Olenko ainoa jonka ihannepaino ja -mitat ovat keskitasopalstalaisen mielestä läskin mitat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kujakatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kujakatti

Jäsen
01.02.2008
160
0
16
Siis itse olen 165 cm pätkä ja pidän itselleni ihannepainona 60-65 kg. En haaveilekaan teinivuosieni mittoja ja kerran minulla on paino mennyt lähemmäs 50 kg ja silloin teki kroppa tenän. Menkat loppuivat vuosiksi vaikka kilot palasivatkin ja muutenkin en ollut ns. oma itseni.
Minä koen, että olen parhaimman näköinen yllämainituissa mitoissa enkä halua olla laihempi. Useinmiten mittaiseni ja 50 kg vaan painavat näyttävät tällä iällä jo vanhoilta rusinoilta. Ehkä vielä eri juttu vähän päälle parikymppisenä, mutta kun mittarissa ikää jo 30 paremmalla puolella niin ei näytä kyllä hyvältä.

Tällä palstalla vasta pyöriessä olen törmännyt asiaan, että noissa mitoissa minua pidetään lihavana!!
Onko muita jotka pitävät sellaista normaalia painoindeksin keskihujakoilla olevia mittoja parempina kuin siellä alarajalla tai jopa alipainosena?
Enkä oikeasti ole katellinen hoikille, siitä tämä ei johdu. Kuten sanoin, mun kroppa sairastuu alipainosta ja se on vielä minun mittaiselle monelle ihanne/normaalipaino.

Eikös se mene suurinpiirtein niin että ihannepaino on pituus-10 kg? Siis näin olen jostain joskus lukenut.

Itse taas kusisin hunajaa jos joskus vielä olisin pituus -5 kg. Niin olin joskus ja hyvältä näytin =) .

Tosin mä en niin jaksa noista kiloista kantaa huolta. Kyllä mä ihan pääni pystyssä pidän vaikka ylipainoa on n. 30 kg.

:wave: Just samat mitat! Paitsi nyt on vielä raskauskiloja vähän pudotettavana, mutta tuo on se mun normaalipaino ja siihen aion päästä pian tass takaisin. =)
Mä en ainakaan halua olla mikään laiha, siinä normaalipainon keskivaiheilla on paras! =)
Jos joku pitää läskinä niin ei kiinnosta, se kun ei pidä paikkaansa.

Joskus teininä sitä halus olla niiiin laiha mut ei enää.. ;)

Heh.

Se keskivertopalstalainen taitaa olla vaan luulijoiden päässä. Vaihteeksi kerran.

Kas, kun on OIKEASTI tyytyväinen omaan painoonsa, ei sille tarvitse hakea tälläisillä aloituksilla vahvistusta.

(anteeksi, puutun taas keran asiaan joka ei mulle tippaakaan kuulu)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eikös se mene suurinpiirtein niin että ihannepaino on pituus-10 kg? Siis näin olen jostain joskus lukenut.

Itse taas kusisin hunajaa jos joskus vielä olisin pituus -5 kg. Niin olin joskus ja hyvältä näytin =) .

Tosin mä en niin jaksa noista kiloista kantaa huolta. Kyllä mä ihan pääni pystyssä pidän vaikka ylipainoa on n. 30 kg.

Heh, eli siis minun ihannepainoni olisi 155 kg...

Itse olen 165 cm ja painan 64 kg ja minusta se on suht passeli. Ei toki haittaisi, jos pari kiloa lähtisi jotenkin itsekseen, mutta tässä painossa saan syödä hyvin ja herkutella ilman sen suurempia laihduttamisia ja se on oikein mukavaa ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Heh.

Se keskivertopalstalainen taitaa olla vaan luulijoiden päässä. Vaihteeksi kerran.

Kas, kun on OIKEASTI tyytyväinen omaan painoonsa, ei sille tarvitse hakea tälläisillä aloituksilla vahvistusta.

(anteeksi, puutun taas keran asiaan joka ei mulle tippaakaan kuulu)

En mä oikeastaan mitään vahvistusta hakenut. Olen sinut asian kanssa =) . Ainoa mitä tuli mieleen, että kysäisempä huvikseni onko kaltaisiani. Ja tämä ajatus tuli päähäni kun luin noita ketjuja normaalipainoisten laihdutuksesta yms.
Ja toki saat puuttua asiaan ;)

Jos ei lihaksia ole, niin toi paino on aika paljon, mutta "bodarille" taasen kevyt. Muutenkin toiset ovat kevyempi rakeisia kuin toiset. Mun mielestä jokaisen pitäisi verrata vain omaa painoaan, eikä toisten painoja keskenään.

Mulla on pituutta suunnilleen saman verran kuin sulla, painan 53-54 enkä haluais painaa kiloakaan enempää, mieluummin muutaman vähemmän. Juoksu-ym.liikunta on niin mukavaa kevyenä. Enkä näytä rusinalta vaan hoikanpuoleiselta.
Synnytyksen jälkeen olen ollut tuon 60 ja vähän päälle ja olo on ollut tukala. Oon kevytrakenteinen.

Jokaisella on varmaan omaan elämäänsä sopiva paino -riippuen niin paljon siitä mitä on tottunut tekemään, syömään jne. Siksi ei pidäkään vertailla itseään toisiin. Itse olen tyytyväinen normaalipainoon, jossa jaksan liikkua ja tehdä fyysisesti raskasta työtä. Raskaudet ovat jättäneet merkkinsä minuun ja maan vetovoimakin alkaa vastaanpanemisesta huolimatta tehdä tehtäväänsä. Kaikki vaatteet eivät istu, mutta voi olla etteivät ne istuisi 10kg laihempanakaan. Nuorena olin hyvin laiha ja kesämekon alta ei näkynyt muotoja, nyt näkyy ja tuntuu -ja toisaalta niistä ei kaikista haluaisikaan eroon. On ihan mukavaa omistaa rinnat ja lantio -eipähän minuun enää silikonia tarvitse pumpata.

Yhteistyössä