Olenko isä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vai en?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vai en?

Vieras
Tällainen tilanne:

Olen mies. 7 vuotta siten minulla oli yhden yön ihana romanttinen suhde työkaverini kanssa joka oli naimisissa ja hänellä oli ennestään yksi 5 vuotias lapsi. Kuinka ollakaan, kyseinen työkaveri tuli raskaaksi mutta väitti kivenkovaa, että lapsi ei ole minun vaan miehensä. Argumenttina se, että kuukautiset tulivat yhdessäolomme jälkeen. Lapsi syntyi siten, että syntymäpäivä on melkein eksaktisti sama päivä joka saadaan laskemalla normaalin raskauden kesto.

Muutamaan otteeseen olen jälkeenpäin kysellyt, että voisiko olla mahdollista että minä olen isä. Ex-kollega pysyy kannassaam, että en ole isä. Kuitenkin isyyttäni puoltaa tuo lapsen syntymäpäivä sekä sellainen fakta, että ex-kollegani ei ollut heidän ensimmäisen lapsensa syntymän jälkeen käyttänyt oman miehensä kanssa mitään ehkäisyä josta silloin oli kulunut 5 vuotta. Ykskaks hän pamahtaa raskaaksi sitten kun minä olen ollut hänen kanssaan.

Tämä ex-kollegani elää ilmeisen onnellista elämää oman perheensä kanssa ja minullakin on oma perhe ja kaksi ihanaa lasta. Mieltäni kuitenkin kalvaa se, että uskon tuon ex-kollegan nuoremman lapsen olevan minun alulle panema ja välillä tuntuu siltä että haluaisin selvittää asian.

Mitä tässä kannattaisi tehdä. Ex-kollega ei tule asiasta totuutta kertomaan, se on selvä. Pilaanko vain kaikkien elämän selvittämällä asian vai onko minulla normaalien ""ihmisoikeuksien"" puitteissa vapaus ottaa asiasta selko?

Mitä mieltä täällä ollaan? Kertoisiko tuo ex-kollega minulle jos olisi mahdollisuus että olen lapsen isä? Vai voisiko tilanne olla se, että hän yritti toista lasta oman miehensä kanssa mutta ei onnistunut ja minun kanssani onnistui eikä silti halua kertoa, on sitoutunut omaan perheeseensä ja mieheensä.

Mitä mieltä olette?

Jos tiedät lapsen nimen, niin ota siihen yhteyttä kun hän täyttää 18-vuotta. Lapsi varmaan haluaa selvittää asian ja suostuu verikokeisiin, jotka sinä kustannat. Niistä selviää varmasti oletko isä, vai et. Ei totuus ketään satuta...

Eikös se niin mene, että voit paikallisessa käräjäoikeudessa vaatia isyyden selvittämistä. Jutusta tulee kylläkin silloin melko julkinen eli ex-kollegasi mies saa taatusti asian tietoonsa kuten myös vaimosi jos nyt naimisissa olet. Eli miettisin kyllä.

ei kai tossa nyt ole mitään epäselvää. muija ei ole tullut paksuksi ja käytti sua hyväksi. parhaassa tapauksessa joudut vielä maksamaan jotain elatusapua kun muija nykyinen mies jättää sen

hyvin Sinua. Enpä haluisi elää epätietoisuudessa siitä onko minulla jossakin lapsi. Mikäli lapsi on Sinun on sinulla oikeus tavata häntä ja toisaalta velvollisuus myös elättää.

Otat tietysti riskin siinä, että on olemassa pieni epätietoisuus. Mikäli tulet siihen tulokseen että haluat isyyden selväksi. Sano naiselle että olet harkitsemassa tällaista prosessia. Mikäli hän ei ole suostuvainen vapaaehtoisesti asiaa selvittämään, ota yhteys lakimieheen niin juttu hoidetaan käräjäoikeuden kautta.

Sinuna koittaisin unohtaa asian. Avioliitossa syntyneet lapset ovat äidin aviomiehen lapsia, vaikka postinkantaja olisi ne salassa siittänyt. Se on minun ohjenuorani. Mitä voittaisit tuomalla epäilysi julkisiksi? Sinulla on jo lapsia, jotka ovat varmasti omiasi, joten lapsista et ole jäänyt paitsi. Epäilysi julkitulo satuttaisi varmasti vaimoasi (eihän kukaan halua, että miehellä on lapsia jonkun muunkin kanssa). Se saattaisi myös rikkoa tuon ex-kollegasi perheen kokonaan. Jos lapsi on kuin onkin sinun, niin mitä sitten aiot tehdä? Ruveta hänelle isäksi syrjäyttäen sen miehen, jota hän on pitänyt isänään jo 7 vuotta? Asiassahan ovat sitten mukana jo isovanhemmatkin ja muut sukulaiset... Pistetäänkö kaikki vaihtoon? Aiotko vaatia viikonlopputapaamisia (jotka syövät taatusti nykyistä perhettäsi) ja oikeutta maksaa elatusmaksuja (mikä raha on edelleen pois omalta perheeltäsi)? Jos ex-kollega sanoo, että lapsi ei ole sinun, niin usko häntä! Vai haluatko kenties lämmitellä suhdettasi tuohon naiseen käyttäen tätä lapsi-korttia?

Miksi ihmeessä pitäis testata? Jos joku käyttää keinosiemennystä eikä halua biologisen isän tietävän siitä mitään, niin käyttäköön mun puolestani.

Kuka ääliö vielä nykypäivänä panee ilman kumia ketä sattuu. Turha itkeä, kun paskat on jo housuissa. Miten ihan yksinkertaiset asiat eivät mene kaaliin: jokaisesta suojaamattomasta yhdynnästä voi tulla lapsi/tauti tai molemmat.

Niinpä kannattaisi suojatta sekstailla vain sellaisten ihmisten kanssa a) kenen kanssa on valmis tekemään lapsen ja /tai b) kenelle haluaa tartuttaa/keneltä haluaa saada taudin - tai a ja b yhdessä.

Selvitä asia, jos oma perheesi ei ole sinulle kullankallis. Vaikka et olisikaan pettänyt nykyistä siippaasi ja omat lapsesi nykyliitosta olisivat pienempiä, ottaisit suuren riskin myös nykyisen suhteesi kannalta katsoen. Vaimosi on nainut lapsettoman miehen. Ajattele asiaa käänteisesti; jos vaimosi yhtäkkiä toisi jostain 7-vuotiaan naperon ja sanoisi: ""no niin, tämä on mun ja haluan sitä tapailla"", mitä tykkäisit?

Sinuna antaisin olla, miksi repiä auki? Lapsi on virallisesti aviolapsi ja anna asian niin olla. Ehkä sitten kun lapsen virallinen isä on, vaikka kuollut ja olet ihan varma, että oma puolisosi asian hyväksyy.
Joistakin asioista vain, on hyvä vaieta..lapsi on täysin syytön syntyperäänsä ja varmasti hartaasti toivottu ja odotettu...joten tee kahdeksan ihmistä onnelliseksi, vaikene.