkä vain tuurilla sieltä baarista. Kannattaa katsella muualtakin. Kysymys kuuluukin että mitä muuta vaadit kuin ahkeruutta? Hyvä koulutus, hyvin lapsirakas, hyvä ulkonäkö jne. Ja mitä sinulla on tarjottavana ja mitä huonoja puolia siedät, entä omat huonot puolesi?

Viimeaikoina ei ole edes kiinnostanu tehdä mitää toisen eteen koska tuntuu ettei osata arvostaa tekoja. Eihän laiskat varmaan osaakkaan arvostaa.. Toinen valittaa ettei töiden rankkuuden takia jaksa mitään ylimäärästä. Käyhän muutkin ihmiset töissä ja hoitaa kotityöt. 6kk Petivaatteiden vaihtokeskustelu päättyi siihen että minä olen sotkenu lakanat spermalla whaaat. Eikö siihen tarvita kaks ihmistä?? Kai ne piytää muutenki vaihtaa useemmi ku sperman takia!!

Olikos se naisihminen kanssasi samaa mieltä omasta talosta? Minä olen ikäni asunut kerrostalossa ja ei vois vähempää kiinnostaa haravoiminen yms. ehkäpä teidän pitää istua alas ja miettiä missä tulette asumaan tulevaisuudessa ja kuinka jaatte kotityöt tasapuolisesti.

Me asutaan nyt omakotitalossa miehen halusta. Meillä käy aura-auto joten se on sillä hoidettu talvi, lehdet ajetaan keräävällä päältäajettavalla ja kotityöt sisällä tehdään tasan, jos toinen tekee ruoan, toinen sillävälillä kattaa pöydän ja tyhjää sen, perjantaina on viikkosiivous yhdessä sekin, jolloin myös petivaatteet vaihdetaan, ikkunat pesetetään ulkopuolisella kun kumpikaan ei siitä perusta ja jos ei huvita, viikkosiivoukseenkin löytyy tekijöitä ulkopuolelta.

En baarista edes lähtis etsimään naista. Treffipalstatkin on parempi paikka kuin baarit. Olen itsestään huolehtiva niin samaa odottasin varmaan naiseltakin ja sen kautta on myös yhteisiä harrastuksia on varmasti enemmän kuin jos toinen olis sohvaperuna. Haluan oma alotteisen naisen joka tekee edes yhtälailla kotitöitä kuin minä. Omaa omia harrastuksia edes jotain muuta kuin tietokoneel istumisen. Omaa omia kavereitakin. Jokasesta arjen asiasta ei tarvi tehdä ongelmaa. Ei tarvitse olla korkeasti koulutettu vaan selveytyjä tyyppiä joka suostuu tekemään työtä kun työtä tarvittaessa sellaista arvostan... haluaa ehkä lapsia ehkä ei mutta ei ole lapsen vihaaja sentään. Tunteellinen rakastettava eikä rääväsuinen. Ei kai nyt ihan mahdoton vaatimus naiselta?