Olenko ikävä äiti kun en hae 3.luokkalaista esikoispoikaani koulun hiihtotuntien jälkeen autolla kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti kolmelle";25672831]Kyllä hakisin ja haenkin, milloin vain työni sallii.
Musta lapsille ei tee lainkaan huonoa saada välillä osakseen passausta.
Lasken tähän samaan kategoriaan joka-aamuisen aamupalan, jonka laitan koululaisilleni valmiiksi viimeisen päälle. Tykkäävät siitä, että heitä isojakin joskus hemmotellaan ja saavat olla äidin paapottavina. Toki ovat sitten välilä näitä isojakin ja siivoavat talon ja valmistavat päivällistä koko perheelle ja siivoavat keittiön ruuan päälle. Kyse nyt 12- JA 13-vuotiaista.[/QUOTE]

Niin iso peesi, että sydän perään, jos osaisin.
Oma kuopus 17v ja hänenkin kanssaan nousen aamupalalle ja laitan valmiiksi, vaikkei itselläni niin aikainen lähtö.
Lapsia saa passata(Liisa Keltikangas-Järvinenkin sanoo)
Vanhempanikin tekivät aina hienot leipäpalat aamu-ja iltapalaksi tai mitä milloinkin.
Hyvän mielen tekemisessä ei ole mitään pahaa ja lapsetkin vastaavasti mielellään tuottavat iloisia yllätyksiä vanhemmilleen ja toisilleen.
Esikoinen vei tarakalla pikkusiskonsa kouluun. Keskenään silloin aamuisin lähtivät. Matka oli pitkähkö ja halusi varmistaa, ettei myöhästy koulusta sisko. Reksin kanssa tuosta kättä väänsimme, vaikka isoveikka jo yläasteella ja sisko ekaluokkalainen. Sisko sai kulkea kyydissä, kunnes tikaluokalla pystyi itse pyörållå kulkemaan.

[QUOTE="jaa";25671925]En hakisi. Mutta tyhmää koululta laittaa hiihto tunnit viimeiseksi.[/QUOTE]

Fiksuako olisi laittaa ne aamupäivälle niin että sitten hikisenä loppu päivä koulussa?

Hakisin. 3,5 kilometrin suksien raahaaminen on turhaa kiusaamista.

Miten musta tuntuu ettei moni läski palstamamma kävelisi itsekään tuota matkaa jos olisi mahdollisuus vaikka miehen tulla hakemaan autolla?

[QUOTE="vieras";25672257]Miten... se lapsi vahingoittuu suksien kantamisesta 3,5 kilometrin matkalla? Millaisia kermaperseitä me kasvatamme tulevaisuuteen :D?[/QUOTE]

Nykyään on mahdollisuuksia tehdä elämä kaikille mukavammaksi ilman mitään kermaperseiden kasvattamistakin. Mä käyn itse salila autolla enkä kävele tuntien jälkeen kahta kilometriä kotiin. Mun mies käy pelaamassa jalkapalloa aina autolla eikä hölkkää treenien jälkeen kotiin. Ihan samalla periaatteella mä voisin hakea lapseni liikuntatunnin jälkeen. Mun lapset liikkuvat muutenkin tarpeeksi. Toisekseen kaupungissa on ihan eri juttu kulkea tuollaista matkaa kuin maalla.

Mulla ei ole mitään tarvetta "karaista" mun lapsia olemalla heille v-mäinen. Samalla periaatteella ja kunnioituksella kohtelemme kaikkia perheen jäseniä, oli kyse aikuisista tai lapsista.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Onhan tuo aika pitkä matka tuonikäiselle ottaen huomioon että takana on jo aamun koulumatka ja kaksi tuntia liikuntaa. Sitten pitää velä jaksaa keskittyä läksyihin. Kyllä siinä yhdelle päivälle on tarpeeksi liikuntaa muutenkin joten hakisin.

[QUOTE="jepp";25673513]Hakisin. 3,5 kilometrin suksien raahaaminen on turhaa kiusaamista.

Miten musta tuntuu ettei moni läski palstamamma kävelisi itsekään tuota matkaa jos olisi mahdollisuus vaikka miehen tulla hakemaan autolla?[/QUOTE]

Niin iso peesi, ettei isompaa voi olla.

Mitä ihmeen luonnetta tuollainen lapsen kiusaaminen kasvattaisi? Oppii tykkäämään vähän vähemmän vanhemmistaan, mitään muuta tulosta tuollaissta ei tule - eikä varsinkaan mitään positiivista.

Nykyään on mahdollisuuksia tehdä elämä kaikille mukavammaksi ilman mitään kermaperseiden kasvattamistakin. Mä käyn itse salila autolla enkä kävele tuntien jälkeen kahta kilometriä kotiin. Mun mies käy pelaamassa jalkapalloa aina autolla eikä hölkkää treenien jälkeen kotiin. Ihan samalla periaatteella mä voisin hakea lapseni liikuntatunnin jälkeen. Mun lapset liikkuvat muutenkin tarpeeksi. Toisekseen kaupungissa on ihan eri juttu kulkea tuollaista matkaa kuin maalla.

Mulla ei ole mitään tarvetta "karaista" mun lapsia olemalla heille v-mäinen. Samalla periaatteella ja kunnioituksella kohtelemme kaikkia perheen jäseniä, oli kyse aikuisista tai lapsista.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että aikuiset ihmiset kulkevat lyhyet (alle 3 km) harrastusmatkat autolla. Jos harrastukseen liikkuisi kävellen tai pyörällä, saisi samalla kätevästi alku- ja loppulämmittelyn ja arkiliikuntaa sekä säästäisi luontoa.

Minusta kyseessä ei ole karaisu eikä v-mäisyys vaan ihan normaali eläminen, jossa ei jokaiseen liikahdukseen tarvita autoa. Terveet ihmiset pystyvät ihan hyvin liikkumaan lyhyet matkat kävellen tai pyörällä. En osaa yhdistää ihmisten kunnioittavaa kohtelua ja autolla liikkumista toisiinsa.

No en tiiä...
Vähän siinä ja siinä hakisinko vai en...

Ikävää kun menee taaperon päiväuniaikana se hakeminen. Että saataisin kyllä kannustaa kävelemään ja jos tuntuu ihan naatilta ja melkein itkee kävelyn jälkeen niin sit voisin seuraavalla kertaa hakea...

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että aikuiset ihmiset kulkevat lyhyet (alle 3 km) harrastusmatkat autolla. Jos harrastukseen liikkuisi kävellen tai pyörällä, saisi samalla kätevästi alku- ja loppulämmittelyn ja arkiliikuntaa sekä säästäisi luontoa.

Minusta kyseessä ei ole karaisu eikä v-mäisyys vaan ihan normaali eläminen, jossa ei jokaiseen liikahdukseen tarvita autoa. Terveet ihmiset pystyvät ihan hyvin liikkumaan lyhyet matkat kävellen tai pyörällä. En osaa yhdistää ihmisten kunnioittavaa kohtelua ja autolla liikkumista toisiinsa.

Ei ole pakko ymmärtää. :) Mä teen niin ihan mielelläni, samoin mieheni. Ihan sama pitääkö joku mua sen tähden laiskana. Sopii parhaiten mun elämään liikkua autolla nämäkin matkat. Paitsi ehkä kesällä kun on kiva ilma eikä ole kiire ruuanlaittoon eikä kotiin lapsien luo jumppatunnilta. Kolmasluokkalaiselle tuo matka olisi suksia kantaen varsin epämiellyttävä, keskellä talvea. Mun mielipide.

[QUOTE="tuikku";25674033]Mutta mitäpäs jos ap olisikin vaikkapa töissä? Pakkohan se on lapsen tottua kantamaan varusteitaan koska ei se äiti aina ole hyysäämässä...[/QUOTE]

Työssä käyvätkin sovittelevat lapsien kuljetuksia ainakin meidän koulussa. Kaikki taitavat olla töissä ja kaikkiin reissuihin löytyy kuljetus.

No just niin. Kaupungissa varsinkin. Ja oikeesti, mitä ihmeen järkeä on kulkea autolla kahden (2!!) kilsan matka harrastamaan? Pyörällä menis sama aika, jollei vähemmänkin. Ja taas maailma pelastuis...

[QUOTE="Jenis";25674232]Tiiäkkö, mun "perse" on ihan just yhtä leveä kuin yläasteaikoinakin, ja meillä ihan jokainen perheenjäsen osaa kulkea myös kävellen ja pyörällä :)[/QUOTE]

eikö siellä 24 vessassa ole kruunuu mitä kiillottaa!!!!!

[QUOTE="vieras";25674262]eikö siellä 24 vessassa ole kruunuu mitä kiillottaa!!!!![/QUOTE]

Mikä on "24 vessa"? Ja toisin kuin melko suuri osa Suomen kansasta, me osataan liikkua myös omin jaloin. Jos se on kruunun kiillottamista, niin ei muuta kuin omat jalat alle ja kiillottamaan, kyllä tähän porukkaan mahtuu ;)

[QUOTE="Lissu";25672704] Ehkäpä ongelma ei niinkään ole se kävelymatkan rasittavuus, kuin että tuollainen 45 min kävelymatka (vai kuinka kauan tuonikäinen kävelee 3,5 km matkaa sukset kädessä?) on aika tylsä tarpoa yksin.[/QUOTE]

Tätä minä olen ihmetellyt ennenkin tällä palstalla, kun kuulostaa että kaikkien lapset kulkevat koulumtkat aina synkässä ja pimeässä maastossa ja ihan ypöyksin. Missä ne koulukaverit sitten asuvat? Luulisi nyt joku kävelykaveri löytyvän joka muksulle.

Yhteistyössä