Olenko ainoa, jota ärsyttää miehen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka.

Vieras
4-vuotias tyttö tulee viikonlopun viettoon tai yökylään loma-aikoina, ja meillä muuttuu meno kuin taikaiskusta. Tyttö ei ole koskaan esim. puhunut minulle tai kuulteni - kun olen paikalla hän kuiskaa isälleen asiansa. Mies sallii tällaisen käytöksen, joten hänen syynsähän se on. Mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu mm. se että seurassa ei kuiskita. Kun tyttö tulee meille hänen pitää saada istua auton etupenkillä, jolloin minun paikkani onkin takapenkillä - nöyryyttävää.

Lähtökohta ei ollut tämä - minulla on monta itselleni tärkeää sukulaislasta, joiden kanssa keskustelu ja kanssakäyminen (tulevat hoitoon usein yms.) sujuu mutkattomasti. Jopa 2-vuotiaan kanssa keskustelu sujuu paremmin kuin tämän nelivuotiaan. Itse yritin aikani, mutta mieheltä ei tukea tullut, joten annoin olla.

Onko muita, joita ärsyttää miehen lapsi, miten olette tästä päässeet yli?

Voi ***** kyllä ****ttaa. :kieh:
Kakara kuriin, EI OLE SUN PAIKKAS OLLA NELIVUOTIAAN RÄKÄNOKAN SIJASTA TAKAPENKILLÄ.
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta toi on niin tyypillistä.
Ja seurassa tosiaan EI kuiskita, oli asia sit minkälainen tahansa, kertos vaikka sitten kun on kaksin sen kanssa jolle asian halajaa kertoa.

oletko sanonut miehelle tästä?
siis että et hyväksy tuollaista toimintaa..
lapsi istuman takapenkille jossa on a) turvallisempaa tuon ikäisen istua ja b) sun ei tarvitse lapsen takia paikasta luopua

seurassa kuiskiminen on epäkohteliasta joten sitäkään ei tarvitse hyväksyä

No mua ei ainakaan ärsytä sun miehen lapsi, kun en häntä tunne ;D

...Mut tmmärrän kyllä hyvin et sua ärsyttää. Ärsyttäisi muakin, jos olisin sinä. Ärsyttäisi siinä määrin, että nostaisin kissan pöydälle ja tekisin asian miehen kanssa selväksi.

Äitipuolet ovat hyviä, ja menevät katsomaan sinne peiliin ensin. Ja sitten keskustelkaa miestenne kanssa - asiallisesti.

Ja muistakaa, että kyseessä on lapsi (oli miten ärsyttävä tahansa niin hän on lapsi, joka aivan varmasti vaistoaa vihanne ja inhonne).

Voi ***** kyllä ****ttaa. :kieh:
Kakara kuriin, EI OLE SUN PAIKKAS OLLA NELIVUOTIAAN RÄKÄNOKAN SIJASTA TAKAPENKILLÄ.
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta toi on niin tyypillistä.
Ja seurassa tosiaan EI kuiskita, oli asia sit minkälainen tahansa, kertos vaikka sitten kun on kaksin sen kanssa jolle asian halajaa kertoa.

Heillä kyllä on kahdenkeskistäkin aikaa, siitä ei ole kyse. Harrastan lähes päivittäin, joten salaisuuden tyttären ja isän välillä voidaan jakaa ja kuiskutella silloin. Tuo supattelu on vallankäyttöä. Tyttö TIETÄÄ ettei se ole kaunista eikä ok, mutta koska isänsä sen sallii niin jatkaa samaa rataa. Henkilökohtaisesti tekisi mieli sanoa molemmille, että ei mua noi jutut kiinnosta, mutta tuo supattelu on tahallista ärsyttämistä, joten LOPETTAKAA.

Sä oot tuossa suhteessa se aikuinen joten kato peiliin. Jos lapsi kuiskaa isälleen se tarkoittaa sitä että lasta ujostuttaa eikä että olisi töykeä. Sehän on pikkulapsi vielä. ET ota lasta huomioon ja lapsi kyllä vaistoaa sun asenteen häntä kohtaan

[QUOTE="sasa";23109633]Hmm.. niin ja täällähän ei saa höyryjä päästellä.. koskaan ;)[/QUOTE]

Vaikka päästelisi vain täällä, lapsi vaistoaa inhon silti. Ja ehkä siksi tekee niin kuin tekee. Ja koska ilkeät äitipuolet ei ole mikään pelkkä legenda, on hyvä täälläkin vähän muistutella naisia siitä mitä voivat miestensä lapsille aiheuttaa.

[QUOTE="gen";23109603]Sä oot tuossa suhteessa se aikuinen joten kato peiliin. Jos lapsi kuiskaa isälleen se tarkoittaa sitä että lasta ujostuttaa eikä että olisi töykeä. Sehän on pikkulapsi vielä. ET ota lasta huomioon ja lapsi kyllä vaistoaa sun asenteen häntä kohtaan[/QUOTE]

Kuules gen - lapset ymmärtää harvinaisen hyvin mikä ärsyttää ja mikä ei. Jos väität muuta niin sulla ei ole lapsista mitään kokemusta. Kyllä nelivuotias tietää mistä narusta vetää jos haluaa ärsyttää tai provosoida.

Heillä kyllä on kahdenkeskistäkin aikaa, siitä ei ole kyse. Harrastan lähes päivittäin, joten salaisuuden tyttären ja isän välillä voidaan jakaa ja kuiskutella silloin. Tuo supattelu on vallankäyttöä. Tyttö TIETÄÄ ettei se ole kaunista eikä ok, mutta koska isänsä sen sallii niin jatkaa samaa rataa. Henkilökohtaisesti tekisi mieli sanoa molemmille, että ei mua noi jutut kiinnosta, mutta tuo supattelu on tahallista ärsyttämistä, joten LOPETTAKAA.

No ei todellakaan 4-vuotias supattele sitä varten, että haluaa ärsyttää! Oma 4-vuotiaani supattelee sitä varten, että se on kivaa, kuuluu ikään.

Sä kuvittelet nyt, että lapsi on pieni aikuinen, joka juonii ja ymmärtää asioita. Pienet lapset suhtautuvat valtapeleihin samalla tavalla kuin eläimet, ei niin kuin aikuiset.

Mä en jaksa uskoa, että 4v jaksaisi järjestelmällisesti ja jatkuvasti kuiskia sua ärsyttääkseen. Ehkä ennemminkin vaistoaa sun asenteen häntä kohtaan ja "pelkää" tms.

Kuules gen - lapset ymmärtää harvinaisen hyvin mikä ärsyttää ja mikä ei. Jos väität muuta niin sulla ei ole lapsista mitään kokemusta. Kyllä nelivuotias tietää mistä narusta vetää jos haluaa ärsyttää tai provosoida.

Kuules ao cho - 4-vuotiaat lapset ärsyttävät näyttämällä toiselle kieltä tai nimittämällä pyllyreiäksi. Toisten sanomisten toistaminenkin on heille vielä liian monimutkaista...

Vaikka päästelisi vain täällä, lapsi vaistoaa inhon silti. Ja ehkä siksi tekee niin kuin tekee. Ja koska ilkeät äitipuolet ei ole mikään pelkkä legenda, on hyvä täälläkin vähän muistutella naisia siitä mitä voivat miestensä lapsille aiheuttaa.

Miten itse toimisit kuvaamassani tilanteessa? Mitä sanoisit lapselle kun hän esim. supattelee tai vaatii päästä sinun paikallesi etupenkille autossa?

Minusta on aika typerää lasta pistää pelinappulaksi, jos aikuisessa on vikaa. Miksi ette keskustele näistä miehesi kanssa? Sano miehellesi, että tilanne loukkaa sinua, jos ei sitä ole itse tajunnut.

Eipäs, vaan harvinainen totuudenmukainen kommentti.

Totuudenmukainen? Sinä ilmeisesti tunnet nämä kyseiset ihmiset, koska pystyt totuudesta puhumaan.

Lapsen, eikä varsinkaan miehen, käytös ole hyväksyttävää. En tiedä tästä äitipuolesta, koska en tunne kuten Phoebsi tuntee, onko hänen käytöksessään vikaa, mutta ainakaan tuollaista käytöstä en hyväksyisi itselleni omassa kodissani. Phoebsi varmaan hyväksyisi. (Ai niin, sähän et tietenkään olis noin huono äitipuoli kuten ap.)

Niin, JOS. Tietäähän aikuisetkin mikä ärsyttää ja provosoi, mutta se EI tarkoita että kummatkaan tekisivät kaiken ärsyttävän ja provosoivan tahallaan pahat mielessä...

[QUOTE="suski";23109694]Kuules ao cho - 4-vuotiaat lapset ärsyttävät näyttämällä toiselle kieltä tai nimittämällä pyllyreiäksi. Toisten sanomisten toistaminenkin on heille vielä liian monimutkaista...[/QUOTE]

Mun 2-vuotias poika ärsyttää 5-vuotiasta isosiskoaan matkimalla kaiken, mitä tämä sanoo...

Miten itse toimisit kuvaamassani tilanteessa? Mitä sanoisit lapselle kun hän esim. supattelee tai vaatii päästä sinun paikallesi etupenkille autossa?

Ensiksikin puhuisin miehen kanssa asiat halki, poikki ja pinoon. Ja sopisin hänen kanssaan pelisäännöt, ja ehkä ihan vähän (!!) asettuisin siihen lapsen asemaan ja yrittäisin miettiä hänen kannaltaan asioita.

Ja Jaanalle:

Mistäs minä tiedän ap:n elämästä muuta, kuin sen minkä hän tuolle ylle kirjoitti, ja sen mukaan sitten vastaan mitä vastaan. Jos ap:ta kovastikin ärsyttää miehen lapsi, niin kyllä lapsi sen vaistoaa... ja ehkä siksi toimii noin. Joko ärsyttääkseen, joko pelosta, tai sitten on vain lapsi jolle se on kiva hetki isän kanssa olla siinä etupenkillä ja kuiskutella.

Ap ja miehensä ovat aikuisia, joiden kuuluisi toimia sen mukaan. Jos ap jää takapenkille kiukuttelemaan kuin pikkutyttö niin mitä lapsen pitäisi siinä tilanteessa tehdä? Ottaa aikuisen rooli? :D