Olenko ainoa joka ostaa valmiit laatikkoruuat jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on muutakin tekemistä kun nystävä laatikoiden kanssa. Mä vihaan kokkaamista ja joku perunalaatikon tekeminen ei edes käy mun mielessäni - ostan valmiina siis.

No tuskinpa olet. On siinä joulupöydän valmisteluissa muutoinkin sitä puuhaa, niin miksi vielä ottaa hösseleitä laatikkoruokien tekemisestä, kun ihan valmiinakin saa hyvää pöytään. Ja - jos tahtoo - niin saahan niitäkin sitten laitettua paremmin vielä omaan suuhunsa maistuviksi :)...

Mä ruukaan tehdä ton perunalaatikon kyllä mutta lanttu- ja porkkanalaatikot hommaan valmiina - niitä kun ei muutenkaan mene meidän ruokakunnassa.

Meillä aika vaatimaton joulupöytä laatikot,kinkku,silliä ja lohta,rosollia ja vihreä salaatti. Jälkkäriksi on aina kahvi ja tortut ja piparit ja konvehdit.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";27081498]Meillä aika vaatimaton joulupöytä laatikot,kinkku,silliä ja lohta,rosollia ja vihreä salaatti. Jälkkäriksi on aina kahvi ja tortut ja piparit ja konvehdit.[/QUOTE]

Eikö teillä ole jäästä veistettyä joutsenta joulupöydässä eikä kokonaista possua, jolla on punainen omena suussa? Miksei ole? Onko joskus kuitenkin ollut tai onko joskus tuonnempana kuitenkin?

[QUOTE="vieras";27081508]Eikö teillä ole jäästä veistettyä joutsenta joulupöydässä eikä kokonaista possua, jolla on punainen omena suussa? Miksei ole? Onko joskus kuitenkin ollut tai onko joskus tuonnempana kuitenkin?[/QUOTE]

Ei ole tuommoisia eikä tule,meillä riittää ihan hyvin tällainen joulupöytä.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";27081541]Ei ole tuommoisia eikä tule,meillä riittää ihan hyvin tällainen joulupöytä.[/QUOTE]

Mikäs siinä, jos tosiaan se vaatimatonkin kelpaa.

No me ei syödä valmisruokia arkenakaan, niin miksi ihmeessä sitten juhla-aterialla :O
Joulunajan kiirettä ei voi käyttää tekosyynä; laatikot voi tehdä ajoissa pakkaseen ja lämmittää ne sitten aattona pöytään, tosi hyviä ovat ja hei, kyllä ne erottaa eineksistä ;)

Kaipa ne laatikot itse osaisi tehdä jos vaan viitsisi. Muut laatikot ostan saarioiselta paitsi lanttulaatikkoa en enää voi ostaa koska se ei ole gluteiinitonta vaan se pitää hommata atrialta. Eikä meillä laatikoita poika ja mies syö korkeintaan perunalaatikkoa ja kinkkua.

Yhteistyössä