Olenko ainoa jota iäkkäät äidit suorastaan inhottavat?

• Viestiketjun aloittaja nyt ahdistaapi
  • Ensimmäinen viesti
mie
En jaksanut lukea koko ketjua mutta ajattelin kommentoida ap:n kirjoitusta sen verran että et ehkä ap tiedä koko totuutta. ovathan he voineet toivoa ja yrittää lasta jo pitkäänkin. Kaikille sitä ei välttämättä halua kertoa kipeää totuutta vaan peittää asian ohittamalla asian toteamalla esim ettei vielä ole lasten aika vaan pitää sitä ja tätä ensin ennen lapsia..
itse olin 21v kun lapsi sai luvan tulla. Lopulta, vuosia kestäneiden hedelmöityshoitojen avulla, sain lapsen ollessani 34v. Jälkeen päin ajattelen, että se oli minulle paljon parempi ikä tulla äidiksi kuin jos olisin saanut lapsen 21v iässä. Olisin ollut vielä ihan kakara itsekin. nyt olen lapselleni takuulla paljon parempi äiti kuin olisin silloin ollut!

omg
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja kodin hengetär:
Mun mielestä alle kolmikymppisenä ei paljon kannata lapsia hankkia.
:LOL: Ja toinen ääripää. Voi että täällä on outoa porukkaa.
Niinpä. Ihme sikisijöitä tämä koko ketju täynnä. Haukutaan niin vanhat kuin nuoretkin, katsokaa peiliin! HUOH

äiti 38vee
Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti38 veee:
Ja minnuu ärsyttää ahdasmieliset ihmiset, joiden sievään pieneen nuppiin ei mene, että elämä kulkee ihmisillä eri latuja myöten ja että samaa kaavaa ei kaikkien tarvitse toistaa!

Missä laissa lukee, että lapset pitää olla tavalla tai toisella hankittu johonkin tiettyyn ikään mennessä tai että jokin ikä on tietty rajapyykki johonkin hommaan?

Lapsia on tehty maailmansivu niin kauan kuin vehkeet on pelittänyt ja Luoja suonut! Samoin on ammatinvalinnan ja -vaihdoksen kanssa.

Nykyajan 4-kymppinen ei ole fyysisesti eikä psyykkisesti mikään ikälopp.....no kyllä teidän nuorempienkin ajatukset muuttuu, kun 4-kymppinen lähestyy!!
hyvä äiti38 :D :wave:
näinhän se on kuten mainitset "Lapsia on tehty......"
Nooh....saatu sitten...mutta kyllä niitä toiset joutuu ihan tekemällä tekemään. Niin ennen kuin nykyäänkin.
Kun ei ollut ehkäisyä, niin tekemäänhän sen muksun joutui, jos mies raskaaksi saattoi. Halusi lasta tai ei. Ja jos nykyään ei raskaaksi toiveistaan ja yrityksistä huolimatta tule, niin tekemällähän se lapsi tehdään.

Osa omistani on nimenomaan TEKEMÄLLÄ tehty ja jo alle 30-vuotiaana. Ja yli 30-vuotiaana SAAMISTANI olen myös todella onnellinen!

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti38 veee:
Ja minnuu ärsyttää ahdasmieliset ihmiset, joiden sievään pieneen nuppiin ei mene, että elämä kulkee ihmisillä eri latuja myöten ja että samaa kaavaa ei kaikkien tarvitse toistaa!

Missä laissa lukee, että lapset pitää olla tavalla tai toisella hankittu johonkin tiettyyn ikään mennessä tai että jokin ikä on tietty rajapyykki johonkin hommaan?

Lapsia on tehty maailmansivu niin kauan kuin vehkeet on pelittänyt ja Luoja suonut! Samoin on ammatinvalinnan ja -vaihdoksen kanssa.

Nykyajan 4-kymppinen ei ole fyysisesti eikä psyykkisesti mikään ikälopp.....no kyllä teidän nuorempienkin ajatukset muuttuu, kun 4-kymppinen lähestyy!!
Samoin täällä! En ymmärrä hoitoja, jos on jo aiempia lapsia ja uusi parisuhde vaatisi sinettiä. Se ei ole normaalia, parisuhde ei vaadi sellaista. Mutta jos lapsi on tullakseen vanhemmalla iällä, kuka voi sanoa, ettei hänen ole oikeutta syntyä? Ei kanttini kestäisi, en ole Jumala. Nimim. kokemusta on.

Joo
Ap: osoitat mielipiteelläsi kypsymättömyyttä, suvaitsemattomuutta, kapeakatseisuutta ja suoranaista tyhmyyttä!!! Toivottavasti elämä vielä sinuakin opettaa ja putoat kipeästi persuksillesi omahyväisestä korkeudestasi.
Elämä yleensä opettaa kovalla kädellä niitä jotka tuomitsevat toisia eli vielä sinuakin osuu omaan nilkkaan nuo mielipiteesi ja typerä asenteesi. Surullista että lapsillasi on noin empatiakyvytön ja ahdasmielinen äiti!

Järki käteen
Alkuperäinen kirjoittaja nyt ahdistaapi:
Niin... Naimissa tämä äiti on ollut lapsen isän kanssa jo 23 vuotiaasta asti, ei ole vaan ollut "valmis" siihen vanhemmuuteen kuin vasta nyt.
Lukekaapa kommentoijat nyt tämä ap:n aloitus uudelleen. Mistäs olikaan kyse??? Kyseinen nainen ei ollut "valmis äidiksi"ennen neljää kymppiä. Aika turhia kommentteja siis suurin osa. Älkää vetäkö hernettä heti nenään jos puhutaan yli nelikymppisistä äideistä!

Vasta 39 vee.
Niin... Siinäpä se kysymys lyhykäisyydessään tulikin. Olenkohan jotenkin ahdasmielinen tai muuta, kun minua suorastaan ahdistaa ja ärsyttää jo pelkkä ajatus ihmisistä, jotka alkavat tehdä lapsia vasta siinä neljänkympin tienoilla? Tuttavapiiristäni löytyy äiti, joka sai esikoisensa puolitoista vuotta sitten 39 vuotiaana. Koskaan en ole ko ihmisestä erityisemmin pitänyt, mutta nyt lapsen syntymän jälkeen olen alkanut häntä suorastaan inhoamaan.. Tuntuu että koko homma on aivan luonnotonta. Naimissa tämä äiti on ollut lapsen isän kanssa jo 23 vuotiaasta asti, ei ole vaan ollut "valmis" siihen vanhemmuuteen kuin vasta nyt.

Olen itsekin jo 29 vuotias, ja odotan nyt kolmatta lastani. Esikoinen täyttää kesällä 5v, kakkonen on 2 v ja 8 kk. En siis itsekään mitenkään kovin nuori ollut kun esikkoa aloin odottamaan, mutta joku roti sentään! kyllä se lapsenteko pitää ennen kolmenkympinkriisiä aloittaa jos niitä meinaa kerran tehdä.
Kamala kun ap on vanha. Jo 29 vee. Vastaan sinulle, kyllä olet ahdasmielinen. Jos ihminen on tullut raskaaksi, niin miten se voi olla luonnotonta? Kyllä sä sen sitten huomaat kun olet hieman "vanhempi", että asiat ei aina ole niin mustavalkoisia...

Vasta 39 vee.
Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen:
Niin... Naimissa tämä äiti on ollut lapsen isän kanssa jo 23 vuotiaasta asti, ei ole vaan ollut "valmis" siihen vanhemmuuteen kuin vasta nyt.
Lukekaapa kommentoijat nyt tämä ap:n aloitus uudelleen. Mistäs olikaan kyse??? Kyseinen nainen ei ollut "valmis äidiksi"ennen neljää kymppiä. Aika turhia kommentteja siis suurin osa. Älkää vetäkö hernettä heti nenään jos puhutaan yli nelikymppisistä äideistä!
Mistä se ap tietää onko asia näin. Helposti lapsettomuushoidoissa olija selittää tuolla "en ollut valmis" verukkeella asian, jota ei halua kaikkien kanssa jakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen:
En siltikään ymmärrä, yhtään, miksi ap niin kovasti kammoksuu ko. naisen äitiyttä, miksi se on luonnotonta, miksi hän on alkanut inhoamaan naista nyt kun tällä on lapsi.
Kuulostaa siltä, ettei ko. naisella ole ongelmaa, vaan ongelma on ihan jollain toisella.

mutseliini
Minua iäkkäät äidit eivät inhota, mutta kyllä olen jotenkin "huvittunut" tai miten sen nyt ilmaisisin...en välttämättä halua olla tekemisissä iäkkäiden äitien kanssa. Tämä sen vuoksi koska minulla on sellainen kokemus ns. kypsällä iällä äideiksi tulleista, että ovat "besserwissereitä" kaikessa (mm. lapsenhoidossa), koska "heillä sitä elämäkokemusta löytyy"!

vieras
Ihmekös kun itse olen mietiskellyt ihan tosissani, että olenko liian vanha saamaan toisen lapsen. Olen sentään 35 ja melkein mummoiässä. Kun on ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka varmaan ajattelevat, että mitä toikin vanhus meni lapsia tekemään. Pitäisköhän jättää tekemättä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmekös kun itse olen mietiskellyt ihan tosissani, että olenko liian vanha saamaan toisen lapsen. Olen sentään 35 ja melkein mummoiässä. Kun on ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka varmaan ajattelevat, että mitä toikin vanhus meni lapsia tekemään. Pitäisköhän jättää tekemättä?
Mä täytän tänä vuonna 31 enkä todellakaan ajatellut neljän vuoden päästä olla melkein mummuiässä.

Siis
Järkyttävää kun nuoret ihmiset ovat noin suvaitsemattomia ja ahdasmielisiä ja muka mummuiässä 35 - vuotiaina. Aira Samulinkin on monta kertaa nuorempi mieleltään kuin te!!!!

vanha äiti
Tuota yökötystä en varsinaisesti ymmärrä, mutta ns. vanhoja äitejä vastaan olen aina ollut minäkin- nuorena.

Silloin himpan päälle 20 v oli suunnitelmat selkeät; kaksi lasta, koira, kivitalo Espoosta *wirn*.

Mutta kas kun tämä maailma ei toimi suunnitelmien mukaan. Jossain vuosien saatossa minulle sitten kerrottiin että raskaus on todella epätodennäköinen - Lähes mahdoton.
Joten se niistä unelmista ja ajatuksista. Mitäpä sitä ehkäisyäkään käyttämään kun ei lapsia tule. Eikä tarvittu ehkäisyä sen jälkeen kun 25 täytti.

Ei tullut lasta 2-kymppisenä, ei tullut 3-kymppisenä, kerkesin sitä neljäkymppiäkin täyttää. Mutta kas kummaa, maailma päätti toisin; huomasinkin olevani raskaana.

Olisiko siis pitänyt tehdä abortti koska olin "liian" vanha? Huh, kerkesinhän täyttämään 41 ennen lapsen syntymää.

Kyllä mä kuitenkin kaikesta huolimatta uskon että olen tähän asti ollut parempi äiti nyt iäkkäänä kuin olisin silloin ollut nuorempana. Ja ei, en tarkoita että nuoret äidit olisivat huonompia, taikka vanhat parempia. Puhun nyt vain itsestäni.

Lapseni on nyt 5 vuotta ja joka päivä olen onnellinen että olen vihdoin ja viimein saanut kokea näin suuren ihmeen.

Joten yököttele sinä ap. ihan rauhassa, mä nautin lapsestani

Mari
En valitettavasti ehdi lukea koko ketjua, mutta siis ap:lle sanon, että olet kyllä ahdasmielinen!

"lapsenTEKO" aloitettava silloin ja silloin...*itustako sinä tiedät milloin tämä pariskunta on "aloittanut" lapsesta HAAVEILEMISEN ja SUUNNITTELEMISEN...ehkä he ovat vaikka joutuneet turvautumaan hedelmöityshoitoihin, jotka ovat raskaita ja kalliita!!!
Ja toisekseen....kaikki eivät vain TEE lapsia, toiset SAA niitä ja silloin he osaavat heitä arvostaa ja myös muitakin ihmisiä, erilaisia ihmisiä...

Voi uskon, kuinka helpottunut tuo pariskunta on mikäli et heihin enää yhteydessä olisikaan...kai vihaat heidän lastakin?

Yhteistyössä