Olenko itsekäs?

  • Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
zxc
Mies olisi lähdössä duuniporukalla "viihteelle". ensin oli puhetta keilauksesta,mutta nyt selivis että heillä on sauna varattuna sen jälkeen ja kotiin hän ei aijo tulal selvinpäin ja ajoissa.
Ei siin mitään, mutta kun pojan synttärit ois seuraavana päivänä,meille on tullossa isovanhemmat ja kummit syömään. hän täyttää 2v ja kotona on vielä vauveli. joten ruoanlaitto ja siivoaminen noiden kahden kanssa on ihan mahdotonta.
Jotenkin on niin pettynyt olo, tuntu, että mies ei välittäis olleenkaan, koska hänen mielestä on ihan ok, että hän tule sitten kännisenä kotiin yöllä ja krapulassa nukkuu sitten aamulla myöhään...
 
"vieras"
Mä en suostuis tuollaiseen. On ne lapsen synttärit nyt aika paljon tärkeämpi juttu kuin kännääminen. Ja se on ihan varmaa että jos edellisen yön on juhlinut niin seuraavana päivänä tuskin jaksaa autella tai vieraita viihdyttää.
 
zxc
[QUOTE="vieras";23460101 begin_of_the_skype_highlighting**************23460101******end_of_the_skype_highlighting]Voiko juhlat siirtää seuraavalle päivälle?[/QUOTE]

Miks ne pitäis siirtä seuravalle päivälle kun laps täyttää jus siinä päivänä 2v.(vklopusta on kyse)?vain sen takia että iskä pääse vetämään kännit?...
 
On se miehenki rentoutuminen tärkeää! Muistakaa sekin. Muistutat miehelles että ne synttärit on, ja että apu on tarpeen silloin. Et jois vaikka kohtuudella kuitenkin...
Tehkää mahd paljon esivalmisteluja niin ei jää sulle kaikki :)
 
hellsbells
Et ole itsekäs. Kyllä lapsen synttärien pitää mennä kännäämisen edelle. Meidän huushollissa tuommoista ei katsella, mieheltä saati minulta. Meillä ei , kummallakaan, tulisi edes mieleen lähteä kännäämään jos seuraavana päivänä olisi tuollaista, sovittua menoa.
 
"vieras"
Miks ne pitäis siirtä seuravalle päivälle kun laps täyttää jus siinä päivänä 2v.(vklopusta on kyse)?vain sen takia että iskä pääse vetämään kännit?...
Kännien vetäminenkö on se pääasia työpaikan tapaamisessa? En tunne miehesi työpaikkaa, joten en tiedä miten asia on. Omalla työpaikalla tuollaisia tapahtumia on ehkä kerran vuoteen eikä tapahtumia järjestetä kännin vetämisen vuoksi, vaan tavoitteet on ihan muut. Kun perheessä on pari pientä lasta, niin isällekin on kiva päästä välillä vapaalle. Sitten on eri asia, jos miehesi pitää vapaita useasti. Silloin hän voi hyvin jättää tämän kerran väliin. Mutta jos työpaikan tapaamisia on harvoin, niin miksei syntymäpäiviä voisi siirtää yhdellä päivällä.
 
zxc
[QUOTE="vieras";23460146 begin_of_the_skype_highlighting**************23460146******end_of_the_skype_highlighting]Kännien vetäminenkö on se pääasia työpaikan tapaamisessa? En tunne miehesi työpaikkaa, joten en tiedä miten asia on. Omalla työpaikalla tuollaisia tapahtumia on ehkä kerran vuoteen eikä tapahtumia järjestetä kännin vetämisen vuoksi, vaan tavoitteet on ihan muut. Kun perheessä on pari pientä lasta, niin isällekin on kiva päästä välillä vapaalle. Sitten on eri asia, jos miehesi pitää vapaita useasti. Silloin hän voi hyvin jättää tämän kerran väliin. Mutta jos työpaikan tapaamisia on harvoin, niin miksei syntymäpäiviä voisi siirtää yhdellä päivällä.[/QUOTE]

Siis se on niiden "vapaehtoinen juttu", työpaikkaporukalla ne va mene, ei se oo työpaikkan järjestämä juttu ja mies itse sanoi ettei tule kotiin selvinpäin.
 
githgqt
Siivoatte pari päivää etukäteen ja laitat muutenkin "valmiiksi" sitten ei tarvitse tehdä kuin pikkusiivous. Minä en jaksa nipottaa moisesta kun tiedän miten tärkeitä myös nuo nollausillat on miehelle. Varsinkin kun meillä on tosi vähän mahdollisuuksia juhlia. Lapsella on synttärit joka vuosi ja mummot ymmärtää. Ainakin meillä, että paikat ei ole kiiltäviä joka hetki. Voihan isovanhemmat sitten auttaa sinua. meillä ainakin äiti tulee jo päiviä etukäteen kun asuu kaukana ja auttaa minua kattauksissa ja siivoamisessa.

Tosin minä nyt olenkin tämmöinen, en jaksa stresssata moisista ja suon miehelle omat hauskansa ja jos se on pari kertaa vuodessa pään vetäminen täyteen niin siitä vaan...
 
zxc
[QUOTE="vieras";23460170 begin_of_the_skype_highlighting**************23460170******end_of_the_skype_highlighting]Eikö se olekaan työpaikan virallinen tapahtuma? Silloinhan kaikki (ainakin melkein kaikki) olisi ilmaista. Vai onko tuossa taksimatkoja tms. Jos tuo menee viinaan yms, niin sitten ei tulisi minultakaan lupaa.[/QUOTE]

joo, ei tod. ole virallinen tapahtuma. pelkä sauna kahdeks tunniks maksaa 50e/hlö, lisääksi keilaus, ruoat, juomat....
 
---
Miksi ei voi siivota ennen synttäripäivää? Ja muutoinkin valmistella kaikki mahdollisimman pitkälle.

Ja miehelle tiedoksi, että synttäripäivänä ei sitten maata krapulassa eli sen mukaan ottaa alkoholia.
 
zxc
[QUOTE="eve";23460206 begin_of_the_skype_highlighting**************23460206******end_of_the_skype_highlighting]Missä ne oikein saunoo????????[/QUOTE]

jossain helsingin keskustassa, ei heitä varmaan kovin monta oo kun se on va heidän osaston juttu...
 
Karju
Siivoatte pari päivää etukäteen ja laitat muutenkin "valmiiksi" sitten ei tarvitse tehdä kuin pikkusiivous. Minä en jaksa nipottaa moisesta kun tiedän miten tärkeitä myös nuo nollausillat on miehelle. Varsinkin kun meillä on tosi vähän mahdollisuuksia juhlia. Lapsella on synttärit joka vuosi ja mummot ymmärtää. Ainakin meillä, että paikat ei ole kiiltäviä joka hetki. Voihan isovanhemmat sitten auttaa sinua. meillä ainakin äiti tulee jo päiviä etukäteen kun asuu kaukana ja auttaa minua kattauksissa ja siivoamisessa.

Tosin minä nyt olenkin tämmöinen, en jaksa stresssata moisista ja suon miehelle omat hauskansa ja jos se on pari kertaa vuodessa pään vetäminen täyteen niin siitä vaan...
Varmaan miehelle tullu yllätyksenä noi synttärit? Mikäs siinä, jos toiset pitää krapulaista isää synttäreiden kruununa :-D

Ei tota saunailtaa vois siirtää toiselle viikonlopulle?
 
"alma"
Onko ainoat vaihtoehdot juhlien väliin jättäminen tai kaatokänni? Tehkää tarjottavat etukäteen tai ostakaa ainakin osa valmiina. Mies menee juhliin, ottaa kohtuudella ja kotiin puolen yön aikaan.
Jos tuo ei onnistu, niin sitten on syytä miettiä vähän laajemminkin tuota alkoholin käyttöä.
 
"vieras"
Auta armias, mikä huuto täällä olis jos ÄITI olis lapsensa synttäreitä edeltävänä päivänä menossa ryyppäämään ja jättäis kemujen valmistelun ja lastenhoidon miehelle.
 
"vieras"
En kyllä kieltäisi miestä menemästä. Isovanhemmat ja kummit tulee lähinnä lapsia katsomaan, ei niitä varten tarvitse koko taloa siivota ja tehdä ylitsepursuavaa juhlapöytää. Valmistelet etukäteen minkä voit.
 
No itse en jaksaisi myöskään asiasta nipottaa. Ja minusta on aika järkyttävä ajatus, että miehen tulisi elää naisen ehdoilla pelkästään. Pyytäisin häntä auttamaan mahdollisimman paljon etukäteen, jos apua tarvitsen ja sitten kertoisin kyllä, että ei sitten synttärien yli tartte nukkua mutta tuskin sitä nyt 7 aamulla tarvitsee herättää. Noh, ehkä mä oon sit vaan jotenki sekaisin, kun mun mielestä miehenkin kuuluu päästä ulos ilman älytöntä nalkutusta.

Ja mitä viestiisi tulee niin selvästi olet eniten huolisassi rahankäytöstä ja jos teillä kuitenkin on yhteinen talous, niin saat kai sinäkin joskus laittaa 150e itseesi, vaikka kampaajaan tai vaikka vaatteisiin, jos et itse ulkona käy :)
 
zxc
No itse en jaksaisi myöskään asiasta nipottaa. Ja minusta on aika järkyttävä ajatus, että miehen tulisi elää naisen ehdoilla pelkästään. Pyytäisin häntä auttamaan mahdollisimman paljon etukäteen, jos apua tarvitsen ja sitten kertoisin kyllä, että ei sitten synttärien yli tartte nukkua mutta tuskin sitä nyt 7 aamulla tarvitsee herättää. Noh, ehkä mä oon sit vaan jotenki sekaisin, kun mun mielestä miehenkin kuuluu päästä ulos ilman älytöntä nalkutusta.

Ja mitä viestiisi tulee niin selvästi olet eniten huolisassi rahankäytöstä ja jos teillä kuitenkin on yhteinen talous, niin saat kai sinäkin joskus laittaa 150e itseesi, vaikka kampaajaan tai vaikka vaatteisiin, jos et itse ulkona käy :)
Joo, kieltämättä minusta on iso raha tuo 150e+ varsinkin kun se "vedetään kurkusta alas" ja seuravaana aamuna ei muistetaa mitään. mutta kyllä harmittaa kun isä asettaa omat huvit perheen edelle...
 
[QUOTE="vieras";23460233]Auta armias, mikä huuto täällä olis jos ÄITI olis lapsensa synttäreitä edeltävänä päivänä menossa ryyppäämään ja jättäis kemujen valmistelun ja lastenhoidon miehelle.[/QUOTE]

Nämähän eivät ole verrattavissa keskenään sillä miehet eivät ota stressiä yksistä synttäreistä, kun taas naiset haluavat leipoa, siivota, puunata ja ahertaa. Tuskin miestä haittaisi naisen ulos lähtö, kun ei ne osaa vaatia jokavuotisille synttäreille älytöntä vouhotusta :)

Nainen taas haluaa vouhottaa ja silloin täytyy muistaa, ettei voi miehen niskaan kaataa sitä. Mutta kuten jo todettua niin ehkä meillä sitten vaan on vähän omituista touhua kun en itse jaksaisi olla kieltämässä ja nalkuttamassa miehelle sen aika viattomastakin menemisestä :)
 
Joo, kieltämättä minusta on iso raha tuo 150e+ varsinkin kun se "vedetään kurkusta alas" ja seuravaana aamuna ei muistetaa mitään. mutta kyllä harmittaa kun isä asettaa omat huvit perheen edelle...
Mutta eihän hän vedä sitä kurkusta alas kokonaisuudessaan, jos jo pelkkä saunominen maksaa kolmasosan tosta. Ja siihen keilausta ja ruokailu niin on aika viaton summa käyttää itseensä eikä suinkaan kaataa pelkästään kurkusta alas mutta kukin tavallaan :)
 

Yhteistyössä