Miksi anoppi ärsyyntyy ekologisista arvoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevitär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eevitär

Vieras
Perheemme pyrkii elämään ympäristöystävällisesti. Välttelemme esimerkiksi kertakäyttöastioita ja hankimme paljon vaatteita ja tavaraa käytettynä. Miehen vanhempien luona kulttuuri on toinen. Laatikkoruuat tehdään usein kertakäyttöalumiinivuokiin ja pihalle kannetaan kertakäyttöastiat. Olemme tarjoutuneet kantoavuksi ihan normiastioihin, kun meidän mielestä on älytöntä käyttää pienellä pienellä porukalla kertiksiä kun keittiö on aivan vieressä. Aina kun nämä asiat tulee puheeksi, niin tuntuu että anoppi ottaa pahasti nokkiinsa, ja kertoo pitkällisesti kuinka ympäristöystävällisesti he hänen mielestään elävät. Aihetta ollaan sivuttu myös lasten leluihin liittyen, ja olemme pyytäneet lahjojen kohdalla ostamaan kestävää ja pestävää.

Mietin, että onko tämä joku sukupolvijuttu? Joillain työväenopiston kursseilla olen huomannut, että vanhempi väki ottaa kahviosta kertakäyttöisiä teekuppejakin kaksi päällekkäin. Itselle ei tulisi mieleenkään.

Miksi sun pitää jatkuvasti pahoittaa anopin mieli nalkuttamalla miten hänen pitäisi elää omassa kodissa?

Joo en ymmärrä mäkään, että tehdään laatikkoruoat alumiinivuokiin, mutta en mä jaksaisi tuollaisesta toistuvasti toisille huomauttaa. Varsinkin kun jos toinen siitä ärsyyntyy. Antaisin olla ja tekisin omassa elämässä asiat paremmin.

Ikävä kyllä tuo ei ole iästä kiinni, jos olisi, voisimme toivoa asioiden pikku hiljaa paranevan kun vanhempi väki kuopataan.

Itse olen masentuneena seurannut parikymppisten ilta/viikonloppukäyttäytymistä. Jokin aika sitten kävin marketin parkkipaikalla ojentamassa muutamaa 17-20-vuotiasta, jotka tiputtelivat autoateriansa jäänteet ikkunasta suoraan ulos. Muutaman sekunnin ilmeisesti miettivät haasteeseen tarttumista (onnekseni en ole ihan raamiton), mutta siivosivat sitten naama punaisena jätteensä lähellä olevaan roskikseen. Luulen, ettei siivoaminen harmittanut yhtä paljon kuin se, että vieressä oli ilmeisesti ystävien auto, jossa oltiin "lievästi" vahingoniloisia.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Perheemme pyrkii elämään ympäristöystävällisesti. Välttelemme esimerkiksi kertakäyttöastioita ja hankimme paljon vaatteita ja tavaraa käytettynä. Miehen vanhempien luona kulttuuri on toinen. Laatikkoruuat tehdään usein kertakäyttöalumiinivuokiin ja pihalle kannetaan kertakäyttöastiat. Olemme tarjoutuneet kantoavuksi ihan normiastioihin, kun meidän mielestä on älytöntä käyttää pienellä pienellä porukalla kertiksiä kun keittiö on aivan vieressä. Aina kun nämä asiat tulee puheeksi, niin tuntuu että anoppi ottaa pahasti nokkiinsa, ja kertoo pitkällisesti kuinka ympäristöystävällisesti he hänen mielestään elävät. Aihetta ollaan sivuttu myös lasten leluihin liittyen, ja olemme pyytäneet lahjojen kohdalla ostamaan kestävää ja pestävää.

Mietin, että onko tämä joku sukupolvijuttu? Joillain työväenopiston kursseilla olen huomannut, että vanhempi väki ottaa kahviosta kertakäyttöisiä teekuppejakin kaksi päällekkäin. Itselle ei tulisi mieleenkään.

Ehkä on parempi, että keskityt omaan kestävään elämäntapaasi ja jätät anoppisi rauhaan. Voit jäkättää omille vanhemmillesi, muttet anopillesi.

Viimeksi muokattu:
Usein kertakäyttöastiat ovat ympäristöystävällisempiä kuin pestävät. Käsinpesu kuluttaa aina enemmän energiaa kuin parin pahvilautasen valmistaminen ja konepesukin vaatii monen monta käyttökertaa ennen kuin posliiniastiaston valmistamisen kuormitus tulee kuitattua.

Anoppi on jo menetetty tapaus, kuuluu Mehumaijasukupolveen. Mutta että tuputtaa teihin nuorempiinkin hermomyrkkyä, ei hyvä

Tästä saatte hyvän riidan aikaiseksi :D

Kiva kun yritätte elää kestävästi. Hienoa myös että toivotte lapsillenne aatteen mukaisia lahjoja. Sensijaan se että ohjaatte Anoppia käyttämään toisia astioita kotonaan kun olette kylässä on todella tökeröä. Voitte määrittää omaa elämäänne ja sitä millaisia tavaroita haluatte kotiinne, muttette voi määräillä sitä kuinka anoppilassa eletään.

Yhteistyössä