Olenko aivan tyhmä kun mietin tällääsiä 1½ viikon tapailun jälkeen?

Jos se on sinulle tärkeää, niin ota puheeksi asia sopivassa kohdassa, kun puhutte muutenkin lapsista. Mun ystävä asui vuosia miehen kanssa, jolla oli jo ennestään yksi lapsi ja hän ei halunnut enempää. Ystävälläni ei ollut yhtään lasta. Heille tuli ero ja ystävälleni oli jo myöhäistä saada lasta, jota hän olisi todella halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Siis.. helppohan tuollainen on selvittää, juttelee vähän lapsista ja sitä kautta jotenkin saa irti sen meinaako toinen lapsia tehdä. Ei sitä tarvitse haudanvakavana sanoa, että "oletkos ajatellut, jos meistä tulee pari, haluaisitko tehdä lapsen kanssani?"

Entäs tää ehdotus Scarlett, eiks kuulostas hyvältä ja helpolta :D?

Niin tuota vois koittaa. :D Johonkin rakoon ujuttaa jotakin ja kattoa mitä toinen vastaa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on hyvä ajatella ja jutella tuollaisia jo alkuvaiheessa. Sitten voi itsekkin miettiä mitä elämältä haluaa ja mihin päin ollaan menossa.

Tämäkin on totta. Kun ei sekään ole oikein kivaa, että homma menee todella vakavaksi ja sitten saa todeta, että mies ei haluakaan samaa kuin mitä itte haluaa.

Kyllä mä ottaisin näinkin tärkeän asian puheeksi jo alkumetreillä. Siis kun se asia on sulle noin tärkeä. Jotenkin sivumennen mutta kuitenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja palsta jumittaa taas pahasti!:
Kyllä mä ottaisin näinkin tärkeän asian puheeksi jo alkumetreillä. Siis kun se asia on sulle noin tärkeä. Jotenkin sivumennen mutta kuitenkin..

Mutta ei tälläästä voi paukauttaa päin naamaa, pitää jotenkin kautta rantain yrittää ottaa selvää. :whistle:

no kyllä ottaisin esille mahd. pian. jos ukko pelästyy niin, no tiedät sitten. Sullakaan tota "lapsentekoaikaa" ei enää niin mahottoman montaa vuotta ole et pystyisit odottelemaan ja katselemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Hmm.. minä puhua pälpätän niin paljon, että olisin tuon aiheen varmaan saanut johonkin sopivaan väliin ängettyä jo ensitreffeillä :laugh:

Siis.. helppohan tuollainen on selvittää, juttelee vähän lapsista ja sitä kautta jotenkin saa irti sen meinaako toinen lapsia tehdä. Ei sitä tarvitse haudanvakavana sanoa, että "oletkos ajatellut, jos meistä tulee pari, haluaisitko tehdä lapsen kanssani?"

Sama täällä. meillä juteltiin lapsi asia jo ekana iltana. kumpikin oli sitä mieltä ettei niitä koskaan halua. mut nyt 3.5 vuoden jälkeen kumpikin ollaan vaihdettu mielipidettä. miehen aloitteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no kyllä ottaisin esille mahd. pian. jos ukko pelästyy niin, no tiedät sitten. Sullakaan tota "lapsentekoaikaa" ei enää niin mahottoman montaa vuotta ole et pystyisit odottelemaan ja katselemaan..

Mä olen ajatellut takarajaksi 45v. eli kyllä tässä mun laskujen mukaan on aika paljon vuosia jäljellä, jos siis vain onnistuu raskautuminen yli 40-vuotiaana. En mä pidä itteäni 30-vuotiaana sen ikäisenä, että vuodet alkaa olla vähissä lastenteon kannalta.

mun nykynen mies sanoi alkuunsa et haluaa vielä lapsen. siis samoilla linjoilla oltiin. ajan myötä hänen mielipiteensä muuttui... olin tosi raivona että oli antanut mun ymmärtää toista. mietin jopa eroa. ajan myötä itsekin sairaustuin ja nyt en enää jaksaisi uutta lasta. mutta kyllä tuo asia kaihersi meidän väliä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi käydä:
mun nykynen mies sanoi alkuunsa et haluaa vielä lapsen. siis samoilla linjoilla oltiin. ajan myötä hänen mielipiteensä muuttui... olin tosi raivona että oli antanut mun ymmärtää toista. mietin jopa eroa. ajan myötä itsekin sairaustuin ja nyt en enää jaksaisi uutta lasta. mutta kyllä tuo asia kaihersi meidän väliä paljon.

Mutta jatkoitte silti yhdessä? Mulle tuollainen olisi erittäin kova paikka jos pidemmän yhdessäolon jälkeen selviäisi ettei toinen halua enää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Mutta jatkoitte silti yhdessä? Mulle tuollainen olisi erittäin kova paikka jos pidemmän yhdessäolon jälkeen selviäisi ettei toinen halua enää lapsia.

jatkoimme yhdessä. itsellä oli jo kolme lasta ,miehellä kaksi. olin kyllä tosi katkera. mutta sairaus muutti sitten mieltäni. silti vieläkin on mielessä miten mies saattoi näin tehdä minulle..

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
helppoa.. puhutte lapsista..sanoet et silläkin on noin ja noin monta et taitaa olla lapsiluku täynnä? ja katot mitä vastaa :D

No eilen kaverin kanssa vitsailin, että jos aivan pokkana heittäisin, että miten olisi toiset neljä. :whistle: :laugh: Toinen saisi vielä jonkun kohtauksen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

jatkoimme yhdessä. itsellä oli jo kolme lasta ,miehellä kaksi. olin kyllä tosi katkera. mutta sairaus muutti sitten mieltäni. silti vieläkin on mielessä miten mies saattoi näin tehdä minulle..

Mulle olisi vieläkin vaikeampaa, kun mulla on yksi lapsi. Olen toki onnellinen hänestäkin, mutta haluan lisää lapsia. Mun lapsiluku ei ole tässä, tuskin on kahdessakaan.

Mun mielestä on hyvä ajatella ja jutella tuollaisia jo alkuvaiheessa. Sitten voi itsekkin miettiä mitä elämältä haluaa ja mihin päin ollaan menossa.

nimenomaan.

sitten pitää vaan miettiä kumpaa haluaa enemmän: olla juuri sen miehen kanssa vai lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

nimenomaan.

sitten pitää vaan miettiä kumpaa haluaa enemmän: olla juuri sen miehen kanssa vai lapsen.

Niinpä, jos ite ehdottomasti vielä haluaa, niin täytyyhän se tietää ettei "tuhlaa" aikaa sellasen joka ei niitä halua enää.

Yhteistyössä