Olenko ainoa jota nuoret äidit suorastaan inhottavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin... Siinäpä se kysymys lyhykäisyydessään tulikin. Olenkohan jotenkin ahdasmielinen tai muuta, kun minua suorastaan ahdistaa ja ärsyttää jo pelkkä ajatus ihmisistä, jotka alkavat tehdä lapsia siinä kahdenkympin tienoilla? Tuttavapiiristäni löytyy äiti, joka sai esikoisensa puolitoista vuotta sitten 25 vuotiaana. Koskaan en ole ko ihmisestä erityisemmin pitänyt, mutta nyt lapsen syntymän jälkeen olen alkanut häntä suorastaan inhoamaan.. Tuntuu että koko homma on aivan luonnotonta. Naimissa tämä äiti on ollut lapsen isän kanssa jo 23 vuotiaasta asti, ei ole vaan ollut "valmis" siihen vanhemmuuteen kuin vasta nyt.

Olen itsekin jo 40 vuotias, ja odotan nyt kolmatta lastani. Esikoinen täyttää kesällä 5v, kakkonen on 2 v ja 8 kk. En siis itsekään mitenkään kovin nuori ollut kun esikkoa aloin odottamaan, mutta joku roti sentään! kyllä se lapsenteko pitää jättää kolmenkympinkriisin jälkeen, jos niitä meinaa kerran tehdä.

[QUOTE="vieras";22495108]En siis itsekään mitenkään kovin nuori ollut kun esikkoa aloin odottamaan, mutta joku roti sentään![/QUOTE]

Hienosti jätit viestin "korjaamisen" kesken :)

eihän 25vee ole mitenkään erikoisen nuori äiti, ainakaan mun mielestä. Ihan en kyllä nyt saa kiinni ajatuksestasi, että mikä inhottaa jos lapset tekee silloin kun on vielä hedelmällisimmään. Itse mietin, että vieläkö jaksaisin toisen vauvan kanssa jos sen nyt yli kolmikymppisenä saisin. Esikoinen siis syntyi kun olin 29v.

Ookko sä napannu aamulla väärät lääkkeet?

Nuori äiti olis mun mielestä -20v...
Kyllä mua pidettiin VANHANA kun 21 olin esikon saadessani, nyt tulee 25v plakkariin ja kaks noita jo tuossa pyörii. Ehkä se riippuu mitä elämältä haluaa - mä oon bileeni ja kapakkaraissuni jo tehny...

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;22495180:
Ookko sä napannu aamulla väärät lääkkeet?

Nuori äiti olis mun mielestä -20v...
Kyllä mua pidettiin VANHANA kun 21 olin esikon saadessani, nyt tulee 25v plakkariin ja kaks noita jo tuossa pyörii. Ehkä se riippuu mitä elämältä haluaa - mä oon bileeni ja kapakkaraissuni jo tehny...

Kuka sua piti vanhana? :) Mua pidettiin nuorena samanikäisenä... :D

Ja tämä aloitus on varmaankin vaan vastaveto yhdelle toiselle keskustelulle, tuskin ap on tosissaan... :D

[QUOTE="vieras";22495193]ahdasmielinen joo, ja kateellinen..

Mä olen 45v kun mun kaikki 3 lasta on täysikäsiä. Sä olet siinä vaiheessa täys mummu.[/QUOTE]

Joo, mutta minä en ainakaan haluaisi olla isoäiti 45-vuotiaana. Aika kauheeta...

[QUOTE="vieras";22495193]ahdasmielinen joo, ja kateellinen..

Mä olen 45v kun mun kaikki 3 lasta on täysikäsiä. Sä olet siinä vaiheessa täys mummu.[/QUOTE]

Tuo "vanhojen" äitien hakkuminen on yhtä paskaa kuin nuorien. :/ Sitä paitsi, tuskin ne on nuorille äideille kateellisia, miksi olisi. :) Sen enempää kuin nuoret niille jotka "tekee" lapset vanhempana. :) Olisi varmaan monet niistä jopa onnistuneet tekemään lapset nuorina jos olisi halunneet... :D Mutta ne jotka on kärsineet lapsettomuudesta, ajattele tuo kommenttisi miten tuo satuttaa niitä. :(

Ei mua kukaan arvostellut kun sain esikoisen "nuorena" vaikka nuoreksi sanoivat, ei se haitannut kun ei pahalla sanoneet. :)

Ei oo sit oikeest ihmekkään kun saa paheksuvia katseita viedessään esikkoa eskariin ikää löytyy vasta se 27 ja kaikki muiden lasten vanhemmat ovat kyllä 30 paremmalla puolella jo. eräskin noin 50

Kyllä mä mielummin oon mummo 45 vuotiaana kuin hoidan esikoistani silloin. Voin halutessani hoitaa lapsenlapsia ja silti minulla on vapaus nauttia elämästä ja reissata ja nauttia elämästä siinnä vaiheessa.

[QUOTE="vieras";22495210]Joo, mutta minä en ainakaan haluaisi olla isoäiti 45-vuotiaana. Aika kauheeta...[/QUOTE]

Miksi se olisi kauheaa?

Eihän se sitä tarkoita, että sä näytät mummulta vaikka laspsenlapsia olisikin. Musta se olis ihanaa, jaksaisi täysillä olla apuna vielä pitkään. :)

[QUOTE="tiuhtiti";22495233]Ei oo sit oikeest ihmekkään kun saa paheksuvia katseita viedessään esikkoa eskariin ikää löytyy vasta se 27 ja kaikki muiden lasten vanhemmat ovat kyllä 30 paremmalla puolella jo. eräskin noin 50

Kyllä mä mielummin oon mummo 45 vuotiaana kuin hoidan esikoistani silloin. Voin halutessani hoitaa lapsenlapsia ja silti minulla on vapaus nauttia elämästä ja reissata ja nauttia elämästä siinnä vaiheessa.[/QUOTE]

Jaa, siis et osaa nauttia elämästä ja reissata lapsen kanssa yhdessä vai? Aika kauheeta, että ihmiset vain odottavat lasten tulevan täysi-ikäisiksi, jotta mamma pääsee jonnekkin turkkiin vähän revittelemään....

Eikö lapsi ole osa sinun elämää niin arjessa kuin myös lomamatkoillakin?!

[QUOTE="vieras";22495210]Joo, mutta minä en ainakaan haluaisi olla isoäiti 45-vuotiaana. Aika kauheeta...[/QUOTE]

Mikä siinä on kamalaa? Melko huono itsetunto saa olla, jos tuollaisesta kärsii.
Onhan se toki siltä kannalta ikävämpää, että isovanhemmalla ei ehkä ole yhtä paljon aikaa touhuta lapsenlapsen kanssa,koska on itsekin vielä työelämässä.
Toisaalta taas, ei monilla eläkeläisilläkään ole sitä aikaa yhtään enempää kun on niin paljon harrastuksia ja menoja.
50-vuotias isovanhempi nyt ainakin jaksaa paljon paremmin ja ehtii todennäköisemmin nähdä myös lapsenlapsensa aikuistumisen,valmistumisten ja ehkäpä vielä lapsenlapsenlapsetkin!
Samaa ei voi välttämättä sanoa naisesta,joka tulee mummoksi 60-70-vuotiaana.. :)

Just joo. Itse olen 23 ja odotan esikoista enkä todellakaan ole liian nuori. Oma äitini on 48 ja tulossa ekaa kertaa siis mummoksi ja on iloinen asiasta :)

Musta olis ihan hirveää jos saisin esikoisen joskus 40-vuotiaana. Muut olisivat vanhempainilloissa nuoria ja ite olisin jo vanha. Ihanaa kun olen vasta kolmikymppinen kun lapsi menee kouluun.

[QUOTE="vieras";22495236]Miksi se olisi kauheaa?

Eihän se sitä tarkoita, että sä näytät mummulta vaikka laspsenlapsia olisikin. Musta se olis ihanaa, jaksaisi täysillä olla apuna vielä pitkään. :)[/QUOTE]

Mutta mulla oli niin että kun olisin tarvinnut päivällä apua, oli mummo eli äitini aina töissä. :/ Aina päivisin, kun mies oli töissä, oli töissä myös mun vanhemmat. Jos ne olisi olleet eläkkeellä niin olisi päässeet auttamaan. Iltaisin en enää apua tarvinnut, kun mies oli kotona. Mutta olihan se kivaa että isovanhemmat tulivat silloin kylään. :) Eli on siinä puolensa, että tulee mummoksi "vasta" yli 60 vuotiaana! :) Ja todellakin useimmat sen ikäiset jaksaa hoitaa lastenlapsia vielä. :D

Sitten kun mun äiti todennäköisesti pääsee eläkkeelle, on mun lapset jo aikuisia! :O Ihan omituista kuvitella... Tuli vaan mieleen. :D Nyt on onneksi viel pieniä, vaikkei vauvoja. :)