Olenko ihan pikkumainen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolona

Vieras
Ollaan yritetty vauvaa tammikuusta lähtien ja nyt kun ovulaatio tässä kierrossa lähestyy, huomaan empiväni ja miettiväni syntymäajankohtaa... joulukuu!?
Vauva on todella toivottu ja tietenkin mahdollisimman pian toivoisi tärppiä, mutta olenko ihan pikkumainen, kun mietin, että onko se joulukuu nyt ihan paras aika syntyä...

No tota noin... jos sulla ovis 5.4.2014, ois la 27.12.2014. Pari päivää yli ja vauva syntyy tammikuussa.

No onhan tossa riski että syntyy vaikka jouluaattona.

En mäkään jouluvauvaa haluaisi. Nyt on kiva kun tämä syntyy kesäkuussa. Tuo 1v syntyi niiiin tylsän kuukauden aika kuin lokakuu. Jos olisin voinut valita, niin olisi saanut alkunsa vähän aiemmin ja syntynyt alkukesästä tai jopa keväällä tai kevättalvella.

Eli ollaan sitten pikkumaisia kumpikin. Ei se onneksi kuitenkaan tarkoita etteikö vauva olisi tervetullut kun sen aika on, ja erittäin rakas lapsi.

Ainut mitä mietin on se, että raskauspahoinvointi voi iskeä lisääntyvään lämpöön eli pakkasilmasta ei saa helpotusta karseaan oloon. Toisaalta loppuraskaudessa tarttee toppaa päälle ja mietittävä talvitakkia johon maha mahtuu. Vauvaa ei voi myöskään viedä ulos pitkiin aikoihin ja päälle puettava paljon. Syntyy keskelle pimeyttä ja miten sitä jaksaa?

Mulla raskaudet olleet kesäaikaan finaalissa ja hellemekolla pärjätty loppuajat, heti päässyt ulos ja ulkona ollut valoisaa ja valvomisia jaksettu niiden voimin.

Silti toivon talvivauvaa nyt.

No joo, voi olla, ettei se vauvakuume olekaan ihan niin kova... Voittehan te lykätä sitä vielä jos siltä tuntuu.

Mä oon syntynyt joulukuussa, musta kasvoi ihan norrrmaaaali.:xmas:

No vaikka raskaus alkais ens kuussa tai sitä seuraavassa niin voi se silti syntyä joulukuussa.

Meillä on yksi syntynyt 19.12 vaikka laskettu aika olikin tammikuun puolella. Yks on syntynyt 7.1 vaikka la oli 24.12.

Ainut mitä mietin on se, että raskauspahoinvointi voi iskeä lisääntyvään lämpöön eli pakkasilmasta ei saa helpotusta karseaan oloon. Toisaalta loppuraskaudessa tarttee toppaa päälle ja mietittävä talvitakkia johon maha mahtuu. Vauvaa ei voi myöskään viedä ulos pitkiin aikoihin ja päälle puettava paljon. Syntyy keskelle pimeyttä ja miten sitä jaksaa?

Mulla raskaudet olleet kesäaikaan finaalissa ja hellemekolla pärjätty loppuajat, heti päässyt ulos ja ulkona ollut valoisaa ja valvomisia jaksettu niiden voimin.

Silti toivon talvivauvaa nyt.

Näitä itse mietin. Esim. tuo lokakuu oli kyllä sellainen kuukausi ulkoilla vauvan kanssa että. Ja kylmemmäksi vaan meni. Ja pimeämmäksi. Hyvä oli se, ettei tarvinnut talvivaatteita ostella raskausmahan peitoksi.

Mutta tottakai joulukuussa syntyneet on yhtä rakkaita vauvoja, eikä se elämään oikeasti juurikaan vaikuta. Ehkä ne parit teinivuodet on ainoat jolloin toivoisi olevansa vanhempi. Myöhemmin on vaan kiva kun ei vanhene niin nopeasti kuin ikätoverit :D.

[QUOTE="nonni";29739076]Noniin! Katsopas sitten, mitä sait ajattelemattomuudellasi aikaan! Härregyyd, joulukuussa!!!

:D[/QUOTE]

Yhden kaverin kans nuorena puhuttiin, että tehdään sitte lapset niin ettei ne synny joulukuus tai muuten loppuvuodesta. Jep jep. :xmas:

Meidän nuorimmaisemme laskettu aika olisi ollut tammikuussa mutta hän syntyi 19. joulukuuta. Minusta tuo oli oikeinkin hyvä päivä syntyä; meillä kun ei joulua vietetä niin nyt on hyvä syy leipoa joulun maissa ja ystävät tulevat synttäreitä juhlimaan pitkin joulunaikaa.

Vauvan pukemiseen ja ulkoiluun ei kyllä talvi tee sen suurempaa ongelmaa ja sitäpaitsi; jos vauva syntyy alkukesästä niin hänhän pyrkii liikkumaan seuraavana talvena muttei vielä kuitenkaan osaa. Joten hänet on sitten osattava pukea sopivasti.

Ei ole olemassa sellaista vuoden aikaa tässä maassa jolloin syntyvän vauvan pukeminen olisi koko ajan "piece of cake".

Yhteistyössä