Olenko ainoa jota nuoret äidit suorastaan inhottavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Ap, sä oot vaan kade nuorille ja parhaimmassa hedelmällisessä iässä oleville naisille :)
Kyllähän se "luonto" on tarkoittanut niin, että lapset tehdään 2-kymppisenä ja 4-kymppisenä
kärvistellään ikäkriisin kourissa...ja eikös sulla kohta pukkaa vaihdevuodetkin!?

Voi Ap, sä oot vaan kade nuorille ja parhaimmassa hedelmällisessä iässä oleville naisille :)
Kyllähän se "luonto" on tarkoittanut niin, että lapset tehdään 2-kymppisenä ja 4-kymppisenä
kärvistellään ikäkriisin kourissa...ja eikös sulla kohta pukkaa vaihdevuodetkin!?

Tosi ilkeää ja lapsellista. :/ Mä en ikinä haukkuisi "vanhoja" äitejä, ei nuoret ole yhtään parempia tai huonompia! Ja 40 vuotiaat, vanhemmatkin, voi hyvinkin tulla luonnollisesti raskaaksi ja ennen vanhaan lapsia saatiin paljon siinäkin iässä vielä. Eli on luonnollista saada lapsi myös 40 vuotiaana. :) Niin kauan kun voi tulla luonnollisesti raskaaksi on luonnollista tulla raskaaksi. :D Minunkin äiti voisi vielä ehkä tehdä lapsen... :O

No et sitten edes osannut muokata alkuperäistä viestiä kunnolla, niin kuin jo joku sanoi. HUONO!!

Ja hei ihmiset, tajutkaa et tää on vastaveto tuohon 'Olenko ainoa jota vanhat äidit inhottavat'-ketjuun.

Hei,
minä olen 23vuotias kahden lapsen äiti. Nuorempi täyttää jo neljä joten sain esikoisen jo 19vuotiaana. Ajatella. Aivan hirveää kyllä. Laps raukat sentään.

Mutta minäpäs en ajattele niin et on jonkin tietynlainen, äiti tietyn ikäisenä. Ikä ei tee kenestäkään hyvää/huonoa äitä. Vaan ihan muut asiat.
Minä olen lapsiani rakastava, hupsutteleva ja heidän kanssa leikkivä äiti. Juurikin tänään taas tultiin lasten kanssa pulkkamäestä, ja ihan koko perhe laskettiin. Äiti ja isä mukaanlukien.
Minulle on usein kehuttu kuinka hyvin hoidan lapseni ja miten ilo on seurata kun jaksan ja haluan aidosti heidän kanssaan telmiä ja olla. Noi murut on mulle tärkeintä tässä maailmassa ja teen heidän vuokseen ihan mitä vaan. Olen heille maailman paras äiti ja ylpeä sellainen.

[QUOTE="vieras";22495418]Hei,
minä olen 23vuotias kahden lapsen äiti. Nuorempi täyttää jo neljä joten sain esikoisen jo 19vuotiaana. Ajatella. Aivan hirveää kyllä. Laps raukat sentään.

Mutta minäpäs en ajattele niin et on jonkin tietynlainen, äiti tietyn ikäisenä. Ikä ei tee kenestäkään hyvää/huonoa äitä. Vaan ihan muut asiat.
Minä olen lapsiani rakastava, hupsutteleva ja heidän kanssa leikkivä äiti. Juurikin tänään taas tultiin lasten kanssa pulkkamäestä, ja ihan koko perhe laskettiin. Äiti ja isä mukaanlukien.
Minulle on usein kehuttu kuinka hyvin hoidan lapseni ja miten ilo on seurata kun jaksan ja haluan aidosti heidän kanssaan telmiä ja olla. Noi murut on mulle tärkeintä tässä maailmassa ja teen heidän vuokseen ihan mitä vaan. Olen heille maailman paras äiti ja ylpeä sellainen.[/QUOTE]

Olen ihan samaa mieltä. :) Ikä ei vaikuta. Olisin samanlainen äitinä varmasti vaikka olisin saanut esikoisen esim... kymmenen vuotta myöhemmin. Ihmisenä tietysti kasvaa, mutta ne äitiyden "vaatimukset" voi täyttää minkä tahansa ikäinen äiti. :) Riittää että on Äiti. <3 Ei lasta äidin ikä kiinnosta, vaan äidin rakkaus! :)

Mistähän tollanen inho kumpuaa? Ehkä sun kannattais mennä juttelemaan jollekin? Mä itse koen että sun kaltaisen "aikuisen" naisen tulis jo olla empaattisempi ja kannustavampi nuorempia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;22495180:
Ookko sä napannu aamulla väärät lääkkeet?

Nuori äiti olis mun mielestä -20v...
Kyllä mua pidettiin VANHANA kun 21 olin esikon saadessani, nyt tulee 25v plakkariin ja kaks noita jo tuossa pyörii. Ehkä se riippuu mitä elämältä haluaa - mä oon bileeni ja kapakkaraissuni jo tehny...

älä viiti, kuka muka piti vanhana 21 vuotiasta?? ei varmasti kukaan, toihan on melkein teini vielä. ei varmasti kukaan vanhempi halua lapsensa vielä tuossa iässä tekevän lapsia!

Itse ajattelin aloittaa lapsien tekemisen "nuorena" koska se sopi elämäntilanteeseeni hyvin. Muutenkin koen järkeväksi tehdä lapset silloin kun se on terveydellisestikin järkevää eli ei niin, että vaihdevuodet kolkuttaa ovelle...

[QUOTE="hah";22495528]älä viiti, kuka muka piti vanhana 21 vuotiasta?? ei varmasti kukaan, toihan on melkein teini vielä. ei varmasti kukaan vanhempi halua lapsensa vielä tuossa iässä tekevän lapsia![/QUOTE]

Ehkä ne on lestoja tai jotain porukkaa, jossa eka lapsi saadaan 15-16-vuotiaana? :D

[QUOTE="hah";22495528]älä viiti, kuka muka piti vanhana 21 vuotiasta?? ei varmasti kukaan, toihan on melkein teini vielä. ei varmasti kukaan vanhempi halua lapsensa vielä tuossa iässä tekevän lapsia![/QUOTE]

Ei kukaan pidä vanhana 21-vuotiasta. Mua ei ainakaan haittais, vaikka mun lapset sitten tulevaisuudessa tekis lapset noin nuorena. Itse olen 21-vuotias ja toinen eli viimeinen lapsi tulossa. En ois halunnut tehdä lapsia yhtään myöhemmin.

[QUOTE="svea";22495272]Mutta mulla oli niin että kun olisin tarvinnut päivällä apua, oli mummo eli äitini aina töissä. :/ Aina päivisin, kun mies oli töissä, oli töissä myös mun vanhemmat. Jos ne olisi olleet eläkkeellä niin olisi päässeet auttamaan. Iltaisin en enää apua tarvinnut, kun mies oli kotona. Mutta olihan se kivaa että isovanhemmat tulivat silloin kylään. :) Eli on siinä puolensa, että tulee mummoksi "vasta" yli 60 vuotiaana! :) Ja todellakin useimmat sen ikäiset jaksaa hoitaa lastenlapsia vielä. :D[/QUOTE]

Minulla 3 lasta, ikää 26. Ja on aikanaan mukavaa saada lapsenlapsia, mutta en todellakaan ole mikään lastenhoitoautomaatti ja uskomatonta, että joku odottaa sellaista äidiltänsä :O Olen myöskin yh, eikä ole miestä auttamassa, enkä tarvitsekaan. Kyllä ihmisen pitää lapset hankkia vasta sitten, kun on heidät itse valmis hoitamaankin. Jos itselläni on joku pakollinen lääkärikäynti tai haluan vapaalle lähteä yksin, palkkaan lastenhoitajan. Toki jos minulla mummona joskus on aikaa, voin lapsiani silloin tällöin auttaa lastenhoidossa. Pääosin lasten aikuistuttua aion kuitenkin keskittyä omiin tarpeisiini ja voipa olla, että muutan ulkomaillekin joksikin aikaa, ainakin tulen paljon matkustelemaan. Ei ole siis mummu ihan joka viikko tai ehkä kuukausikaan lapsenlapsiaan hoitamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiteee;22495777:
Minulla 3 lasta, ikää 26. Ja on aikanaan mukavaa saada lapsenlapsia, mutta en todellakaan ole mikään lastenhoitoautomaatti ja uskomatonta, että joku odottaa sellaista äidiltänsä :O Olen myöskin yh, eikä ole miestä auttamassa, enkä tarvitsekaan. Kyllä ihmisen pitää lapset hankkia vasta sitten, kun on heidät itse valmis hoitamaankin. Jos itselläni on joku pakollinen lääkärikäynti tai haluan vapaalle lähteä yksin, palkkaan lastenhoitajan. Toki jos minulla mummona joskus on aikaa, voin lapsiani silloin tällöin auttaa lastenhoidossa. Pääosin lasten aikuistuttua aion kuitenkin keskittyä omiin tarpeisiini ja voipa olla, että muutan ulkomaillekin joksikin aikaa, ainakin tulen paljon matkustelemaan. Ei ole siis mummu ihan joka viikko tai ehkä kuukausikaan lapsenlapsiaan hoitamassa.

Etkö osaa lukea idiootti! Mä en ole pitänyt rakasta äitiäni minään automaattina vaan kerroin miten meillä on! Apua olisin joskus tarvinnut, eikä mun tarvitse sitä sulle puolustella, ja kyllä pärjäsin yksinkin eikä ole mikään ongelma. Ja äiti olisi halunnut auttaa mutta ei päässyt kun oli töissä. Häntä se harmittaa enemmän! Haluaisi olla enemmän lapsenlasten kanssa mutta ei ehdi. Jotkut mummot on sellaisia että HALUAA olla lasten kanssa! Uskomatonta ettei saa vastata ja kertoa omista kokemuksistaan ilman vittuilua. :O

Just joo. Itse olen 23 ja odotan esikoista enkä todellakaan ole liian nuori. Oma äitini on 48 ja tulossa ekaa kertaa siis mummoksi ja on iloinen asiasta :)

Musta olis ihan hirveää jos saisin esikoisen joskus 40-vuotiaana. Muut olisivat vanhempainilloissa nuoria ja ite olisin jo vanha. Ihanaa kun olen vasta kolmikymppinen kun lapsi menee kouluun.

Et niin todellakaan! ( siis ole liian nuori) . Oot samanikäinen kun minä kun omaa esikoistani odotin. Justiin hyvä ikä! Nyt menee kohta kouluun tää mun esikoinen. Onnellista odotusta!

[QUOTE="tiuhtiti";22495233]Ei oo sit oikeest ihmekkään kun saa paheksuvia katseita viedessään esikkoa eskariin ikää löytyy vasta se 27 ja kaikki muiden lasten vanhemmat ovat kyllä 30 paremmalla puolella jo. eräskin noin 50

Kyllä mä mielummin oon mummo 45 vuotiaana kuin hoidan esikoistani silloin. Voin halutessani hoitaa lapsenlapsia ja silti minulla on vapaus nauttia elämästä ja reissata ja nauttia elämästä siinnä vaiheessa.[/QUOTE]

Hehehe, toivottavasti ukkos on varakas, eikä sun tarvii käydä töissä...

Jos sä käyt (45-vuotiaana) töissä ja sulla on lomaa se 5 viikkoa vuodessa, niin siinähän ehdit nauttia vapaa-ajasta ja reissata, ja käytät kaiken liikenevän vapaa-ajan lastenlasten hoitamiseen. Sun eläkepäivät alkaa aikaisintaan 65-vuotiaana.
Ai niin, sorry, tällä palstalla mammojen ei tarvii mennä töihin, vaan ukko elättää

Kai sitä jokainen pukkaa mukuloita tuleen, kun siltä tuntuu ja jos kykenee ja haluaa. Varmaan minuakin moni luulee mummoksi (45v/8v) ja vastaavasti mä luulen joitain äitejä sisarukseksi. Omassa tuttavapiirissä olen noin keskimäärin 7v. vanhempi kuin muut äidit, tosin luonteeltani lapsellisempi ja itsekkäämpi. En mikään hohtoäiti.

Välillä pikkasen säälittää, kun lapsillani on vanhempi äiti kuin muilla (ehkä murkkuiässä ongelma) , kai ne sen kestää. Ja paras kaverini, jolla 21v. tyttö, ei suurin surminkaan halua mummoksi vielä, sitä ahistaa ajatuskin mummona olemisesta, ei se, että lapsensa sais vauvan.

Mut toistaalta kun parikymppisenä tekee eka sarjan, niin nelikymppisenä voi sit tehtä toisen. Se meiltä vanhoilta äideiltä ei onnistu.

Niin, ja meidän vanhojen äitien pitää elättää itsensä, kun miehet ei enää tämmöisä varttuneempia ruusuja elätä.

[QUOTE="vieras";22495108]Niin... Siinäpä se kysymys lyhykäisyydessään tulikin. Olenkohan jotenkin ahdasmielinen tai muuta, kun minua suorastaan ahdistaa ja ärsyttää jo pelkkä ajatus ihmisistä, jotka alkavat tehdä lapsia siinä kahdenkympin tienoilla? Tuttavapiiristäni löytyy äiti, joka sai esikoisensa puolitoista vuotta sitten 25 vuotiaana. Koskaan en ole ko ihmisestä erityisemmin pitänyt, mutta nyt lapsen syntymän jälkeen olen alkanut häntä suorastaan inhoamaan.. Tuntuu että koko homma on aivan luonnotonta. Naimissa tämä äiti on ollut lapsen isän kanssa jo 23 vuotiaasta asti, ei ole vaan ollut "valmis" siihen vanhemmuuteen kuin vasta nyt.

Olen itsekin jo 40 vuotias, ja odotan nyt kolmatta lastani. Esikoinen täyttää kesällä 5v, kakkonen on 2 v ja 8 kk. En siis itsekään mitenkään kovin nuori ollut kun esikkoa aloin odottamaan, mutta joku roti sentään! kyllä se lapsenteko pitää jättää kolmenkympinkriisin jälkeen, jos niitä meinaa kerran tehdä.[/QUOTE]

Kasvahan itsekin aikuiseksi ensin.
Ei tuollainen ole aikuisen ihmisen puhetta ollenkaan. Kuulostaa ihan epäkypsältä ja lapselliselta tuollainen luokittelu.

jos tämä nyt on totta ja olet tuota mieltä oikeasti, niin oletko ajatellut sitä että jos tuota asennettasi siirrät lapsillesi, niin on todellakin hyvin todennäköistä että esimerkiksi tämän kolmannen lapsesi lapset jää ilman isoäitiä? Tai olet todellakin 8-kymppinen kun hän saa lapsia, ja mitäpä sen ikäinen enää jaksaa lastenlasten kanssa tehdä...