Olenko ainut, jonka mielestä lapset ja varsinkin teinit eivät tarvitse kalliita joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasten lahjoista. Meillä 3 v saa kaksi lahjaa vanhemmilta mutta isovanhemmille on tulossa sadoilla euroilla. Ja me vanhemmat saamme joka joulu n2000€ lahjan toisilta isovanhemmilta ja toisilta n1000€. Miksi? No varmaan siksi että nykyään pystyvät tällaisen antamaan, ennen ei. Yleensä on joku yksi isompi, esim etelänmatka. Muuten emme rahaa vanhemmilta saa...olemmeko mekin nyt turmiolla??

Lapsille tulee ostettua kaikenlaista ympäri vuoden. Joululahjojen ostaminen on hankalaa, kun ei ole oikein mitään tarvetta. Esimerkiksi kännykät on kaikille lapsille ostettu viimeisen puolen vuoden sisällä. Pelkästään siksi en ala ostelemaan mitään turhaa ja kallista, että on pakko saada lapsille joululahjoja. Jotain pientä tarpeellista ja suklaata tulee laitettua pakettiin.

Kyllä se voi kaivaa kun kaikilla ei ole varaa niin kallisiin lahjoihin. Lapset ovat eriarvoisessa tilanteessa. Ihan älyttömäksi tää lahjameininki on kyllä mennyt muutenkin, itsellä isompi vasta 3v ja kauhistelen kun kuulen mitä kaikkea sukulaiset meinaa mukulalle ostaa. Mä kyllä mietin, osaako lapsi arvostaa jotain 50 euron Angry Birds pehmolelua? Kohta koko birdsit on historiaa ja lelu pölyttyy kaapin perukoilla. Sorry vaan.

ei herranjumala....Pitäisikö meidän nyt sitten tänäjouluna jättää jouluruoatkin syömättä vedoten siihen että "kaikilla ei ole vara ruokaan"? Maailma on aika helvetin eriarvoinen paikka ja aika pelottavaa jos et ole aikuisikään (?) mennessä sitä tajunnut...

Joka paikassa törmää keskusteluihin, jossa vertaillaan lahjahintoja ja huh huh, kun pikkulastenkin lahjoihin on hurahtanut monta sataa, ja sitten sanotaan että teinin kunnollista lahjaa ei saa alle useamman sadan..
En väheksy sitä jos joku haluaa ostaa paljon, mutta ite en ymmärrä sitä..Meillä on ihan keskiverto-hyvätuloinen perhe, minä ja mies molemmat ok-työssä ja rahaa on ihan reilusti, en halua kehuskella muttei ainakaan mitään pienituloisia olla. Lapset on 11- ja 13-vuotiaat pojat sekä 9-vuotias tyttö. Koskaan lapsille ei ole ostettu kalliita lahjoja, ihan muutamia pieniä, korkeintaan 50e / lapsi. Ollaan opetettu ettei jouluun kuulu isot lahjakasat, vaan ihan ajanvietto perheen ja tuttujen kanssa. Ei olla uskovaisia. Ei rahasta ainakaan ole pula, mutta esim. kellään lapsista ei ole kalliita puhelimia ja oma tietokonekin on vai vanhimmalla. Että olenko tosiaan huono äiti, jos rahaa käytetään enempi normaalin elämiseen ja silloin tällöin esim. matkoihin, eikä lasten joululahjoihin ?
Me ollaan pienituloisia ja meiltä valtio lypsää rahaa kuitenkin riittää rahaa 100€ per lapsi. Niin ja teinit haluu kalliita lahjoja koska erityisesti tytöt ehkä?... haluu näytää kavereille ett kattokaa mitä mä sain ja sillee mä sain ipadin mä sain uuden iphone seiska plussan en tiiä jos pojat vartailee niin paljon mitä ne saa teinipojat siis tai ehkä oon vaan luullu ett tytöt haluu näyttää ett mitä ne on saanu en mä tiiä onko se niin ett tytöt erityisesti haluu näyttää mitä ne on saanu

Joka paikassa törmää keskusteluihin, jossa vertaillaan lahjahintoja ja huh huh, kun pikkulastenkin lahjoihin on hurahtanut monta sataa, ja sitten sanotaan että teinin kunnollista lahjaa ei saa alle useamman sadan..
En väheksy sitä jos joku haluaa ostaa paljon, mutta ite en ymmärrä sitä..Meillä on ihan keskiverto-hyvätuloinen perhe, minä ja mies molemmat ok-työssä ja rahaa on ihan reilusti, en halua kehuskella muttei ainakaan mitään pienituloisia olla. Lapset on 11- ja 13-vuotiaat pojat sekä 9-vuotias tyttö. Koskaan lapsille ei ole ostettu kalliita lahjoja, ihan muutamia pieniä, korkeintaan 50e / lapsi. Ollaan opetettu ettei jouluun kuulu isot lahjakasat, vaan ihan ajanvietto perheen ja tuttujen kanssa. Ei olla uskovaisia. Ei rahasta ainakaan ole pula, mutta esim. kellään lapsista ei ole kalliita puhelimia ja oma tietokonekin on vai vanhimmalla. Että olenko tosiaan huono äiti, jos rahaa käytetään enempi normaalin elämiseen ja silloin tällöin esim. matkoihin, eikä lasten joululahjoihin ?
Mä sain puhelimen jouluksi olise 2vuotta sitten maksoi 350 maksoin osan itse

Jos tee sässtäisitte rahaa ettekä käyttäisi sitä oisitte pihiä nii sit ois outoo jos on kuitenkin hyvä tuloisia, mutta jos säästää johonkin matkaan nii se on hyvä, jos on hyvin rahaa ja pitäs sitä vaan tilillä niin se ei ois hyvä.

Mun vanhemmat on aika huonotuloisia ja mä oon kolmas huonotuloinen siis tosi huonotuloinen oon just saanut töitä pesulassa 7.24 tunnissa ha ha haaaaa ei riitä ees tonniin kuussa.

Mä saan kolme lahjaa ihan ok yks kirja guiness world records ja sit online jäsenyyen ps4 ja red dead redemption 2

Yhteistyössä