Olenko kamala, kun en voisi tehdä lasta duunarin tai yrittäjän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seni

Vieras
Koska heillä on usein läsnäolopakko työpaikalla ja pitkät päivät, mä joutuisin olemaan suurimman osan ajasta yksin lapsen kanssa. Mies lähtisi aamulla aikaisin ja tulisi illalla myöhään kotiin, mulle jäis arki kokonaan. Inhottava ajatus.

Aloin vain miettimään, kun oma mies on kotona päivät, koska voi työskennellä kotoa käsin, ei ole pakko olla työpaikalla. Jakaa arjen mun kanssa ja mä pääsen nyt äitiyslomalla liikkumaan päivisin ihan miten haluan, kun mies on kuitenkin kotona lapsen kanssa. En osaisi kuvitella, että olisin päivät yksin vastuussa kaikesta ja sidottu menemään täysin laspen ehdoilla, mahdan siis olla onnekkaassa asemassa.

Eikä tarkoitus ollut nyt loukata tai muutakaan, kunhan vain mietiskelen.

Mun mielestä toi on tervettä tiedostamista.

Jos susta kerta tuntuu tuolta, hyvä huomata se nyt että sit lapsen ollessa pieni ei tule eroa sen ajankäytön takia, mikä kuitekin on ollut tiedossa. Pidät vaan huolen ettei mies halua yrittäjäksi ;)

t. yrittäjän vaimo =)

En minäkään voisi pitkää päivää tekevän yrittäjän tai reissuhommia tekevän miehen kanssa. Sekä itseni että lasten takia. Haluan, että isä on yhtä paljon mukana lasten elämässä ja että lasten ei tarvitse ikävöidä.

Mä en jaksais jakaa elämääni ihmisen kanssa, joka ois kokoajan kotona, vaikka sitten tekisikin töitäkin samalla... Tukehtuisin, jos oisin saman ihmisen kaa nenätysten 24/7.

No, mun kanssa sä et sitten ainakaan voisi olla. Itse yrittäjä ja mies on perusduunari (nyt kyllä työtön).
Mutta täytyy sanoa, että yrittäjyyttä on monenlaista. Mun yrittäjyys sallii mun tehdä kotoa käsin töitä, joita myös teen...
Ja mun mies on duunari ja tehnyt reissuhommia. Ei se kivaa ole kun on 4 pv viikosta pois, mutta toisaalta mun luonteeseen sopii se että tekee paljon itse yksinkin hommia. Ehkä toi yrttäjyys kertoo sen, että pystyn itsenäiseen työskentelyyn, pätee lastenhoitoonkin.
Nyt vähän kiristelee hermoja kun mies on kotona eikä töissä.... liikaa kotona! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No emmä tiedä kamala, mut ehkä huikan avuton vai läheisriippuvainen(ko).

Hah, no en kyllä kumpaakaan:o Kuinka niin? Olemme molemmat tehneet yhdessä sen päätöksen, että mies on kotona, koska hän VOI. Minä haluan, että on kotona, jotta pääsen omille asiolleni rauhassa ja mies siksi, että haluaa olla pojan kanssa, koska yhteinen lapsihan tuo on.

Itse lähdin suhteesta jossa mies teki yli 17 tunnin työpäiviä rekkakuskina ihan siksi että en voinut kuvitella lapsilleni sellaista isää :ashamed: Meillä ei siis ollut vielä lapsia. Mielestäni on tervettä ajatella asiaa lasten kannalta, mutta pelkästään itsen kannalta ajateltuna se on mielestäni vähän itsekästä.

Niin. Minkäs sille sitten voi jos rakastuu duunariin tai yrittäjään. Pitäiskös sitten mielummin perustaa järkiliitto lasten takia? Voisin kuitenkin väittää ettet tuota järkiliittoa olis valinnut jos sun olisi pitänyt kahdesta valita ennen kuin lapsia hankit. Muuten kyllä ymmärrän että elämäsi on varmasti helpompaa ja vapaampaa ko liitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en jaksais jakaa elämääni ihmisen kanssa, joka ois kokoajan kotona, vaikka sitten tekisikin töitäkin samalla... Tukehtuisin, jos oisin saman ihmisen kaa nenätysten 24/7.

No juu, eihän sitä jaksaisi. Mut toisaalta meillä on tilava asunto ja mulla ja miehellä omat työhuoneet ihan eri päissä asuntoa, että ei tarvitse koko ajan nähdä senkään puolesta. Puuhastellaan molemmat omia juttujamme ja kun asummen kaupungin keskustassa, niin voi lähteä vaikka kahville lukemaan päivän lehden ihan rauhassa.

Mut ideana oli se, että aina on toinen kotona hoitamassa arkea ja toinen pääsee omia juttuja hoitamaan. Mua inhottaa ajatus, että kaikki jäisi mun niskoille, niin kuin perinteisesti on. On pakko päästä liikkumaan ihan itsekseen ja saada vaihtelua päiviin. Yhteinen lapsi. En halua ajautua siihen perinteiseen asetlemaan: äiti yksin lapsen kanssa päivät ja mies tulee kotiin vasta illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja seni:
Koska heillä on usein läsnäolopakko työpaikalla ja pitkät päivät, mä joutuisin olemaan suurimman osan ajasta yksin lapsen kanssa. Mies lähtisi aamulla aikaisin ja tulisi illalla myöhään kotiin, mulle jäis arki kokonaan. Inhottava ajatus.

Aloin vain miettimään, kun oma mies on kotona päivät, koska voi työskennellä kotoa käsin, ei ole pakko olla työpaikalla. Jakaa arjen mun kanssa ja mä pääsen nyt äitiyslomalla liikkumaan päivisin ihan miten haluan, kun mies on kuitenkin kotona lapsen kanssa. En osaisi kuvitella, että olisin päivät yksin vastuussa kaikesta ja sidottu menemään täysin laspen ehdoilla, mahdan siis olla onnekkaassa asemassa.

ota työtön mullakin aina ruokakin valmiiksi tehty kun kotiin tulen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No emmä tiedä kamala, mut ehkä huikan avuton vai läheisriippuvainen(ko).

No mikä parisuhde sellainen on, jossa puolisot ovat erillään? En minä ainakaan ole mikään kotityö/lastenhoitoautomaatti, jos on yhteinen lapsi.

Mitähän palstalla oltaisiin siitä mieltä, että mies on kotona lapsen kanssa ja äiti reissunpäälle viikot. Huudettaisiin hoosiannaa....

Olen yrittäjä, teen töitä keskimäärin neljä tuntia päivässä keskimäärin nejänä päivänä viikossa, matkoja muutama vuodessa. Perheeni on aivan tyytyväinen järjestelyyn, huolehdin ruokaostoksista, lasten kouluunlähdöstä, siivouksesta osittain jne. Tienaan riittävästi. Tuntityölaiseksi määräyksiä ja käskyjä kuuntelemaan minua ei saa kilon paloinakaan.

mieheni on duunari ja tulee kotiin jokapäivä klo 16.00, itsekin olen duunari ja meillä minä olen se joka yleensä tekee pitkää päivää! Hyvin menee, enkä tytötäni vaihatais!

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Niin. Minkäs sille sitten voi jos rakastuu duunariin tai yrittäjään. Pitäiskös sitten mielummin perustaa järkiliitto lasten takia? Voisin kuitenkin väittää ettet tuota järkiliittoa olis valinnut jos sun olisi pitänyt kahdesta valita ennen kuin lapsia hankit. Muuten kyllä ymmärrän että elämäsi on varmasti helpompaa ja vapaampaa ko liitossa.

No ei meillä kyllä nytkään mikään järkiliitto ole, vaan ihan rakkausliitto:o Nyt vain jälkeen päin mietin, että olen todella onnekas, kun asiat ovat näin. En vaihtaisi tätä pois mistään hinnasta. Sattui hyvät kortit.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Jokaisella saa olla oma mielipiteensä.
T:yrittäjän vaimo :D ja kolme lasta meillä.

Aivan.

Mun mies on vasta nyt täyspäiväinen yrittäjä, lapset 'tehtiin' ennen tätä.
Mä tässä suurin ongelma taidan olla töineni, mutta mun mies suostui yrittäjän kanssa lapset laittaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja seni:

No en nyt kokisi, että tuo ehto rajoittuu duunariin ja yrittäjään. Mieheni on juristi ja itse olen ekonomi. Voimme toki tehdä töitä liukuman puitteissa ja vaikka etänä, mutta ei niin, että valehdeltaisiin, että ollaan etätöissa ja oikeasti hoidetaan lapsia....

En mä koe mitenkään pahaksi tilannetta että mä olen viikot lasten kanssa ja mies reissussa. Tulee käymään viikonloppuna ja joka neljäs viikko on vapaa.
Kyllä toki lapset ikävöi kun iskä lähtee mutta vain tunnin pari ja sitten ollaan taas normirytmissä.
Meillä sitten on lomaa ja "kivaa" kun on miehen lomaviikko ja todella nautitaan siitä ajasta koko perhe.
Oishan se kiva että mies oli enemmän kotona mutta nyt mennään näillä ja tässä tilanteessa.

Yhteistyössä