Olenko ainut äiti joka ei voi sietää että pojalla on pitkät hiukset? Puolestapuhujat älkää vaivautuko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ei mulla muuhun ole sanottavaa mutta mikä siinä on niin hirveetä kuulla muitakin mielipiteitä kun omien kans yhteneväisiä?
Sovitaan sitten, että on vaikka ylpeyttä jos siitä tulee hyvä mieli. Oon vaan niin paljon kuullut näitä puolestapuhujia, joten oon tosissaan miettinyt olenko ainut joka ei voi "tykätä" tai nähdä kivannäköisenä pitkätukkaista poikaa. Mutta en nyt sitten taidakaan olla ihan yksin tässä asiassa, joku muukin taitaa löytyä. Kiva kun löytyy erilaisia ihmisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ei mulla muuhun ole sanottavaa mutta mikä siinä on niin hirveetä kuulla muitakin mielipiteitä kun omien kans yhteneväisiä?
Sovitaan sitten, että on vaikka ylpeyttä jos siitä tulee hyvä mieli. Oon vaan niin paljon kuullut näitä puolestapuhujia, joten oon tosissaan miettinyt olenko ainut joka ei voi "tykätä" tai nähdä kivannäköisenä pitkätukkaista poikaa. Mutta en nyt sitten taidakaan olla ihan yksin tässä asiassa, joku muukin taitaa löytyä. Kiva kun löytyy erilaisia ihmisiä!

mä nimittäin luulen että on enempi sellaisia ihmisiä jotka pitävät hiukset lyhyenä :)
itse annan kaikkien kukkien kukkia, mut tasapuolisuuden nimissä pitäisi olla keskustelua myös sopiiko lyhyt tukka tytöille? :whistle:

Mulla on aina ollut itelläni lyhyt tukka. En ikinä jaksanu sellasta pitkää eikä semmonen mulle sopeiskaan. Pojalla nyt leikkaan tukan lyhyeks aina kun alkaa näyttämään tytöltä, mut sitten kun ilmottaa ite,että tahtoo kasvattaa pitempää lettiä ni siitä vaan. Ei ole mun pääni.. Kunhan siistinä sen edes pitää ni en käy tappelemaan asiasta.

13v istuu tuoliin ja antaa leikata jos 'hinnasta' sovitaan.. useimmiten riittää piirustus paperi ja kuitukärkikynät..ei o puhettakaan pitkästä hiuspehkosta meillä muilla ko miulla ja tytöllä...esikko olis mummonsa mielestä komee näky olkapäille yltävissä hiiuksissa..semmoset luonnonkiharat , mutta ei 'lapaantalja mallia'...mutta mie sanon silti ..pojilla on lyhyt hius,piste.

800 vuotta sitten eurooppalaiset miehet pukeutuivat mekkomaisiin kaapuihin, 600 vuotta sitten "sukkahousuihin", 300 vuotta sitten meikkasivat ja 200 vuotta sitten pitivät poninhäntiä. Tokihan tyylit muuttuvat ajan mukana, mutta on aina hämmentävä nähdä ehdottomia mielipiteitä siitä, miltä miehen pitää näyttää ollakseen mies. Onhan noita naisistakin: eräs 60-vuotias tuttavani on ehdottomasti sitä mieltä, että yli 40-vuotiailla naisilla ei saisi olla pitkää tukkaa, vaan lyhyt, permanentattu on ainoa "siisti" vaihtoehto. Mistä lienee johtuu, että minusta juuri pitkät hiukset ovat miehekkäät, lyhyet taas yhdistän värittömyyteen ja pehmeään feminiinisyyteen.
nimim. naimisissa pitkätukan kanssa...

Voi härre guud!

Eihän sitä poikaa voi pojaksi tunnistaa jos sillä on pitkä tukkaki ja kaikkee.. :headwall:
Aivopeskää vaan lapsenne, niinkuin yksi äiti jo myönsi tehneensäkkin. Mistäköhän sitten johtuu nämä uusien sukupolvien ahdasmielisyydet. |O

Vanhin poikani on jo lentänyt pesästä, kuopus vasta kasvattelee siiventynkiään. Keskusteluun hiusten pituudesta tuumaan, että minusta pojan hiusten pituus ei ole koskaan ollut niin suuri kysymys, että sen takia tarvitsi periaatteita pystyttää. Teini etsii itseään ja tyyliään, siihen saattaa liittyä tukkamuodinkin muuttuminen. On paljon isompia asioita, joista niitä periaatteita tyyliin "niin kauan kuin ruokapöydässäni istut" voi rakentaa. Ainoa tukkaa koskeva sääntö on ollut, että tukan pitää olla siisti ja puhdas! Sitä voi olla pitkä poninhäntäkin, jota omallani ei tosin koskaan ole ollut!

Haa. Täällähän on paljon mun anopin tyyppisiä immeisiä. Vaikea on ollut sopeutua 4-vuotiaamme pitkiin kiharaisiin hiuksuun. Vaan eipä meitä haittaa. :saint: Myös toisella murkkupojalla pitkät taipuisat hiukset. Saa mielestäni jo itse valita imagonsa, kunnes tulee lävistyksistä ja tatuoinneista puhumaan.

Yhteistyössä