Olenko ainut jonka mielestä on törkeää myydä ilmaiseksi saamiaan vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Olin kieltämättä hieman monttu auki kun kirjoitin huutonettiin hakusanaksi äitiyspakkaus ja sieltä löytyy mm. äp -08 makuupussi josta pyydetään 16 euroa (!). Eihän se ole hullu joka pyytää..Muutenkin aika hyvissä hinnoissa nuo äitityspakkausten vaatteet tuolla. Sama koskee sellaisia lahjoitettuja vaatteita joita on tutuilta saanut, en ikinä kehtaisi myydä eteenpäin. Antaa kyllä voisin mutta en pyytää rahaa..

Ei ne äitiyspakkauksen vaatteet mitään surkeaa lahjoituskamaa ole, sen pakkauksen arvo tais olla jotain reilu 300e, enemmänkin. Kehtaanhan myydä kestovaippojakin, jotka olen äitiysavustuksella ostanut ja ilmaista rahaa se on sekin.

Ilmaiseksiko ne pitäisi pois antaa? Minne? Vai heittää menemään? Ei se äitiyspakkaus ole siinä mielessä ilmainen, että täälläkin jokainen odottava äiti voi valita joko rahaa tai pakkauksen.

[QUOTE="vieras";24670223]Ei ne äitiyspakkauksen vaatteet mitään surkeaa lahjoituskamaa ole, sen pakkauksen arvo tais olla jotain reilu 300e, enemmänkin. Kehtaanhan myydä kestovaippojakin, jotka olen äitiysavustuksella ostanut ja ilmaista rahaa se on sekin.[/QUOTE]

Niin mutta etpä ole itse maksanut siitä äitiyspakkauksesta senttiäkään

Eli jos äp-pakkauksen vaatteita ei saa myydä eteenpäin. niin sittehän minun, joka otin toisen kohdalla sen rahana. Pitäisi laittaa ylös, mitkä vaatteet olen sillä rahalla ostanut, etten vaan niiitä myy, vaan lahjoitan.

[QUOTE="hih";24670248]Niin mutta etpä ole itse maksanut siitä äitiyspakkauksesta senttiäkään[/QUOTE]

No en ole maksanut mitään siitä äitiysavustuksestakaan, jolla ostan kestovaipat ja silti voin myydä ne pois. Jos ostaisin pakkauksen, sen hinta vaikkapa ulkomailta tilattuna on melkoisen korkea.. Mitä siitä, oonko saanut vaatteen lahjaksi vai ostanut sen, sama myyntiarvo sillä on jos on ollakseen.

[QUOTE="vieras";24670223]Ei ne äitiyspakkauksen vaatteet mitään surkeaa lahjoituskamaa ole, sen pakkauksen arvo tais olla jotain reilu 300e, enemmänkin. Kehtaanhan myydä kestovaippojakin, jotka olen äitiysavustuksella ostanut ja ilmaista rahaa se on sekin.[/QUOTE]

Äitiyspakkaus | Perhesivut.com arvo on kylläkin 274,15 euroa.

Ja joo musta on kanssa outoo että äp-pakkauksen toppapuvusta pyydetään 25euroa :O Vaikka siis ihan laadukasta tavaraahan se on mutta silti.

jos on valinnut äitiysavustuksen rahana ja ostanut sillä vaikka sitterin ja muuta vauvakamaa niin eikö niitä sitten sais myydä eteenpäin. Tai esim. isovanhempien lahjarahoilla ostettuja vaatteita ei sais myydä, kun ne käy pieneks, kun "ilmaiseksihan" nekin on saatu.

[QUOTE="hih";24670248]Niin mutta etpä ole itse maksanut siitä äitiyspakkauksesta senttiäkään[/QUOTE]

TÄÄ on ihan tyhmää, periaatteessahan siitä maksaa sen 300, kun ottaa paketin eikä sitä rahaa. ÄLY hoi. tottakai saa myydä. Ja jos jonkun mielestä just vuoden 08'täkki on tosi kiva, niin miksei se saisi siitä maksaa.

Lähinnä toisinpäin: kun olen lapsen pieniä vaatteita antanut eteenpäin kavereille joiden tiedän käyvän kirppiksillä, olen ihan sanonut että oman tarpeen jälkeen sen kuin myy vaan eteenpäin tai pistää jakoon, ei se minulta pois ole ja tarpeeseen jollekin menee. Ei haittaa tippaakaan enkä tiedä miksi pitäisi.

Äitiyspakkaus on valtion varainsiirto (etuus) siinä kuin muutkin tuet, esim. lapsilisä. Pitäisikö sitten lapsilisällä ostetut vaatteet tai tavarat lahjoittaa eteenpäin, kun ollaan ilmaisella tuella hankittu?

tiedän paljon ihmisiä jotka ostavat mielellään noita äp-pakkauksen haalareita ja makuupusseja esim. jos eivät ota pakkausta toiselle tai kolmannelle lapselle. Se on sitten toinen juttu miksi joku pyytää niistä 30 euroa.

Ei ne vaatteet ole ilmaisia, vaan vanhemmille kuuluva etuus kuten vaikka lapsilisät, ja sen äitiysavustuksen voi ottaa myös rahana. Jos me säästetään kaikki lapsilisät meidän lapselle ja se ostaa niillä mopon, pitääkö sekin antaa ilmaiseksi pois?

No tottakai äitiyspakkauksen vaatteista voi pyytää rahaa! Tuolla ap:n logiikalla myös LAPSILISÄLLÄ ostetut vaatteet pitäisi vain lahjoittaa eteenpäin ilmaiseksi. SAMANLAINEN etuus sekin.

Muistahan sitten lahjoittaa ilmaiseksi kaikki vaatteet pois, mitä vauvasi sattuu saamaan sukulaisilta ja ystäviltäkin. Myös anopin maksaman Reimatecin tai Cupcaken.

[QUOTE="fanni";24670374]No tottakai äitiyspakkauksen vaatteista voi pyytää rahaa! Tuolla ap:n logiikalla myös LAPSILISÄLLÄ ostetut vaatteet pitäisi vain lahjoittaa eteenpäin ilmaiseksi. SAMANLAINEN etuus sekin.[/QUOTE]

höpön löpön..
Ehkä ap tarkoittaa että vähän törkeää tehdä sillä myymisellä rahaa!
Varmaan jokainen saa tehdä niillä toppahaalareilla ja makuupusseilla mitä haluaa,vaikka heittää roskikseen-. ,mutta se, että pyytää niistä törkeitä hintoja ,niinkuin 25-30euroa, on jo vähän mautonta,kun kaikki tietää että ilmaiseksi ne on saatu. 3-4e kirppiksellä on asia erikseen.

Eihän se oo tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa. Kaikkeahan saa myydä. Itsekin olen ostanut vanhojen äitiyspakkausten vaatteita jos on sattunut olemaan jotain silmää miellyttäviä.

[QUOTE="vieras";24670472]höpön löpön..
Ehkä ap tarkoittaa että vähän törkeää tehdä sillä myymisellä rahaa!
Varmaan jokainen saa tehdä niillä toppahaalareilla ja makuupusseilla mitä haluaa,vaikka heittää roskikseen-. ,mutta se, että pyytää niistä törkeitä hintoja ,niinkuin 25-30euroa, on jo vähän mautonta,kun kaikki tietää että ilmaiseksi ne on saatu. 3-4e kirppiksellä on asia erikseen.[/QUOTE]

TÄTÄ mä juuri hain! Muotoilin kiireessä ehkä hieman huonosti :D

Yhteistyössä