Olenko hullu kun olen varma että asunnossamme oli joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutaman kerran on käyny niin et ku ollaan tultu kotiin ulkoilemasta, niin tietokone on täydes valmiudes...siis ku täs menee näytönsäästäjä päälle jos ei 10-15 min koske ollenkaan. Ikkunat yms säpissä, eli ei oo voinu ilmavirtaka hiirtä heilauttaa. Yläkerran helvetin noita-akka huuhkajalla on kuulemma yleisavain, ja oon sen lehmän kans aikanaan ottanu usein yhteen...kuka tietää vaik sil olis jotai Ulla Taalasmaa-tyyppistä ongelmaa korvien välis, en yhtään ihmettelis.

Meillä mun tietokone menee usein valmiuteen itsekseen, olen joskus nähnyt viereisestä huoneesta kun "nukkumistila", johon laitan koneen kun menen pois, menee tästä itsekseen pois päältä :) Ilmavirtaa ei tietokonehuoneeseen tule, ainakaan sellaista että hiiri mihinkään liikahtaisi, ihan itsekseen tuo tapahtuu.

Lukot kannattaa sarjoittaa uudelleen! Mutta on ihan mahdollista että se oli naapurin ovi ja korvis oli siellä vielä edellisten asukkaiden jäljiltä. Uudessa paikassa kestää aina hetken, ennen kuin alkaa luottaa paikkaan;-)

Itse olen viimeisen kuukauden aikana herännyt kahdesti siihen, että kuulen askeleiden etääntyvän makuuhuoneeni ovelta ulko-ovelle päin. Siis ihan selvästi kuulee, kuinka paljas kantapää vähän napsahtaen irtoaa laminaatista ja kuinka jalka hiukan liukuen laskeutuu uudelleen lattiaan päästäen kevyen suhahduksen.

Tätä minäkin kuulin edellisessä asunnossa pariin otteeseen. Tapahtui aina kun poikakaveri läks töihin. Siinä sit kuuli kun ovi kävi (hiljaa ja varovasti) ja hiipiviä askeleita. Kerran jopa kuulu papereiden pläräämistä ja yhtäkkiä tömähys ku lehti putos lattialle. Ensin tietysti ajattelin että poikakaveri oli vain unohtanut jotain. Mut sit tuli sellainen fiilis et ei juma, ei toi kyl hän oo, aaapuaaa. Tässä vaiheessa tuli se fiilis että joku avaa makkarin oven (pidettii aina rakosellaa, eikä narissu yhtään) ja vain tuijottaa.
Sitte vaa painoin silmät visusti kiinni ja toivoin että tuo tunne katoaisi. Sit nukahin :D

Myöhemmin olen lukenut netistä että tää ois vain joku unen ja valveen välitila jolloin mielikuvitus laukkaa liian lujaa. Inhottavinta vain oli sitten myöhemmin aamulla kun heräsin, niin makkarin ovi oli joka kerta tällasen "painajaisen" jälkeen sepposen selällää, vaikka poikakaveri jätti sen aina aamusin rakosellee... Ja se lehti löytyi kans lattialta.
Mutta uskon enemmän kummituksiin kuin johkii hiiviskelijään, eli ei koskaan käyny mielessäkään mikää lukonvaihto :D

Todella harva antaa kaikki asunnon avaimet pois kun asunnosta vuokrasoppari loppuu.
Ne kuvittelee jos on itse teetetty että niillä on joku ihmeen oikeus niihin avaimiiin.
Äiti muutti kaupungin vuokrakämppään,
siinä asui ennen eräs perhe kuka oli saanut asunnon täysin remonttikuntoon ja nyt sossu oli niille määrännnyt naapurista uuden ehjän asunnon.
Kun asunto oli rempattu pääsi äitini asumaan tähän näiden entiseen kämppään,
äiti oli päivällä töissä ja aina kun tuli töistä ihmetteli että väliovi oli auki?
Laittoi sen aivan varmasti aina kiinne.
Toinen mitä äiti ihmetteli ja jopa haukkui minutkin ensin kun hänen arkkupakastimesta hävisi suuria määriä ruokaa
(yleensä lihat ja jäätelöt mutta välillä rasvaa marjoja ja leipääkin),
minulla oli avain asuntoon ja äiti ihmetteli miksi en rehellisesti pyydä ruokaa?
En tosiaan ollut käynyt äidin pakastimella.
Äiti uskoi vasta hetken päästä että se en oikeesti ollut minä kun minä en edes ollut viikkoon paikkakunnalla ja hänen ruuat edelleen vaan katosi.
Kaupunki oli hyvin hyvin vastahakoinen sarjoittamaan lukot uudelleen,
mutta suostui lopulta kun äiti jankutti ja uhkaili ja,
en muista mitä kaikkea.
Äitin oven lukko sarjoitettiin niin oli tämä naapuri joka ennen asui siinä asunnossa alkanut vinoilemaan,
miksi ne nyt piti sarjoittaa uudellen aivan älytöntä jne.
Mutta kas kummaa,
nyt kun äiti laittoi kotoonta poistuessaan välioven kiinne se oli myös kiinne kun hän palasi, samoin kun äiti osti ruokaa pakastimeen niin lihat ja jäätelötkin ym. pysyi siellä.
Ketään on tietysti vaikea sormella osoittaa mutta eikö sanomattakin ole selvää mihin ruuat katosi kun oven lukkoja ei oltu uudelleen sarjoitettu.
Ja harmittaahan se tietysti kun ilainen ruokakauppa sulki ovensa ;) :D

Yhteistyössä