Olenko ikävä äiti kun en hae 3.luokkalaista esikoispoikaani koulun hiihtotuntien jälkeen autolla kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen kotona vauvan ja taaperon kanssa ja taapero nukkuu päiväuniaan juuri siihen aikaan kun ne hiihto/liikuntatunnit loppuu. Joka kerta 9v soittaa hiihdon jälkeen ja ruinaa, että hakisin hänet autolla. Hiihtolatu on koululta juuri poispäin meistä 1,5 km:n päässä koulusta ja 3,5 km päässä meistä. Hiihdettyään 2 tuntia tietysti se 3,5 km suksien kantamista tuntuu rankalta. Olen ehdottanut, että hiihtelis kotiinpäin sieltä, mutta ei halua, koska matkalla on paljon tienylityksiä ja hiekotettuja/suolattuja kohtia, joissa pitäis ottaa sukset pois joka tapauksessa.

Hakisitko sinä pojan, herättäisit taaperon (ja välillä vauvakin on nukkumassa tuohon aikaan) ja hakisit esikoisen vai antaisitko kävellä vaan?

Tuskin. Omani soitti ja kertoi myöhästyneensä bussista (soitti 15 minuuttia bussin lähtöajan jälkeen). Kerroin, että seuraavan bussin lähtöaikaan on 20 minuuttia. Olisi halunnut, että lähden autolla hakemaan, en lähtenyt.

Hakisin. Ja olisin ollut enemmän kun ilonen, jos joku olis mut ala-asteella hakenu 5 tai 7 kilometrin hiihtämisen jälkeen kotiin. Hiihtoo tuskin on joka päivä, eikä todellakaan ympäri vuoden.

[QUOTE="jaa";25671925]En hakisi. Mutta tyhmää koululta laittaa hiihto tunnit viimeiseksi.[/QUOTE]

Tyhmenpää on kuule hiihtää heti aamulla tai keskellä koulupäivää.Joutuu olemaan hikisenä ja märkänä loppupäivän.Vai monella on erikessen hiihtovaatteet....Ja ainakin täällä pk-seudulla ne ladut ei todellakaan ala koulun nurkalta...Pitää erikseen kävellä laduille!

No musta 3,5 km suksien roudaamista on aika paljon, jos sitä matkaa ei voi hiihtää, vaan ne sukset joutuu oikeasti kantaa. Mutta eikö lapsi voisi hiihtää koululle, jättää sukset sinne, ja kävellä sitten kotiin? Joku hakisi sukset sitten illalla/myöhemmin. En itsekään herättäisi taaperoa päiväunilta, mutta tosiaan 3,5km on jo aika paljon, jos sukset joutuu kantaa käsissä..

[QUOTE="vieras";25672151]ai 3,5 km paljon ton ikäselle...salli mun nauraa!!! kyllä se kuule tekee lapselle hyvää roudata niitä suksia ja jaksaa ihan varmasti![/QUOTE]

Mitä hyvää se tekee?

Miks niitä suksia ei voi jättää kouluun?Ja mä kyllä suosittelisin lapselle,että suksii vaan kotiin suoraan.Ne tienylitykset voi varmaan lompsia sukset jalassakin sillai hassusti.Tai niin mä olen aina mennyt.. :D Jos ei olisi muita lapsia nukkumassa tms niin saattaisin joskus hakeakin mutta en joka kerta.

No juu en kyl hakis, ei toi oikeasti ole matka eikä mikään ja kun edes takas kävelee ton matkan niin ei tartte murehtia siitä etteikö sais tarpeeks liikuntaa päivässä. Mä voisin hyvin viedä ton esikoisen kouluun aamuisin samalla kun kuopus menee eskariin mut en kyl vie et saa liikuntaa kun ei muuten toi ulkoilu aina maistu.

Mut meillä on sillai kiva koulu et niillä on kaks liikunta kertaa viikossa ja nyt niin et toisena päivänä luistelee ja toisena hiihtää ja varusteet saa säilyttää koululla niin ei tartte edes takas raahata. Muistan itekki miten ärsyttävää niitä oli kantaa painavan repun kera mut silti jouduin ite käveleen (heh katkerana kostan omille lapsille :D )

[QUOTE="vieras";25672207]Ja kivaa oli? Aika..kieroutunut tapa ajatella ja kostaa omalle lapselle.[/QUOTE]

Miten... se lapsi vahingoittuu suksien kantamisesta 3,5 kilometrin matkalla? Millaisia kermaperseitä me kasvatamme tulevaisuuteen :D?

• Tykkää
Reactions: Champion ja Wolt
Hakisin tietysti. Olen aina hakenut lapseni koulusta ja nyt opiskelupaikasta. Viimeisen vuoden ajan on ollut vielä pini vauva mukana. En katso sitä mitenkään ongelmaksi. Voisit hyvin suunnitella päiväsi toisenlailla näinä liikuntatunti päivinä. Ei ole vaikeaa jos vähänkään viitsii.
Mietippä mitä lapsi siitä ajattelee mikä sinulle on tärkeintä. Nyt menee ohi vauva ja taapero niin, että humisee. Voi lapsi raukkaa mitä joutuu aina kokemaan kun äiti on laittanut hänen viimeiseksi suosimmuus järjestyksessä.

Ompa täällä ihanasti ajattelevia äitejä, jee. Kun minä itsekkin olen joutunut kävelemään ja kantamaan suksia niinlapsenikin pitää niin tehdä. Voi luoja mitä ämmiä.
Kosto on suloista on varmasti on teidän motto

En hakisi minäkään, mutta jos joutuu koulun ohi menemään niin eikö tosiaan voi jättää suksia sinne? Ja muistan minäkin kuinka inhottavaa suksia ja sauvoja oli raahata kun ne sojotti miten sattuu, mutta sitten kun isä hommasi niihin kunnolliset pidikkeet, sellaiset että sauvat sai samaan pakettiin, ei kantaminen ollut enää juttu eikä mikään. Eli kannattaa panostaa käyttömukavuuteen.

Yhteistyössä