kysymys
En jaksanut lukea koko ketjua. Voisitko ap vastata, mikä ovat ne sinun heikkoutesi ja puutteesi, kun kerran tiedostat ne itse?
En ole "rautakanki perseessä" todellakaan, näytän tunteita ja kasvoni eivät ole mitään kiveä.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25174714:Huumori ja pettäminen ei tietääkseni kulje käsi kädessä. Eikä se, että sinun toivotaan olevan hauska tarkoita, että pitäisi hypätä pöydälle tanssimaan ripaskaa tai muuta idioottimaista. Mukavampi on kuitenkin olla ihmisen seurassa, jonka kanssa on edes jollain lailla hauskaa kuin ihmisen, jonka kanssa ollaan kuin rautakanki perseessä. Ei kaikkea tarvitse vetää yli. Ehkä sun tarvisisi hieman laskea rimaa, kaikkine odotuksinesi voi olla oikeasti hankala löytää ketään. Ja voithan tuota odotella, että heti kolahtaa, mutta suhteen kannalta se ei kuitenkaan vielä tarkoita yhtään mitään.
Kommentoin tätä sulle aikaisemmin ja kommentoin vielä uudestaan. Tekstin jäsentely ei ehkä ole paras mahdollinen ja paikoitellen olen väännellyt melkoiset määrät rautalankaa - kokeillaan:Tosin vähän olen alkanut toppuutella tästä, nytkin kirjoittelen erään nettituttavanaisen kanssa aika syvällisiä, jonka kanssa olisin halunnut tavata uusiksi, mutta hän ei, vaikka huomattiin, ettei ollut niin luontevaa.
Se tunne on kuitenkin mahtava kun toinen VAIKUTTAA tosi sopivalta. Tietenkin koko ajan muututaan ja paljastuu uusia juttuja.
Itse asiassa ei ole paineita, olen vain mikä olen, ota tai jätä. Pystyn myös joustaa joissain asioissa, en kyllä kaikessa. Vanhempieni liitto oli erinomainen ja tunteita näytettiin molemmin puolin, myös isän taholta. En todellakaan halua paeta jos tunnen niin, aivan päinvastoin.Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25175166:Aloit säälittää minua jotenkin kun luin koko ketjun läpi.. Sulla on varmasti tosi kovat paineet olla kaikkea sitä mitä mainostat. Et varmaan pysty joustamaan asioissa joita pidät tärkeänä. Oliko vanhempiesi liitto vakava ja jäykkä. Kohtelias avioliitto ilman tunteita? Se voi jättää jälkensä lapseen ja olet toisaalta todella herkkä, mutta jollain tapaa tunnekuollut. Et ehkä pysty rakastumaan, vaan löydät naisesta jonkin vian tai puutteen, jonka varjolla pakenet paikalta. Tai sitten ahdistut läheisyydestä jota et lapsena saanut ja nähnyt..
Sinuna unohtaisin nyt hetkeksi deittailun ja menisin johonkin terapiaan juttelemaan. Selvittämään ajatuksiasi ja tunteitasi.. Oppisit rentoutumaan hiukan.
Teit vähän nyt tikusta asiaa. Kärjistän asioita ihan siksi että löytäisin yhteistä maaperää keskustelukaverin kanssa ja tietysti ihan retorisista syistä.Alkuperäinen kirjoittaja viitisen penniä;25175230:Ketjun alussa en ollut ihan varma, että mistä kiikastaa. En osaa edelleenkään sitä tarkasti paikantaa, mutta jokin selvästi mättää, koska aika usein et tunnu ymmärtävän mitä muut hakevat teksteillään takaa. Tässä ketjussa on lukemattomia esimerkkejä siitä, että ymmärrät jonkin asian aivan eri tavalla kuin muut. Joku yrittää osoittaa jotakin seikkaa tai tekijää ja se menee sinulta humisten ohi, toinen puhuu jostakin ja sinä jostakin aivan muusta. En usko, että täällä kovinkaan moni ymmärtää esimerkiksi esilletuomaasi huumorin ja pettämisen yhteyttä. Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon lisää. Jos kyse olisi vain omista teksteistäni, epäilisin kirjoittavani jotenkin epäselvästi, mutta kun täällä moni on taivastellut samaa. Onko kyse vuorovaikutuksen vaikeuksista, jäykistä ja sopeutumattomista käsityksistä, muiden ihmisten näkemisestä kielteisesti ja ehkä tähän liittyen epävarmuudesta... En tiedä. Uskon kun sanot, että tunnet itsesi melko hyvin, mutta uskon että siitä tuntemisesta puuttuu jokin taso, tai ainakin se on vaillinaista. Pelkkä mahdollinen as-piirteisyys ei tätä ehkä selitä. Omat tapasi selittää asioita menevät kuitenkin usein viheltäen metsään. Ihan oikeasti, miten voi olla, että jos täällä ehdotetaan, että liika pidättäytyvyys ei ehkä ole tutustuttaessa hyvä ja jäykkyys ja ylikohteliaisuus voi olla jopa ikävää ja kiusallista, sinä alat puhua pöydällä tanssimisesta? En tiedä mikä sinulla menee vikaan, ettet todella muka nää niitä harmaan sävyjä siinä välissä. Kuvitellaampa vaikkapa jäykkyyden ja riehakkuuden asteikko 0-100, jossa äärimmäinen vähäsanainen muodollisuus olisi 0 ja pöydällä tanssiminen 100. Oma käytöksesi sijoittuu ensitapaamisella varmaankin jonnekin 5-13 tietämille. Jos haluat käytöksestäsi hieman välittömämpää, mikä on seuraava vaihtoehto? Ei ainakaan se 100 eli pöydällä tanssiminen. Mitä voisi sisältää vaikkapa 17, 22 tai 29? En usko, että siinä on kyse varsinaisesti itsensä muuttamisesta, vaan ennemminkin ehkä itsensä avaamisesta. Tekisin samanlaisen asteikon huumorista ja pettämisestä, mutta kun ne eivät mielestäni kuulu ollenkaan saman janan eri päihin. Huumori ja vakavuus tavallaan kuuluvat, mutta vakavuutta ei pidä käsittää väärin. Tämän välttämiseksi voidaan tehdä kaksi eri asteikkoa, huumori ja vakavuus ja sitten välinpitämättömyys ja vakavissaan oleminen/ vakavasti ottaminen. Ihminen voi olla välinpitämättömyyden ja vakavissaan olemisen asteikolla 95 ja huumorin asteikolla 5 (eli paljon huumoria - ehkä tää ei ole nyt parhaalla mahdollisella havainnollista, kun tuo numerointi vähän hämää). Ne eivät - minun ja monien muiden mielestä ainakaan - sulje millään tavalla toisiaan pois. Tätä mieltä ovat todennäköisesti myös useimmat treffikumppanisi ja siinä asiassa eroatte aika tavalla. Eivät treffikumppanisi varmasti mitään sirkustemppuja tai pöydällä tanssimista kaipaa (kuka ihme kaipaa?), vaan vähemmän kontrolloitua ja laskelmoitua... ihmistä. Luultavasti se tulee sinulta ihan luonnostaan, joten toimintatavan muuttaminen onkin sitten vähän vaikeampi juttu.
Jos oikeasti haluat apua naisen metsästykseen, niin kannattaisi kuunnella näitä kyökkipsykologeja. Niiden joukostahan se valinta on tehtävä.Minusta nämä kyökkipsykologiat ovat vähän huvittavia.
Pieni ristiriitaisuus yhden kohdan kanssa, kun kirjoitit alussa "Naiselta en odota mitään, jota en itse voisi antaa, enkä odota mitään valtavaa mielestäni."Samoin saatan olla hallitseva persoonana ja ehkä keskimääräistä vaativampi.