Olenko kamala ihminen ja Suomi-vihaaja jos haluan poikani nimeksi Lucas enkä Luukas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No et ole!=) Jokainen laittaa sen mistä eniten tykkää.
Mielestäni on päinvastoin naurettavaa että "suomessa pitää kuulostaa perussuomalaiselta" jne. Höpö höpö!

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä maillä:
ja mä haluan pojastani Joucon!

Taidat herjata? Eikös tuollainen ole "vähän" junttimaista ajattelua, että Suomessa kaikki pitäisi olla niitä Pirkko-Liisoja ja Veli-Pekkoja...?
Hyi oksennus.

Lucas on todella kaunis nimi! Jos minulle joskus tulisi poika lapsi, se voisi olla nimeltään vaikka Luka. Eikä sekään ole niin kovin Suomalainen. Vaikka onhan perinne nimetkin kauniita, ei sillä. Jokainen valitsee omalleen sen kauneimman nimen. Eikä sen tarvitse toisia miellyttää. =)

Luukas on kirjoitusasultaan tosi ruma nimi.
Mutta ei joku Lucas Möttönenkään nyt niin hyvältä näytä. En ole sitä mieltä, että Lucas ei voi olla suomalaislapsella nimenä, mutta ehkä se olisi hyvä sopia sukunimen kanssa.

no mulla on just tollanen nimi jossa c kirjain, ja kyllä ärsyttää aina selittää miten nimi kirjoitetaan kun sitä johonkin papereihin kysytään. joillekkin joutunu ite kirjottamaan kun ei ole jakeluun menny. oon aatellu käydä vaihtamassa nimen ihan suomalaiseen....

Yhteistyössä