Olenko jotenkin outo/kummallinen, kun ajatus perhetyöntekijästä ahdistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En halua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En halua

Vieras
Olen totaaliyh ja sosiaalitoimistosta ovat tarjonneet tukimuodoksi perhetyöntekijää. Lähinnä aamuihin siksi aikaa, kun itse olen töissä ja lapset eivät vielä ole menneet kouluun ja iltapäivällä taas toisin päin.

Mua vaan aivan kauheasti tökkii koko ajatus, en halua sellaista apua, selviän itsekin. Eniten mua ahdistaa ajatus vieraista ihmisistä hääräämässä meillä, kun itse olen pois kotoa. Mulle koti on pyhä paikka, enkä halua tänne ketään silloin kun itse olen töissä.

Olenko jotenkin kummallinen tämän asian suhteen, ottaisivatko kaikki muut riemusta kiljuen perhetyöntekijän auttamaan?

Olen totaaliyh ja sosiaalitoimistosta ovat tarjonneet tukimuodoksi perhetyöntekijää. Lähinnä aamuihin siksi aikaa, kun itse olen töissä ja lapset eivät vielä ole menneet kouluun ja iltapäivällä taas toisin päin.

Mua vaan aivan kauheasti tökkii koko ajatus, en halua sellaista apua, selviän itsekin. Eniten mua ahdistaa ajatus vieraista ihmisistä hääräämässä meillä, kun itse olen pois kotoa. Mulle koti on pyhä paikka, enkä halua tänne ketään silloin kun itse olen töissä.

Olenko jotenkin kummallinen tämän asian suhteen, ottaisivatko kaikki muut riemusta kiljuen perhetyöntekijän auttamaan?

Ottaisin apua vastaan, mutta pahoin pelkään, että lopputulos olisi, että minun itseni pitäisi tehdä enemmän. Siksi minuakin ahdistaa ja myös noista sinun mainitsemistasi seikoista johtuen, sillä en minäkään ole sujut sen kanssa, että vieraita ihmisiä kotona, varsinkin kun rooli on kuitenkin ei vain palveleminen vaan tarkkaileminen.

Vai onko se ikäänkuin sossun maksama ammattisiivooja, ehkä sitten..?

Ei ainakaan mun tapauksessa ois mistään siivousavusta kyse. Lähinnä ottaisivat lapsille väli-/aamupalaa kaapista ja katsoisivat että läksyt tulee tehtyä ja reppu pakattua.

Ja lapset siis toka ja kolmasluokkalaisia tyttöjä, jotka osaavat itsekin ottaa ruokaa jääkaapista. Lisäksi tuttuun naapuriin voi aina mennä, jos tulee jokin hätä tai vaikka avaimet jäävät sisälle. En oikein näe, miten perhetyöntekijä meidän elämäämme helpottaisi. Ei mun arkeni suurin vaiva ole lasten aamu- ja välipalat tai läksyjen tarkistaminen.

Meillä kävi perhetyöntekijä kun kuopus syntyi. Ei sossun puolesta, vaan neuvolan kautta. En pitänyt ajatuksesta yhtään, mutta pakko oli apu ottaa vastaan, olin niin väsynyt. Sanoin myös työntekijöille asiasta että minun hirveän hankala myöntää että tarvitsen apua. Ja olihan niistä apua, sain levättyä.

Äitinä sun kuuluu ajatella lastasi ja tämän parasta ensisijaisesti. Huolehtia että lapsesi saa ikätasoista ja hyvää hoitoa & kasvatusta. Jos on niin, että tarvitset siihen apua niin silloin sun täytyy ottaa apu vastaan.

Äitinä sun kuuluu ajatella lastasi ja tämän parasta ensisijaisesti. Huolehtia että lapsesi saa ikätasoista ja hyvää hoitoa & kasvatusta. Jos on niin, että tarvitset siihen apua niin silloin sun täytyy ottaa apu vastaan.

Samaa mieltä. Itse tuossa tilanteessa ottaisi avun ilolla vastaan. Ajattelisin niin, että lapsilla on paljon turvallisempi olla, kun on joku aikuinen kotona kouluun lähtiessä ja sieltä tullessa. Ja jos jotenkin oudosti tuo täti käyttäytyy, osaa tuon ikäiset lapset siitä jo kertoa.

Yhteistyössä