Olenko ihan kamala äiti jos haen tytön perjantaina hoidosta

päikkärin täti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Sä et tosiaan taida tietää :LOL: :LOL:
 
Kyllä se vaan niin on että vanhemmallkkin kuuluu se tietty määrä unta vuorokaudessa. ja jso kerran opiskelet ja käyt töissä, niin lapsi voi hyvin olla hoidossa sen tunnin tai kaksi pidempään ja sitten teille jää yhteistä aikaa illalla ennen töihin menoa. =)

Minä se vetäsin 2,5 tunnin päikkärit tuossa ilalla ja muksut oli keskenään sen aikaa tuossa ympärillä pyörimässä... läsnäoloo sekin oli vaikkei niin aktiivista. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:58 salla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 harmaa kirjoitti:
kiinnostais tietää monelta lapsi menee aamulla hoitoon? :attn: Siis silloin perjantaina
Menee hoitoon joko 10 yli 6 tai puoli 7, en tiedä vielä.
no hurjan pitkän hoitopäivän aiot lapselles järkätä, 9½ tuntia vähintään vaikka ei olisi pakko. eli otsikon kysymykseen vastaten, KYLLÄ, olet kamala äiti.
Meillä lapsi joutuu ihan pakon sanelemanakin olla hoidossa 8.20-17.45... Että oon kauhea äiti kun lapsi on noin pitkän ajan hoidossa.
Nuku ap ihan rauhassa päiväunet kotona ja haet lapsen sitten!
 
Ei kamala äiti
Jos lapsi on normaalisti tai useasti n.9 tuntia hoidossa, niin itse todellakin hakisin lapseni perjantaina aiemmin ........

Vaikka lapsi tykkäisi olla hoidossa, niin pitää muistaa, että tarhapäivä on lapselle yhtä kuin aikuisen työpäivä ja eikös sitä perjantaina olla aika väsyneitä .......? \|O <--*haukotus*
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:01 Scarlett-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:58 salla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Scarlett-79 kirjoitti:
no hurjan pitkän hoitopäivän aiot lapselles järkätä, 9½ tuntia vähintään vaikka ei olisi pakko. eli otsikon kysymykseen vastaten, KYLLÄ, olet kamala äiti.
No monesti tulee noin pitkä päivä vaikka hänet haettaisiin heti. Ja tyttö viihtyy hoitopaikassaan.
mielestäni kirjoitin noin: vaikka ei olisi pakko
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Tollasta sääntöä ole olemasskaan. Onhan joillakin lapsi hoidossa vaikka olisi itse kotona. Itse yleensä haen perjantaisin pojan hoidosta vasta klo 15 vaikka pääsen klo 14. En vaan viitsi mennä repimään poikaa suoraan päiväunilta mukaani. Paljon kivempi hänelle heräillä rauhassa ja syödä välipala toisten kanssa, kuin että äiti komentaisi heti suoraan päikkäreiltä päälle pukemaan kotiin lähtöä varten. Samten maanantaisin menen töihin vasta 13, mutta vien pojan hoitoon jo klo 11, jotta ehtii päästä "päivän touhuihin sisään" ennen päikkäreille menoa.

Eli järjen käyttö sallittua. Ota (kuka nyt olikaan alkuperäinen kysyjä) sinä ne tarvitsemasi torkut ja hae lapsi sitten kun olet itsekin pirteämpää seuraa.
 
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.

Itse jos maksaisin esim 8h hoitopäivästä ja pääsisinkin töistä/koulusta 1-1½h aiemmin niin kyllä voisin mielestäni hakea "vasta" klo 16. Jos siihen asti on hoito sovittu :whistle:
 
Nokialla
Edelleenki kerron, ett Nokialla tarhan johtaja painotti puheessaan, ett lapsen hoitoaika on vanhempien työaika ja matkat, EI KAUPPAREISSUT lisänä .....

Ett kyllä voi tarhassa tälläinen sääntö olla !! Ja hyvä niin ..... :whistle:

Ett jos ei kaikialla ole sääntönä tuo ettei kaupassa saa käydä, nii meilläpäin ainakin on ! :xmas:
 
Mä pääsin tänään kello 14 koulusta ja hain kello 16 lapset. Kävin kaupassa hakemassa ruokaa ja mutaman kukkasen torilta. Muuten olisin ollut kello 15 tarhalla. Vein lapset sinnen kello 09.00, joten ei tullut kamalan pitkää päivää. Eri asia olisi ollut jos lapset olisivat menneet jo vaikka kello 07.00 tarhaan.Silloin olisin tullut suoraan tarhalle. Mutta pakko sitä on joskus kaupassa käydä ja hoitaa juoksevia asioita. Ukko vuorotyössä, joten pitäisi aina ottaa molemmat mukaan kauppaan. Meillä lähimpään kauppaan bussilla mentävä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:57 Nokialla kirjoitti:
Edelleenki kerron, ett Nokialla tarhan johtaja painotti puheessaan, ett lapsen hoitoaika on vanhempien työaika ja matkat, EI KAUPPAREISSUT lisänä .....

Ett kyllä voi tarhassa tälläinen sääntö olla !! Ja hyvä niin ..... :whistle:

Ett jos ei kaikialla ole sääntönä tuo ettei kaupassa saa käydä, nii meilläpäin ainakin on ! :xmas:
Se on toivomus ei sääntö. Lain mukaan lapset pitää saada tarvittaessa hoitoon, eivät vanhemmat ole velvollisia selittelemään päiväkotiin, miten päivänsä viettävät.
 
no jopas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:52 Täti hopea kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Siis Suomessahan on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Vanhemmat saa vaikka molemmat nukkua koko päivän kotona ja lapsella on silti laillinen oikeus olla koko päivän hoidossa. Ei tuollaista sääntöä ole olemassa.

tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllähän hoito on niille, joiden vanhemmat töissä.!!!! kylläpä vain onin tuo sääntö että lapset hoidosta kun vanhemmat töist. Ainakin kaikissa päikköreissä missä itse olen ollut töissä ja missä nytkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 23:14 no jopas kirjoitti:
tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllähän hoito on niille, joiden vanhemmat töissä.!!!! kylläpä vain onin tuo sääntö että lapset hoidosta kun vanhemmat töist. Ainakin kaikissa päikköreissä missä itse olen ollut töissä ja missä nytkin.
Tervetuloa nykypäivään, mutta subjektiivinen oikeus näkyy olevan erittäin subjektiivinen. Yhtään paikkaa en ole kuullut vielä evätyn :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 23:14 no jopas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:52 Täti hopea kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Siis Suomessahan on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Vanhemmat saa vaikka molemmat nukkua koko päivän kotona ja lapsella on silti laillinen oikeus olla koko päivän hoidossa. Ei tuollaista sääntöä ole olemassa.

tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllähän hoito on niille, joiden vanhemmat töissä.!!!! kylläpä vain onin tuo sääntö että lapset hoidosta kun vanhemmat töist. Ainakin kaikissa päikköreissä missä itse olen ollut töissä ja missä nytkin.
Voi elämän kevät... Tiedätkö edes mikä tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus on?
 
Mie ite aattelisin lapsen jaksamista, en sitä ett päivästähän on maksettu ........ :eek: Siis jos ajoissa hakee lapsensa pois, nii mitä siinä nyt häviää muuta kuin antaa lapselleen omaa aikaansa ....
Voihan se lapsen kanssa vietetty yhteinen aika olla kauppareissukin yhdessä mukavasti päivän tapahtumista keskustellen .... Mukavasti kotona yhdessä puretaan kauppakassi tai siinä vaiheessa on päivän tapahtumat äidille kerrottu ja lapsi voi mennä leikkimään ja äiti saa rauhassa purkaa kauppatavarat ...

Kylläpä on aateltu vaikeeksi oman lapsen hoito (kuten nää jotka vie isomman hoitoon ja jää vauvan kans kotii :/ ) ........
 
Hih
Mie oon sitte varmaan maailman HUONOIN äiti :/
Oon nimittäin ite päivittäin kotona ja lapsi on kyllä päivähoidossa ihan joka päivä!! :whistle:
Ite ku etin töitä, niin helpompi niitä on ettiä yksin kuin se että kakru roikkuis lahkeessa ;) Ja ei kyllä HÄVETÄ tippaakaan :D
Jos haluan pojan hoitopaikan säilyttää, ni se on pakko sinne viiä!! B)
Että kuule nuku iha rauhassa ne päikkys...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 00:27 Mie ite kirjoitti:
Mie ite aattelisin lapsen jaksamista, en sitä ett päivästähän on maksettu ........ :eek: Siis jos ajoissa hakee lapsensa pois, nii mitä siinä nyt häviää muuta kuin antaa lapselleen omaa aikaansa ....
Voihan se lapsen kanssa vietetty yhteinen aika olla kauppareissukin yhdessä mukavasti päivän tapahtumista keskustellen .... Mukavasti kotona yhdessä puretaan kauppakassi tai siinä vaiheessa on päivän tapahtumat äidille kerrottu ja lapsi voi mennä leikkimään ja äiti saa rauhassa purkaa kauppatavarat ...

Kylläpä on aateltu vaikeeksi oman lapsen hoito (kuten nää jotka vie isomman hoitoon ja jää vauvan kans kotii :/ ) ........
Mun kohdalla ei ole siitä, että hoidosta on maksettu, koska en tytön hoidosta mitään maksa. Nyt on kyse siitä, että jaksan olla hereillä yöllä töissä. Ilman päikkäreitä tulen olemaan sitten valveilla n.22 tuntia. Seuraavana päivänä pitää sitten iltapäivällä taas jaksaa olla tytön kanssa.
 
Miksi lapsia hankkia
jos HOITO on muiden velvollisuus. Nykyisin äidit käyttäytyy erittäin itsekkäästi. Lapset on kuin leluja joita voi laittaa hyllyyn odottamaan sitä hetkeäkun on kiva taas leikkiä kotia.
Tietysti hoitoaika on vanhempien työaika.
On erilliset lastenhoitopalvelut siihen vanhempien vapaalla ollevaan hoitoon. mutta eihän kukaan siitä halua maksaa.Kaikki HETI MINULLE JA ILMAISEKSI!
Tämä ei ollut ap:lle. vaan muutamalle muulle.

Ei niitä lapsia kukaan pakota hankkimaan. Kaupasta saa vauvanukkeja jotka ovat hiljaisia ja siistejä ja ne voi lukita vaikka kaappiin kun tarvitsee sitä omaa aikaa.

Ihmisenlapsesta vastuu on vanhemmilla useamman vuoden =)
 
Älä kanna huonoa omaatuntoa. joillaki lapsilla on joka arkipäivä hoitopäivä 10-11 tuntia, vanhemmilla pitkät työmatkat, joten silloin väkisinkin hoitoaika venyy,. vaikka aikuisen työpäivä olisi 8-9 tuntia niin työmatkoineen se voi olla sen 12 tuntia, ei kaikkien työpaikka ole lähellä
 
No et ole kamala! Itse joudun välillä joustamaan suuntaa tai toiseen, eli joskus joutuu hakemaan myöhemmin ja joskus aikasemmin, usein on vapaapäiviä tytöillä keskellä viikkoa. Musta et ole kohtuuton! Täytyy sunkin saada levättyä jos menet illalla töihin...Rankkaa touhua sekin!
 

Yhteistyössä