Olenko kamala, kun en voisi tehdä lasta duunarin tai yrittäjän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon duunarin vaimo, mut en mä mikään lapsenhoitoautomaatti oo enkä kotiorja. Miehellä on 4 pv töitä ja 6 vapaata joten ihan hyvin ehtii osallistua tasapuolisesti arkeemme ja kotitöihin.

Mä ainakin nautin, kun voin itse määrätä aika lailla työaikani (ja -paikkani). Olen tällä hetkellä tutkijana, voin tehdä osan työstä kotoa etänä ja kellokorttia ei ole. Olisi aika ideaalitilanne olla isänä. :D Ei ole vaan nyt just ajankohtaista. Mutta siis ymmärrän mitä aloittaja yrittää sanoa. Seurailen siskoni elämää, hänen miehensä on pienyrittäjä, ja on AINA töissä (siltä tuntuu).

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En tiiä muista, mutta alko jostain syystä tökkiä taas tämä duunari=kouluttamaton -jutut. Katsokaas kun niihin duunarin hommiinkin on omat koulutuksensa. Sitäpaitsi, nimenomaan se duunari pääsee töistä klo 15-16, että kyllä siinä aika hyvin perheelle jää aikaa...

Mitä ihmettä? Nyt en kyllä ottanut kantaa millään tavalla koulutuksen tasoon tuossa mielessä. Puhe oli ajan käytöstä.

Ja juu, kyllähän siinä jää aikaa perheelle, mutta itse pidän siitä, että mies on aamulla ja aamupäivälläkin kotona, jompi kumpi voi nukkua pitempään ja päivän mittaan on aika vapaa tekemään/menemään asiolle.

Mä en kenenkään muun kanssa hankkisikaan lapsia ku duunarin. Mua kiihottaa kaikki työasut. Remonttireiska haalarit, ah mitkä namut... Atk ihmiset on ihan out, ei mitään mahiksia mun kanssa =)

No se on ihan hieno periaate juu... Totean vain, että mun duunari-kirvesmies mieheni tulee joka päivä kotiin klo 15.30 ja viikonloput on vapaalla... Sen sijaan mun parhaan ystävän erittäin pitkälle opiskellut mies on toimistolla usein seitsemään asti illalla ja lisäksi matkustaa ihan järjettömän paljon. Ja kyseessä ei ole mikään työnarkomaani, vaan aivan ihana isä ja mies, jolla on arvot kohdallaan. Se vain on, kun on pomo tai pomon tasoisessa virassa, työpäivät ovat sen mukaiset. Toisin kuin sillä duunarilla....

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana:
No se on ihan hieno periaate juu... Totean vain, että mun duunari-kirvesmies mieheni tulee joka päivä kotiin klo 15.30 ja viikonloput on vapaalla... Sen sijaan mun parhaan ystävän erittäin pitkälle opiskellut mies on toimistolla usein seitsemään asti illalla ja lisäksi matkustaa ihan järjettömän paljon. Ja kyseessä ei ole mikään työnarkomaani, vaan aivan ihana isä ja mies, jolla on arvot kohdallaan. Se vain on, kun on pomo tai pomon tasoisessa virassa, työpäivät ovat sen mukaiset. Toisin kuin sillä duunarilla....

Niin, se on tietysti eri asia jos on johtotehtävissä, silloin päivät venytvät ja on varmaan oltava työpaikallakin läsnä. Mun mieheni on ihan vaan rivitutkija eikä matkustele. Kerran vuodessa saattaa olla muutaman päivän työmatka.

Yhteistyössä