Olenko ainoa, joka ei tykkää risteilyistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Laivat eivät ole ihmeellisiä, siis nämä mitä Suomesta menee, hytit pieniä koppeja tai sitten ylihinnoiteltuja "sviittejä". Maissaoloaika risteilyllä lyhyt eli oikein missään ei ehdi käymään. Ruoat kalliita ja laivat nuhjuisia ja pieniä. Kävin Tallinnassa muutama viikkoa sitten Viking XPRS laivalla niin, että ensimmäinen yö oli laivalla. Laiva lähti klo 21.30. Siinä jäi sentään aikaa käydä Tallinnassa klo 7 - 18. Mutta todella typerä laiva, jossa ei mitään tekemistä.

Tukholman risteilyllä maissaoloaikaa noin 7 tuntia, ei siinä ehdi kunnolla edes käymään missään. Mieluummin varaan lentoliput ja hotellin, tulee usein halvemmaksi ja ennen kaikkea aikaa jää muuhunkin kuin nuhjuisella laivalla oloon.

Olen joskus miettinyt ihan samaa, kun niin moni hehkuttaa että oltiin laivalla... mennään laivalle...
Ollaan oltu pari kertaa, mutta juu ei ole meidän juttu.

Kävin yhdessä vaiheessa niin monta kertaa, että sain yliannostuksen. Jatkuvasti olisi mahdollisuus mennä vaikka ilmaiseksi, mutta ei jaksa pistän liput aina kiertoon muille.

Enpä minäkään niistä kovin välitä. Sinällään kyllä varmasti viihdyn laivallakin hyvässä seurassa, mutta yhtälailla voisi käydä syömässä, shoppailemassa ja baarissa kaverin kanssa ihan maankamarallakin.

Jotkut luksusristeilyt Karibialle tms. voisivat kiinnostaakin, täysihoidot ja eksotiikka...

Voin käydä, mutta lähinnä se seisova pöytä houkuttaa. JA ehkä vähän maisemat ja raikas ilma. Muuten se on melko tympeää. Niin juu ja tax freen karkit... mmm <3 Baarit yms eivät kiinnosta tippaakaan, ällöttävät lihavat +40-vuotiaan äijät kyhnyttämässä heti jos vähänkin astuu baarin puolelle.. No thanks!

Voin käydä, mutta lähinnä se seisova pöytä houkuttaa. JA ehkä vähän maisemat ja raikas ilma. Muuten se on melko tympeää. Niin juu ja tax freen karkit... mmm <3 Baarit yms eivät kiinnosta tippaakaan, ällöttävät lihavat +40-vuotiaan äijät kyhnyttämässä heti jos vähänkin astuu baarin puolelle.. No thanks!

Mun kimppuun kävi laivalla yks +40 muija, siellähän ne naisetkin sitä munaa on vonkaamassa ihan huolella. Eipä ihan noin raivokkaasti olla käyty käsiksi missään muualla kun laivalla :D

[QUOTE="Heikki";25884245]Mun kimppuun kävi laivalla yks +40 muija, siellähän ne naisetkin sitä munaa on vonkaamassa ihan huolella. Eipä ihan noin raivokkaasti olla käyty käsiksi missään muualla kun laivalla :D[/QUOTE]

Joo, oon kans kiinnittäny huomioo. Oltiin tädin ja äidin kanssa joskus, siellä oli aikamoiset kilpailut niihin aikoihin miehistä, oli viikonloppu ja ns. paras aika sille. Siellä ne epätoivoisesti etti paria, allekirjoittanutta vain oksetti :D

[QUOTE="Heikki";25884278]Ei sitä turhaan sanota porauslautaksi ;)[/QUOTE]

Kuka sanoo, ne +40 vai ne nuoret jätkät jotka menee ettiin muijia, vetää lärvit ja herää aamulla niiden +40 vierestä? :D

Et varmaankaan ole ainoa.

Mä tykkään risteilyistäkin. Ne ei ole elämyksiä, en lähde sinne kokemaan uutta kulttuuria. Risteily on vähän kuten pidempi ravintolailta tai jotain :). Hyvää sapuskaa, eikä tarvitse itse siivota tai kokata.

Kuka sanoo, ne +40 vai ne nuoret jätkät jotka menee ettiin muijia, vetää lärvit ja herää aamulla niiden +40 vierestä? :D

No kyllähän laivalta voi omanikäistäkin saada, mutta monilla miehillä ei ole niin pennin päälle kun vedetään ne lärvät. Yksi kaveri on heränyt laivalla jonkun mummon hytistä, ei muista mitään :D

Ollaan kuittailtu aika monta kertaa, sanoo vain että ei muista mitään eikä myönnä mitään :D

Minulla ainakin viime matkalla meni ne ruoatkin päin prinkkalaa. Menomatkalla ostin pippuripihvin ranskalaisilla, maksoi noin 10 euroa. En voinut syödä loppuun asti, kun oli niin oudonmakuista, mautonta. Paluumatkalla ostin buffetin 26 euroa. Siinä ei kerta kaikkiaan ollut juuri mitään syötävää. Alku- ja pääruoista sain peräti yhden lautasen koottua ja jälkiruoatkaan eivät olleet mitään ihmeellisiä. Jäi huono maku tuosta ruokailusta. Ylihinnoiteltua vielä kaiken lisäksi.

Ei ole tosiaankaan minun juttuni nuo risteilyt.

Mulla tulee jo satamasta lähdöstä niin kauhea matkapahoinvointi, etten senkään takia viihdy laivalla. Ja en mä kestä alkoholiakaan enää yhtään, niin en kyllä jaksais istua laivalla. Saatikka jaksasi katsoa känniläisiä. Tai istua leikkihuoneessa... Ja kun ei lenkillekkään pääse siellä :D

En tykkää yhtään laivalla olosta. Kännisiä örveltäjiä täynnä, liikaa porukkaa joka paikassa. Nukkuminen yläsängyssä ikävää. Ainoa hyvä puoli on ostosten teko ja buffet-ruokailu. Jotenkin tunkkaisia paikkoja. Lisäksi mun mielessä kummittelee aina Estonian uppoaminen.

Yhteistyössä