Olenko ainoa, jolla ei ole mammakavereita?

• Viestiketjun aloittaja kaverin kaipuu
  • Ensimmäinen viesti
kaverin kaipuu
En raskausaikana ajatellutkaan, että olisin voinut liittyä johonkin äitiverkkotoimintaan tms odottavien äitien juttuihin. Neuvolassa valmennuksissa meitä samoihin aikoihin synnyttäviä yritettiin vähän patistella tutustumaan toisiimme, mutta kukaan ei ollut oikein kiinnostunut...

Lapsen syntymän jälkeenkään en ole mihinkään varsinaiseen äiti-lapsi-toimintaan mennyt mukaan. Ja mammakavereita minulla on oikeastaan vain yksi, joka oli kaveri jo ennen kuin meillä oli lapsiakaan. Hänenkään kanssa emme tosin ole kauhean usein tekemisissä.

Rehellisesti sanottuna kaipaisin välillä vertaista seuraa ja joskus tukeakin. Mutta olen niin huono lähtemään mihinkään ja yleensäkin tutustumaan uusiin ihmisiin. Tai tuntuu, ettei kukaan halua tutustua minuun.

Miten saisin mammakavereita?

Maaria
Aivan kuin minun kirjoitukseni..Täällä kohtalotoverisi.Minullakaan ei ole yhtään ystävää,päivät käyvät pitkiksi..Sitä pitäis vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja vaikka leikkipuistossa mennä muille juttelemaan.Vaikeeta on..

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
No voisitkos ajatella, että löytäisit sellaisia vaikka tämän palstan kautta. Onhan tuolla noita etsin ystäviä ilmoituksia vaikka millämitalla tai laita itse sinne ilmoitus :)
Niin just, mä ainakin vastaisin sulle ilomielin=)
Rohkeasti vaan ilmotus tai etsit itseäsi kiinnostavan ilmoituksen mihin vastaat.

kaverin kaipuu
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria:
Aivan kuin minun kirjoitukseni..Täällä kohtalotoverisi.Minullakaan ei ole yhtään ystävää,päivät käyvät pitkiksi..Sitä pitäis vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja vaikka leikkipuistossa mennä muille juttelemaan.Vaikeeta on..
Tuntuu vaan, että jos esim. lenkillä tulee vastaan toinen mamma vaunuja työntäen niin vaan mulkoillaan toisiaan. Vaikka kuinka yritän ottaa hymyilevän ilmeen niin saa vastaukseksi kauhean murhaavan katseen :( Ja vasta tässä yhdessä ravintolassa lapseni osoitti kiinnostusta toista vauvaa kohtaan ja minä yritin hymyillä toisen vauvan äidille niin tämä vaan nyrpisti nokkaansa ja käänsi vauvansa muualle :(

ystävä
Hei sinä nimimerk. kaverin kaipuu... Mistäpäin olet??? Aivan samanlaisia ajatuksia täällä... näin aikuisiällä tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa saada ystäviä vaikka haluaisikin...

kaverin kaipuu
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
Hei sinä nimimerk. kaverin kaipuu... Mistäpäin olet??? Aivan samanlaisia ajatuksia täällä... näin aikuisiällä tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa saada ystäviä vaikka haluaisikin...
Pohjoisesta, tai täältä Oulun lähettyviltä... en kehtaa ihan tarkasti kertoa.... :(

Maaria
Alkuperäinen kirjoittaja kaverin kaipuu:
Tuntuu vaan, että jos esim. lenkillä tulee vastaan toinen mamma vaunuja työntäen niin vaan mulkoillaan toisiaan. Vaikka kuinka yritän ottaa hymyilevän ilmeen niin saa vastaukseksi kauhean murhaavan katseen :( Ja vasta tässä yhdessä ravintolassa lapseni osoitti kiinnostusta toista vauvaa kohtaan ja minä yritin hymyillä toisen vauvan äidille niin tämä vaan nyrpisti nokkaansa ja käänsi vauvansa muualle :(
Niin tuntuu kyllä tutulta..Ei saa oikein kontaktia muihin mammoihin.Tuntuu että kaikki arvostelee jne.vaikehan se on tuntemattomalle mennä juttelemaan..ja itse kun on vielä sen tyylinen että ei oikein tiedä että mitä sanois..Jos oisit täältä suunnalta niin saisit minusta kaverin :) Harmi vaan että ne jotka kaipaavat ystävää niin ne on eripuolelta suomea yleensä..

Mie vaan
Ei minulla ollut mitään erityisiä mammakavereita, vain ne samat kaverit, jotka minulla oli ennenkin. Osalla lapsia ja osalla ei. Okei, tekstailin silloiin tällöin yhden työkaverin kanssa, joka jäi mammalomalle samoihin aikoihin - ehkä hän oli sitten se "mammakaveri".

Minä olin niin vähän aikaa kotona, että anopin seura riitti mulle. Mutta muuten olisin lähtenyt johonkin aktiviteettiin mukaan: vauvauinti/muskari/avoin päiväkoti. Eikun juttelemaan leikkikentällä niitä näitä rohkeasti.

Maaria
Ja joillakin sitten on ystäviä ihan älyttömästi,sellaisen kanssa mua ei niin houkuta tapailla..aika outoa,mutta haluaisin sellaisen ystävän jolla ei olis hirveetä ystävä paljoutta.

kaverin kaipuu
Niin tuntuu kyllä tutulta..Ei saa oikein kontaktia muihin mammoihin.Tuntuu että kaikki arvostelee jne.vaikehan se on tuntemattomalle mennä juttelemaan..ja itse kun on vielä sen tyylinen että ei oikein tiedä että mitä sanois..Jos oisit täältä suunnalta niin saisit minusta kaverin :) Harmi vaan että ne jotka kaipaavat ystävää niin ne on eripuolelta suomea yleensä..
Juu, minäkin sen tyylinen, etten oikein tiedä miten esim. keskustelun aloitan. Ja tuo just, että tuntuu, että kun on niin erilaisia tapoja kasvattaa/hoitaa lasta niin herkästi sitten arvostellaan toisen tapaa tai käsitetään toisen sanomiset arvosteluksi :(

tulin just
Ai.. no vähän liian kaukaa.. Itsekkin yritän ottaa joskus kontaktia ja hymyillä muille mammoille jotka lasten kanssa liikenteessä mutta eipä ole vielä tullut vasta hymyä...

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
No voisitkos ajatella, että löytäisit sellaisia vaikka tämän palstan kautta. Onhan tuolla noita etsin ystäviä ilmoituksia vaikka millämitalla tai laita itse sinne ilmoitus :)
missä?
Siis tuolla missä näet kaikki erio osiot. Alimpanahan on tuolla ne kolme osioo missä on nuita ilmoituksia. Itsekkin sieltä löysin ilmoituksen mihin vastasin ja tässä ollaan sitten tutustuttu :)

sama täällä
Munkin oli pakko kirjoittaa, kun ihan samanlaisia ajatuksia on päässä. Itse olen ryhdistäytynyt sen verran, että olen käynyt 4 kertaa paikallisessa MLL: n perhekerhossa. Ihan kivaa joo on ollut, mutta siellä oli ihan niin kuin arvelinkin (pienen paikkakunnan kiroja), että kaikki tuntee toisensa vuosien takaa ja ovat ystäviä myös vapaa-ajalla. En oikein pääse sisään niiden juttuihin. Ja lisäksi muilla on useita lapsia ja mulla vain yksi (olen jo 30+), joten en oikein löydä vertais-seuraa heistä, kun itseä vielä ihmetyttää kaikki lasten touhut, ja he ovat jo kokeneet kaiken :)

Harmi että asutaan niin kaukana toisistamme, me ollaan Hämeestä.

Mullaki ainoat kaverit (miehen sukulaisia suurinosa) jäi rovaniemelle kun muutettiin helsinkiin...Ja alkaahan tää yksin olo vähän tympässä pitemmän päälle....

Ja olen sen verran ujo etten mihinkään isoihin mamma tapaamisiiin uskalla mennä :headwall:

Yhteistyössä